בית וגג פתחה את המסחר בבורסת תל אביב

מניית החברה צפויה להיכנס בתחילת חודש יוני למדדי הבורסה ת"א-צמיחה, ת"א-נדל"ן ות"א-בנייה, במסגרת המסלול המהיר לחברות חדשות • וגם: המורשת של שולם פישר, 
מבעלי איקאה ישראל • אירועים ומינויים

פתיחת המסחר של חברת בית וגג בבורסה / צילום: קובי וולף
פתיחת המסחר של חברת בית וגג בבורסה / צילום: קובי וולף

הנהלת בית וגג יזמות ונדל"ן פתחה את המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, לרגל רישומה שם. החברה גייסה כ-78 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-430 מיליון שקל.

בית וגג היא מהחברות הוותיקות בישראל בתחום ההתחדשות העירונית, והיא יוזמת, מבצעת ומשווקת פרויקטים בתחום זה בתל אביב ובמרכז הארץ. עד כה השלימה החברה 16 פרויקטים הכוללים מאות יחידות דיור, ונמצאת בהליך הקמה והיתרי בניה של פרויקטים נוספים למאות יחידות דיור נוספות. בנוסף פועלת החברה לקידום ביצוע של 22 פרויקטים עם הסכמים חתומים בהיקף כולל של 1,800 יחידות דיור.

מניית החברה צפויה להיכנס בתחילת חודש יוני למדדי הבורסה ת"א-צמיחה, ת"א-נדל"ן ות"א-בנייה, במסגרת המסלול המהיר לחברות חדשות.

לדברי רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג, "ההנפקה והאמון המשמעותי מצד המשקיעים מחזקים את חוסנה הכלכלי של החברה, ואת יכולתה להמשיך ולהוביל עשייה של התחדשות עירונית, הנחשבת לאחד התחומים הצומחים בשוק הנדל"ן בישראל. הם גם מאפשרים לחברה כניסה לפרויקטי ייזום מורכבים, אשר ישלבו עירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה".

***גילוי מלא: אלונה בר און, מו"ל עיתון גלובס, היא כיום דירקטורית בחברת "בית וגג".

המורשת של שולם פישר, מבעלי איקאה ישראל

איש העסקים מהחברה החרדית שולם פישר, בעל השליטה באיקאה ישראל, נפטר בגיל 65.

פישר, שהתגורר בבני ברק והיה אב לתשעה ילדים, למד בישיבה של האדמו"ר ערלוי. את דרכו העסקית החל בתחום החיתולים, וייבא לארץ את המותג פמפרס. ב-1992 הקים מפעל לנרות, ואיחד אותו מאוחר יותר עם מפעל נרות אחר שרכש. בהמשך הקים את מישרים תעשיות אלומיניום, ובמסגרת פעילותו בענף התעשייה הכיר את איש העסקים מתיו ברונפמן. בשנת 2001 הפכו השניים לשותפים עסקיים.

שולם פישר זצ''ל / צילום: סיון פרג'
 שולם פישר זצ''ל / צילום: סיון פרג'

קפיצת המדרגה העסקית הגדולה של פישר הייתה בשנת 2003, עם רכישת קו-אופ, לימים רבוע כחול. אז גם נחשף לראשונה לתקשורת. בינואר 2007 יצאה קבוצת ברונפמן-פישר מרבוע כחול, ומכרה את מניותיה לקבוצת אלון. חודשיים אחר כך רכשה 19.8% ממניות המתחרה שופרסל. העסקה שיקפה לרשת שווי של 4.54 מיליארד שקל, שהיה גבוה ב-30% משוויה בבורסה. עם הרכישה הפך פישר ליו"ר משותף של הרשת.

ב-2011 רכשו ברונפמן ופישר את השליטה בשופרסל יחד עם ליאו נואי, לפי שווי של 5.25 מיליארד שקל. "כששולם רוצה משהו, הוא יעשה הכול כדי להשיג אותו, ומשאלת החיים שלו הייתה להשיג את שופרסל", אמר עליו אז מקורב. אדם אחר שהכיר אותו היטב העיד כי הוא "מנהל עם הרבה רגש. הוא יעדיף להימנע מעימות ישיר, ויעשה כל מאמץ כדי לא לעשות רע לאף אחד. הוא אחד שלא משאיר פצועים בשטח". ב-2016 החליטו ברונפמן ופישר לצאת משופרסל, ומכרו בשלב הראשון יותר ממחצית מהחזקותיהם.

במקביל לעסקי קמעונאות המזון, ב-2005 רכשו ברונפמן ופישר את איקאה ישראל מרשת קו-אופ תמורת 38 מיליון דולר. באותה שנה החזיקה החברה בסניף אחד בלבד בנתניה - כיום היא כוללת 6 סניפים ברחבי הארץ, והשביעי נמצא בשלבי הקמה ואמור להיפתח בעוד כשלוש שנים באשדוד.

מצנח הזהב

יואב שלוש מונה ליו"ר קרן-שמש, המסייעת ליזמים ובעלי עסקים קטנים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית. מאיה גורה ויעל ליפמן מונו כחברות דירקטוריון.

אורי רוזין, 46, מונה לסמנכ"ל הפיתוח העסקי בקבוצת סופרין, העוסקת בייזום, ניהול והקמה של נכסים מניבים ופרויקטים נדל"ניים.

ליאור לן פרנקל, 43, מונתה לדירקטורית שיווק במיה אנליטיקס, נציגת חברת התוכנה SAS בישראל.

אמנון מחרז, 61, מונה למנכ"ל זרוע היזמות של קבוצת הבנייה והייזום בראל.

מור לקריץ מונתה לסמנכ"לית הכספים בסייפבריצ', המציעה פלטפורמה לסימולציות של תקיפה וחדירות סייבר לארגונים.

רעיה שורקי מונתה למנכ"לית הקבועה של רשות הטבע והגנים.

אירית צביאלי אפרת מונתה למנכ"לית מכון אדלר.

ד"ר ליאור ורטהיים מונתה לחוקרת מו"פ בחברת קדימהסטם, לקידום מוצר החברה לטיפול בסוכרת IsletRx.