עוד אקזיט נדל"ני לטדי שגיא בלונדון: מוכר את בניין Herbrand 7-11 בלב העיר תמורת 85 מיליון ליש"ט

לאחר שמכר את בית ויקטוריה בינואר, מוכר שגיא את בניין המשרדים Herbrand 7-11 בלב הבירה הבריטית • הבניין נקנה ע"י שגיא ב-2016 תמורת 56 מיליון ליש"ט ומשקף תשואה של 40%-50%

בניין Herbrand 7-11 בלונדון / צילום: יח''צ
בניין Herbrand 7-11 בלונדון / צילום: יח''צ

איש העסקים הישראלי טדי שגיא הודיע לאחרונה, באמצעות חברת LabTech המרכזת את כל פעילות הנדל"ן שלו בבירת בריטניה, על מכירת בניין Herbrand 7-11 תמורת 85 מיליון ליש"ט - שש שנים לאחר שרכש אותו תמורת 56 מיליון ליש"ט. בשקלול הוצאות שיפוץ מדובר על תשואה כוללת של 40%-50% משנת הרכישה, 2016.

הבניין, שנבנה בשיטת אר דקו, מתפרש על שטח של כ־6,200 מ"ר, ומשמש כרגע כמשרדיה הראשיים של חברת פינטק מקומית. הנכס נמכר לקרן הריט הבריטית Life Science אשר מתמחה בנכסי נדל"ן המיועדים לחברות בתחום מדעי החיים.

"כשרכשנו את הבניין בתחילת 2016 הפכנו אותו לבניין משרדים עכשווי עבור חברת פינטק בריטית מובילה", אומר רוברט אקרמן, מנהל ההשקעות הראשי של LabTech. "עכשיו אנחנו מאמינים כי זהו הזמן הנכון לנצל את המחסור של נכסי נדל"ן דומים במרכז לונדון, ולמכור אותו".

חברת Labtech עוסקת בניהול ובתפעול מתחמי קניות ותרבות, בניהול בנייני משרדים, מפעילה רשת של מתחמי עבודה משותפים, עוסקת בניהול מתחמי אירועים וכן בתפעול מערך דירות למגורים ולאירוח. פורטפוליו הנכסים הכולל של החברה מוערך ביותר משני מיליארד ליש"ט, והיא מחזיקה בין היתר אחד השווקים הידועים והמתוירים בלונדון, ה"קמדן מרקט".

אילון גרפונקל, מנכ"ל החברה: "LabTech היא חברה דינמית, שבאופן עקבי מבצעת הערכה מחדש של פורטפוליו הנכסים שלה, כדי להבטיח מקסום של כל הזדמנות השקעה. עכשיו אנחנו מחפשים אחר הזדמנויות השקעה חדשות בשוק הבריטי".

סיימון פארנסוורת', יועץ ההשקעות לחברה הרוכשת: "אנו שמחים שהצלחנו לבצע רכישה חשובה עבור הקרן. המקום החשוב שבו נמצא הבניין, והגודל המשמעותי, לצד המאפיינים הפיזיים האטרקטיביים שלו וביניהם קומה עם תקרות גבוהות, מהווים פוטנציאל יוצא מהכלל להמרתו לבניין המיועד לתעשיית מדעי החיים".

עסקה קודמת בלונדון: מכירת בית ויקטוריה ב־430 מיליון ליש"ט

לאחרונה רשם טדי שגיא כמה וכמה עסקאות מעניינות בתחום הנדל"ן, בישראל ובעיקר בחו"ל. בינואר האחרון מכרה LabTech את בית ויקטוריה בלונדון תמורת כ־430 מיליון ליש"ט, נכס שרכשה החברה בשנת 2018 תמורת כ־300 מיליון ליש"ט. במרץ מכר שגיא שני נכסים בתל אביב - את פרויקט לאבס בעזריאלי שרונה, וקרקע באזורי חן - תמורת 350 מיליון שקל.

בנובמבר 2021 הודיע שגיא כי יצטרף להקמת פרויקט בפלורידה, ארה"ב, שהיקף ההשקעה בו נאמד בכחצי מיליארד דולר; בדצמבר הודיע כי יבנה עם שותפים גם פרויקט מגורים במיאמי ביץ', שהיקף ההשקעה בו מוערך בכ־700 מיליון דולר. בין לבין חתמה קבוצת שגיא בראשותו על השקעה של 610 מיליון שקל בחברת אספן גרופ, אך בסופו של דבר עסקה זו לא יצאה אל הפועל.