ההאשמות בהטרדה מינית נגד אילון מאסק: מניית טסלה נפלה, המנכ"ל מכחיש

"Business Insider" דיווח אתמול כי SpaceX שילמה 250 אלף דולר ב-2018 לדיילת שהתלוננה שמאסק הטריד אותה מינית • מניית טסלה הגיבה בנפילה של 6% והשלימה צניחה של כ-13% בשלושה ימים

אילון מאסק / צילום: Associated Press, Ringo H.W. Chiu
אילון מאסק / צילום: Associated Press, Ringo H.W. Chiu

מניית טסלה  נסגרה אתמול בשער הנמוך ביותר שלה מאז יולי, כאשר איבדה 6.4%. זאת לאחר ההאשמות על הטרדה מינית מצד המנכ"ל אילון מאסק. 

המניה ירדה במשך שלושה ימי מסחר רצופים, שבהם איבדה כ-13%. מתחילת השנה איבדה המניה 40%. לשם השוואה, באותה התקופה איבד מדד S&P 500 כ-18%.

אתמול דווח ב"Business Insider" כי חברת החלל של מאסק, SpaceX, שילמה 250 אלף דולר ב-2018 לדיילת שעבדה בחברה והתלוננה שמאסק הטריד אותה מינית. כחלק מתנאי התשלום, הדיילת הסכימה שלא לתבוע את מאסק בגין ההאשמות. חברה של האישה, ששמעה על המקרה בזמן אמת, החליטה לפנות ל"Business Insider" כעת ולחשוף את המקרה. מאסק לא העביר תגובה בעת הפרסום, אך לאחריו צייץ כי מדובר ב"האשמות פרועות" ו"לא נכונות לחלוטין". לטענתו מדובר בההאשמות שההסתכלות עליהן צריכה להיות דרך "עדשה פוליטית". 

מניית טסלה נפגעה גם מהכוונה של מאסק לרכוש את טוויטר. שווי השוק של החברה צנח ב-342 מיליארד דולר מאז שמאסק הודיע כי בכוונתו לרכוש את הרשת החברתית בסוף אפריל. כשמאסק צייץ לפני שבוע כי העסקה נמצאת "בהקפאה זמנית", מניית טסלה נפלה ב-5%.