ליברמן: "ב-16 ביוני נצביע בממשלה על התקציב. לא תהיה פה כלכלת בחירות"

"ברביעי יוצג התקציב לבנט ולפיד וב-16 ביוני נצביע בממשלה על התקציב", אמר שר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו • שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד: "המצב החדש מייצר קשיים, יהיו תהליכי חקיקה שיתעכבו, אבל היו כבר ממשלות כאלה בישראל שהחזיקו הרבה זמן"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר

על רקע פתיחת כנס הקיץ המתוח בכנסת והבחירות באופק, שר האוצר אביגדור ליברמן ניסה היום (ב') לשדר יציבות בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו. לדבריו, "מחר בשבע וחצי בבוקר אני מציג לראשי אגפים במשרד את תקציב המדינה. ברביעי יוצג התקציב לבנט ולפיד וב-16 ביוני נצביע בממשלה על התקציב. האלטרנטיבה היחידה מבחינתי היא המשך הקואליציה הנוכחית".

ליברמן התייחס למצב הכלכלי במדינה ואמר "גם בחודש אפריל היה עודף בהכנסות המדינה מול הוצאות. פעם ראשונה מאז קום המדינה שיש לנו ארבעה חודשים בהם ההכנסות עולות על ההוצאות. הגענו כרגע לגירעון של 0.6%, ב-2019 כשהתנהלה כלכלת בחירות היינו בגירעון של מדינת עולם שלישית - 3.7%. זה כל ההבדל". לאחר מכן העביר מסר ברור לחברי הקואליציה, שכבר העבירו לו דרישות תקציב, ואמר "גם היום, מי שחושב שאנחנו נראה תופעת קניבליזם בתקציב הזה טועה. אני לא אתן לזה יד. לא תהיה פה כלכלת בחירות. זה לא מוסיף אלקטורלית ופוגע קשות בכלכלה ולכן אני חושב שיש לנו מספיק הכנסות ומסוגלים להעמיד תקציב שטרם נראה במדינה מבחינת היקף והנושאים שהוא מכסה נגיש תקציב אחראי ורציני".

"בחירות יהיו מקל בגלגלי מערכת הביטחון"

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בפתח ישיבת סיעתו כי "בחירות כעת הן חוסר אחריות חברתית וכלכלית. עוצמתנו הביטחונית תמשיך בכל מצב ללא קשר לסיטואציה הפוליטית וכך נקבל את ההחלטות. לראשונה מזה שלוש שנים למערכת הביטחון יש תקציב, אנחנו מובילים רפורמות שעוכבו שנים. בחירות יהיו מקל בגלגלי מערכת הביטחון ויעצרו את התנופה בה מצויה המדינה, ואני אעשה כל מה שיידרש להמשיך ולקיים ממשלה יציבה. אני מקווה שתמצא הדרך להביא לתמיכת הסיעות החרדיות בממשלה . כחול לבן תעשה כל שהיא יכולה לשמר את היציבות הקואליציונית".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס לפתיחת הכנס ואמר "הכנסת חוזרת היום, ואיתה המשימה לשמור על הממשלה. הסתכלתי השבוע על איתמר בן גביר הולך לרקוד על דם הנרצחים באלעד ונזכרתי כמה חשוב לשמור על הממשלה הזו. כמה האלטרנטיבה מסוכנת. אחרי כל הספינים, בסוף האופוזיציה עלתה ל-54 ח"כים. לנו יש 60 ח"כים. אני לא מקל ראש. המצב החדש מייצר קשיים, יהיו תהליכי חקיקה שיתעכבו, אבל היו כבר ממשלות כאלה בישראל שהחזיקו הרבה זמן".