בזק | בלעדי

בתוך חודש: 80 אלף לקוחות עברו לאינטרנט האחוד של בזק

הוט תצטרף בחודש הבא לרפורמת האינטרנט שאיחדה את התשלום לספק ולתשתית, והערכות בשוק הן שמספר המצטרפים יחצה את מיליון הלקוחות • רוב המצטרפים לבזק הגיעו מהחברה הבת בזק בינלאומי, שהיא ספקית האינטרנט הגדולה ביותר בשוק

משרדי בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק
משרדי בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק

קצב המצטרפים לשירותי האינטרנט האחוד של בזק עומד על כ-80 אלף - חודש מאז כניסת הרפורמה לתוקף. בהתחשב בכך שאפריל היה חודש עם חגים, מספר המצטרפים כנראה יכול להיות גבוה יותר. אם הקצב יישמר, לפי הערכה שמרנית, מספר המצטרפים עשוי להגיע לקרוב למיליון לקוחות. נזכיר כי גם הוט מצטרפת למהלך בחודש הבא, ואז המעבר יהיה קרוב לוודאי רחב יותר.

במסגרת הרפורמה בוטל הפיצול בין ספק לתשתית ב-3 לאפריל. המשמעות היא שמאות אלפי לקוחות ששילמו לספק אינטרנט בנפרד ולחברת תשתית בנפרד, עוברים לקבל את השירות מבזק כמוצר אחוד. הוט מצטרפת למהלך בחודש הבא. זאת אחרי שקיבלה את אישור משרד התקשורת שהרשת שלה פתוחה ונגישה עבור ספקיות אינטרנט שרוצות לפעול במסגרת שוק סיטונאי על גבי הרשת שלה.

המעבר של הלקוחות לבזק הוא בעיקר מכיוון בזק בינלאומי, שהיא ספקית האינטרנט הגדולה ביותר בשוק. עם זאת, בזק בינלאומי לא נאבקת בתופעה מאחר שהיא חלק מקבוצת החברות הבנות של בזק, והיא אמורה לשתף פעולה בקרוב עם החברה האחות yes ולמכור איתה חבילת טריפל על גבי הרשת של בזק ורשתות נוספות.

פרטנר וסלקום לא נפגעות

במשרד התקשורת כרגע לא מתכוונים להגיב על התופעה למרות זעקות השבר של חלק מהספקיות. הסיבה לכך היא שעל פי הערכות, כ-40% מהעוברים הם לקוחות בזק בינלאומי, והיתר מגיעים מספקיות קטנות. בנוסף, עמדת משרד התקשורת היא שניתן מספיק זמן להיערכות לרפורמה, וכל ספק אינטרנט שרצה יכול היה להעביר את הלקוחות שלו אליו במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי.

בקרב הספקיות הגדולות, פרטנר וסלקום, התופעה פחות מורגשת, היות ששתיהן מוכרות סיבים אופטיים (תחום שבו אין פיצול בין ספק לתשתית), והן מוכרות גם אינטרנט במסגרת השוק הסיטונאי על בזק גם כן ללא פיצול. לכן הרפורמה פחות משפיעה עליהן. 

בזק לא מעוניינת לזעזע את השוק

בנקודת הזמן הנוכחית, בזק לא מפעילה את כל כוחה השיווקי להעתקת לקוחות אליה, והסיבה לכך היא שהחברה לא מעוניינת לזעזע את השוק יותר מדי. כרגע המדיניות בבזק היא לנצל את האינטראקציה שהחברה מקיימת ממילא עם חלק גדול מהלקוחות על בסיס יומיומי ואז לעשות את שיחת המכירה.

נקודה נוספת שמקלה על בזק היא שספקיות האינטרנט הקטנות היו משווקות את שירותי האינטרנט שלהן דרכה, במסגרת היתר שניתן לבזק למכור חבילה ביחד עם ספק (בנדל הפוך). במצב כזה הלקוחות הם בעצם לקוחות של בזק, שהייתה מעבירה עמלה חודשית לספק. משתמשי הבנדל ההפוך ראו את עצמם לקוחות של בזק ופחות הכירו את ספק האינטרנט שלהם, ולכן העברתם למוצר של אינטרנט אחוד הרבה יותר פשוטה מבחינת החברה.