בעלי המניות של JP מורגן דוחים מענק של 50 מיליון דולר למנכ"ל ג'יימי דיימון

רק 31% מבעלי המניות הצביעו בעד תוכנית השכר שהבנק נתן למנכ"ל • ההצבעה לא מחייבת את דיימון להחזיר את המענק

ג'יימי דיימון, מנכ''ל ג'יי.פי מורגן / צילום: Associated Press, Michel Euler
ג'יימי דיימון, מנכ''ל ג'יי.פי מורגן / צילום: Associated Press, Michel Euler

בעלי המניות של JP מורגן התנגדו לבונוס שימור בגובה כ־50 מיליון דולר למנכ"ל ג'יימי דיימון והצביעו ביום שלישי נגד מבנה השכר שהציע הבנק עבורו. 

רק 31% מבעלי המניות הצביעו בעד תוכניות השכר של הבנק בפגישת בעלי המניות השנתית.

ההצבעה אינה מחייבת, ודיימון לא צפוי להחזיר את המענק, אבל מדובר בנזיפה נדירה על הנהגתו כראש הבנק הגדול ביותר במדינה. ההצבעה קורית בתקופה בה הבנק נתון לביקורת על ההוצאות וההשקעות שעשה, שדיימון ומנהיגים אחרים צפויים לדון בהם במצגת למשקיעים ב־23 במאי.

בינואר פרסם הבנק גילוי שהראה כי דיימון קיבל 34.5 מיליון דולר ב־2021. בשנה שעברה הבנק נתן לו גם את מענק השימור המיוחד. ביחד,הגיעו שני הסכומים ל־84.4 מיליון דולר, והפכו אותו לאחד המנכ"לים שקיבלו את השכר הגבוה ביותר במדד S&P 500 לשנה זו.

הבונוס הוא באופציות מניות מוגבלות שדרוש בשבילן שהמניות ייסחרו מעל רמות מסוימות, ושדיימון יישאר בתפקיד המנכ"ל עד 2026. כמו כן, אסור לו למכור מניות מאלה שקיבל כחלק מחבילת השכר עד 2031. הבנק והדירקטוריון שלו טענו כי מדובר בבונוס נוסף נדיר למנהיג מוביל בוול סטריט ובדרך להראות שדיימון יישאר בתפקיד עוד כמה שנים. 

JP מורגן דיווחו על הכנסה נטו של 48.3 מיליארד דולר בשנה שעברה, עלייה של 66% לעומת השנה הקודמת ושליש יותר מהשיא הישן. המניה עלתה ב־25%, אבל הציגה ביצועים גרועים לעומת מדד  S&P 500 ומדד  KBW Bank Nasdaq .

החברות Institutional Shareholder Services ו־Glass Lewis & Co, שתי חברות המייעצות לבעלי מניות על ההצבעה, המליצו להצביע נגד חבילת השכר, בגלל בונוס השימור ובגלל מענק קטן יותר שניתן לדניאל פינטו, הנשיא ומנהל התפעול הראשי של הבנק. בחברה הראשונה אמרו כי המענקים לא קשורים מספיק לביצועים שהציג הבנק.