יזמי הנדל"ן שהתרחבו מערי הדרום לארה"ב: "הירידות בבורסות הן הזדמנות להחזיר לקוחות להשקעות בטוחות"

טל בוימן ואליאור כרמלי, בני 33 • הבעלים של חברת BNC יזמות נדל"ן • "החיפוש אחר כוח-אדם איכותי בעל יכולות טכנולוגיות והניסיון הנדרש הוא קשה בכל מקום, אבל ההיצע בפריפריה הדרומית אפילו נמוך יותר" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

טל בוימן ואליאור כרמלי, בעלי חברת BNC יזמות נדל''ן / צילום: BNC
טל בוימן ואליאור כרמלי, בעלי חברת BNC יזמות נדל''ן / צילום: BNC

בשנת 2011, לאחר שהשתחררו מהצבא ובמקביל לעבודות מזדמנות, החליטו אליאור כרמלי וטל בוימן, החברים הכי טובים, להתחיל לחקור וללמוד את עולם הנדל"ן. לקראת העסקה הראשונה שלהם השניים ביצעו סקר שוק בבאר שבע ונעזרו בסכומי כסף לא גדולים של המשפחה. לאחר שבתוך חודש הצליחו לבצע עסקת אקזיט ראשונה על נכס, החליטו שזה מה שהם רוצים לעשות והתחילו לגייס משקיעים נוספים. בהמשך הקימו יחד את החברה שלהם "BNC יזמות נדל"ן" בבאר שבע ולאורך הזמן הרחיבו את פעולתם גם לערים נוספות בדרום, ביניהן דימונה, נתיבות, אופקים ושדרות, ולאחרונה החלו לפעול גם בשוק הבינלאומי בפרויקטים בארצות-הברית.

"עד הקורונה היינו בתהליכי צמיחה והתרחבות, היינו בטוחים שהחברה שלנו תוכל לעמוד בכל משבר, אבל אז הגיעה הקורונה ואיתה הסגרים ותחושת חוסר הוודאות", אומר אליאור. עם הטלת הסגרים הם נאלצו להוציא את מרבית העובדים לחל"ת וקשה מכך, להתמודד עם החזרתם לעבודה.

באופן כללי הם מציינים שלהיות עסק בפריפריה מלווה בקושי מתמיד בגיוס כוח-אדם. "החיפוש אחר כוח-אדם איכותי בעל יכולות טכנולוגיות והניסיון הנדרש הוא קשה בכל מקום, אבל ההיצע בפריפריה הדרומית אפילו נמוך יותר. הקושי הזה רק החמיר בחזרה מהקורונה", אומר טל.

"השיטה שלנו למכירות הייתה העובדה שנתנו יחס אישי לכל לקוח, קבענו איתו פגישות פרונטליות במשרדים שלנו, ליווינו אותו לנכס והענקנו לו חווית רכישה נוחה ובטוחה. זה היה הכלי הכי חזק שלנו. פתאום לקחו לנו את כל זה ונשארנו רק אנחנו והזום", משתף כרמלי. אך עם הזמן הם החליטו לפתח את התחום הטכנולוגי בחברה וללמוד לעבוד מרחוק. "למשוך אנשים להשקיע את הכסף שלהם בתקופת חוסר ודאות זו משימה בלתי אפשרית, לא משנה אם זה סגר וקורונה או תקופה של ירידות בבורסה כמו שאנחנו חווים עכשיו. אבל, דווקא לאחר שרבים הפסידו כסף רב בהשקעות שונות אנחנו זיהינו הזדמנות והצלחנו לשכנע לקוחות לחזור להשקעות בטוחות בנדל"ן". בעזרת ההתאמות הטכנולוגיות הם הצליחו להרחיב את מעגל הלקוחות ולסיים את שנת 2021 עם מספר לקוחות גדול יותר מאשר לפני הקורונה.

"לפני שנה העתקנו את המודל שלנו לארה"ב, רק שלא צפינו שבתוך כמה חודשים יגיעו עליות מחירים חדות כל כך בחומרי הגלם. הקורונה, הסגרים בסין, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, פתאום מחירי החלונות קפצו ב-100%, מחיר העץ ב-50%, מה שהביא אותנו לפעול בדרכים יצירתיות כדי לסיים את הפרויקט ברווח".

כיום החברה מנהלת השקעות בכ-250 מיליון דולר בכ-13 פרויקטים. "היום המצב שונה לגמרי" מסביר כרמלי, "אנשים למדו שהכול דינמי, וכדאי להשקיע את הכסף במקום בטוח. הלקוחות מגיעים אלינו עם בקשה שנמצא להם את המקום הנכון להשקיע אותו".

"הלקחים שאנחנו כיזמים מהשינויים הפתאומיים בשנתיים האחרונות למדנו הביאו אותנו לשים כיעד המרכזי של החברה את פיתוח היכולת לתת ידע מונגש לציבור. בנינו מערך הדרכה מונגש שמתאים לכל מי שרוצה להבין יותר בתחום הנדל"ן מניב וההשקעות הפיננסיות, ואנחנו מעבירים אותו לכל מי שפונה אלינו להשקעה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il