רשת צוותי הפיתוח הפרילנסרים של A.Team גייסה 55 מיליון דולר

הסטארט-אפ A.Team מציע גרסה אקסקלוסיבית לפייבר, שמאפשרת לחברות לשכור צוותי מפתחים ומהנדסים לפתרון בעיות מורכבות • אף שהחברה פעלה מאז הקמתה ב-2019 בשקט תקשורתי, היא כבר מדווחת על קצב הכנסות של 43 מיליון דולר

מימין: רפאל אוזן, מנכ''ל חברת A.Team, וקובי מצרי, סמנכ''ל התפעול / צילום: Kevin Deming
מימין: רפאל אוזן, מנכ''ל חברת A.Team, וקובי מצרי, סמנכ''ל התפעול / צילום: Kevin Deming

חברת הסטארט-אפ A.Team, שמפעילה אתר המאפשר לארגונים לשכור אנשי מקצוע וצוותים בעולמות הפיתוח, פעלה עד כה מתחת לרדאר. היום (ג') נחשפת לראשונה A.Team בתקשורת עם גיוס סבב A גדול למדי של 55 מיליון דולר. גיוס זה מצטרף ל-5 מיליון דולר שגייסה A.Team בסבב הסיד בתחילת 2020.

סבב הסיד של A.Team הובל על-ידי קרן NFX וכלל גם את הפרופסורים לפסיכולוגיה והסופרים דן אריאלי ואדם גרנט ואת שי וינינגר (מייסד למונייד ופייבר), שעזרו בגיבוש המוצר. סבב A הובל על-ידי אינסייט פרטנרס, טייגר גלובל והמוזיקאי ג'יי זי.

A.Team מפגישה בין חברות לבין בוני מוצר פרילנסרים (מפתחים, מהנדסים, מנהלי מוצר, מעצבים, מדעני נתונים ואנשי שיווק) ומאפשרת לארגונים לשכור את בוני המוצר, כצוות או כיחידים, כדי לפתור בעיות טכנולוגיות מורכבות. A.Team משווקת את עצמה כמי שמציעה את "טובי צוותי הפיתוח בעולם", כולל יוצאי גוגל, פייסבוק וספייס אקס. אם תרצו, A.Team בונה גרסה יוקרתית של פייבר או Upwork לצוותי פיתוח. אנשי הצוות שנרשמים לאתר של A.Team חייבים להתחייב ללפחות 25 שעות עבודה בשבוע.

"הפכנו לרווחיים תוך 14 חודשים"

A.Team הוקמה ב-2019 על-ידי רפאל אוזן (מנכ"ל), יזם מתוקשר בעשור הקודם שמכר ב-2015 את הסטארט-אפ BillGuard לניהול הוצאות ב-50 מיליון דולר; וקובי מצרי (סמנכ"ל תפעול), יוצא חברת הייעוץ מקינזי. השניים הכירו בשירותם כקצינים ב-8200. החברה מעסיקה 73 עובדים כיום בתל אביב ובניו יורק.

A.Team נכנסת לנישה קיימת שכבר פועלות בה שורת חברות. שם מוכר אחד הוא Toptal, שהוקמה ב-2010 וכמו A.Team משווקת עצמה כרשת אקסקלוסיבית שמציעה את שירותי 3% העליונים של הטאלנטים הפרילנסים.

"Toptal שייכת לדור הקודם. היא מכוונת להעסקה של עובד למטלות נקודתיות, ואם אתה מחפש עכשיו מפתח עם התמחות מסוימת, תוכל למצוא אותו שם. הם עובדים כמו סוכנויות של פעם, כשהעובד לא יודע מה שכר-הטרחה שמשלם הלקוח, והלקוח לא יודע כמה כסף הולך לעובד, כדי שהאתר ירוויח מהמרווחים", אומר אוזן. "אנחנו מנסים לחשוב במונחים של פתרון בעיה גדולה יותר ולהציע ללקוח צוות מגוון שיפתור אותה עבורו. אנחנו רוצים שהחברות לא יחשבו במונחים של כוח-אדם או מטלות נקודתיות, אלא במונחים של משימות גדולות ופתרונות".

מאפיין ייחודי של A.Team, טוען אוזן, הוא אלגוריתם שמאפשר ליצור צוות אופטימלי של אנשי מקצוע עבור הלקוח. "כשדיברנו עם דן אריאלי ואדם גרנט, הם הציעו לבנות גרף עובדים, שיראה מי עבד עם מי ועל אילו משימות. אנחנו בודקים גם איך היה להם לעבוד עם אנשי צוות אחרים, ולפי זה מחברים יחד את מי שרוצים ביחד".

אף שהיא כאמור נכנסת לנישה קיימת, A.Team מדווחת על נתונים יוצאי דופן עבור חברה שפעלה בשקט תקשורתי עד כה. לפי הודעת החברה, היא מאגדת 4,000 בוני מוצרים ו-250 חברות שמשתמשות בשירותיה. בין הלקוחות, לפי אתר האינטרנט של A.Team, אפשר למצוא את איטורו, מגזין ה"אקונומיסט", ליפט ופפסיקו.

לדברי אוזן, קצב ההכנסות של החברה עומד כבר על 42 מיליון דולר במונחים שנתיים. "אנחנו מכפילים את ההכנסה כל רבעון והפכנו לרווחיים תוך 14 חודשים מהלקוח הראשון", הוא אומר.

"לגייס אנשים פורצי דרך"

A.Team היא מי שמעבירה את הכסף בין הלקוחות לפרילנסרים ומציעה ללקוחות ממשק לניהול הפרילנסרים שהם שכרו דרך האתר. תמורת זה משלמים הלקוחות עמלות שימוש לA.Team.

מה האינטרס של חברות גדולות לשכור פרילנסרים פרויקטלים?
אוזן: "אנחנו עובדים עם חברות פורצ'ן 500, וגם להן אין יכולת לגייס אנשים פורצי דרך. לדוגמה, חברת חינוך גדולה שרוצה לבנות אפליקציית טיקטוק לתחום החינוך. אנחנו יכולים לחבר אותה עם המפתח שבנה את ממשק המשתמש באפל למשל. אלה אנשים שקשה לשכור במשרה מלאה. סטארט-אפ בשלב הסיד לא יוכל להעסיק דוקטור שמתמחה בבינה מלאכותית. אנשי מקצוע כאלה יכולים לפתור את הבעיה שהחברה לא מצליחה לפתור".

A.Team מכוונת לגדילה מואצת, אבל בוודאי צריכה לקחת בחשבון שהתנאים בשוק העבודה, ובמיוחד בשוק בעבודה בהייטק, משתנים. אחרי שנים של מחסור בעובדים וגיוסים אגרסיביים, בשבועות האחרונים מתקבלים יותר ויותר הודעות על פיטורים וקיצוצים, על רקע הירידות החדות במניות הטכנולוגיה בוול סטריט. זה יכול להיות יתרון עבור A.Team - אם חברות יעדיפו לשכור עובדים פרויקטלים במקום קבועים כפתרון; או חיסרון - אם התקציב של ארגונים לפרילנסרים ייפגע.