5% או 20%? מאסק מאיים לפוצץ את עסקת טוויטר בגלל החשבונות המזויפים

לאחר שטוויטר דיווחה כי ישנם כ-5% משתמשים מזויפים או ספאם ברשת החברתית, מאסק טוען בציוץ כי המספר גבוה פי ארבעה • לפי דיווח בבלומברג, מאסק אמר כי "עסקת טוויטר באה בחשבון במחיר נמוך יותר"

אילון מאסק / צילום: Associated Press, Britta Pedersen
אילון מאסק / צילום: Associated Press, Britta Pedersen

סוגיית החשבונות המזויפים בטוויטר  ממשיכה לעצור את רכישת הרשת החברתית על ידי מנכ"ל SpaceX וטסלה  אילון מאסק. לאחר שטוויטר דיווחה כי ישנם כ-5% משתמשים מזויפים או ספאם ברשת, מאסק צייץ בטוויטר כך: "20% חשבונות מזויפים או ספאם, פי ארבעה ממה שטוענת טוויטר, זה מספר שיכול להיות הרבה יותר גבוה". כך למעשה מאסק ממשיך להדהד את ההערכה אצלו שישנם הרבה יותר משתמשים מזויפים.

הוא המשיך וכתב: "ההצעה שלי התבססה על כך שההגשות של טוויטר לרשות ניירות ערך האמריקאית היו מדויקות. אתמול, מנכ"ל טוויטר סירב בפומבי להציג הוכחה של פחות מ-5%. העסקה הזו לא יכולה להתקדם עד שיעשה זאת", כך לדבריו.

מאסק הודיע ​​בחודש שעבר כי בכוונתו לרכוש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר. מנכ"ל טסלה ו-SpaceX הציע לרכוש במזומן 100% ממניות הרשת החברתית טוויטר עבור 54.2 דולר למניה - סכום המשקף שווי של 43 מיליארד דולר ופרמיה של 18.2% על מחיר המניה לפני ההצעה. לעומת המחיר של מניית טוויטר כשמאסק החל לרכוש החזקות ב-28 בינואר, מדובר בפרמיה של 54%.

מאסק הודיע ביום שישי האחרון כי הוא מקפיא את העסקה, עד שהוא יקבל מידע נוסף על מספר הספאמרים והחשבונות המזויפים. בתגובה, מנכ"ל טוויטר, פאראג אגרוואל, הגן על ההערכות של החברה והסביר איך הם הגיעו לנתון הזה.

בסדרת הציוצים, המנכ"ל אגרוואל דחה את החששות של מאסק. לדבריו, ההצעה של מאסק למדוד את מספר העוקבים בכך שיבצע דגימה אקראית של 100 חשבונות לא תעבוד. "האומדנים הפנימיים הפעילים שלנו בארבעת הרבעונים האחרונים היו כולם הרבה מתחת ל-5%", כך כתב.

מאסק צייץ שהוא עדיין מחויב לרכישה, ואגרוואל מצידו כתב: "שיתפנו סקירה כללית של תהליך האומדן עם אילון לפני שבוע, ומצפים להמשך השיחה איתו ועם כולכם". לפי אגרוואל, הערכות חיצוניות לא יכולות להיות רלוונטיות כי יש מידע אישי שאינו גלוי לכולם.

מאסק הגיב לציוץ בעזרת אימוג'י בודד. על פי דיווח בבלומברג מאמש, מאסק אמר ש"עסקת טוויטר באה בחשבון במחיר נמוך יותר".

הטעות בחישוב של טוויטר

חשוב להזכיר כי המנכ"ל לא הזכיר בציוציו את טעויות הספירה של טוויטר מהעבר. לפני כמה שבועות הודתה טוויטר כי ספרה לא נכון את כמות המשתמשים היומיים שלה במשך שלוש שנים ברציפות. החברה אמרה ששגיאה טכנית הביאה לכך שהיא סופרת חשבונות כפעילים, למרות שהם קשורים למשתמש בודד, וכי הדבר הזה הוביל לכ-2 מיליון משתמשים יותר בכל רבעון.

בין הסיבות שהניטור הזה קשה לדבריו, זה כי יש אנשים אמיתיים שמחזיקים בחשבונות שנראים מזויפים באופן שטחי. מאסק תהה לגבי זה, "אז איך מפרסים יודעים מה הם מקבלים תמורת הכסף שלהם? זה מהותי לבריאותה הפיננסית של טוויטר", כתב.

על פי תנאי העסקה, אם טוויטר או מאסק מחליטים לבטל את העסקה, הם יהיו חייבים לשלם לצד השני דמי סיום של מיליארד דולר.