אופיס דיפו | בלעדי

רני צים נפרד מאופיס דיפו: נמכרת ל-UMI לפי שווי של 80 מיליון שקל

יבואנית הרכב תעביר לידי צים כ-35 מיליון שקל, שכן רשת הציוד המשרדי נושאת חוב של 45 מיליון שקל • עפ"י הערכות, צים השקיע כ-30 מיליון שקל ברכישת אופיס דיפו ב-2014

רני צים / צילום: רמי זרנגר
רני צים / צילום: רמי זרנגר

לאחר משא-ומתן מאומץ, נחתם אתמול (ו') הסכם למכירת רשת אופיס דיפו מידי רני צים ליבואנית הרכב UMI. אופיס דיפו נמכרת לפי שווי של 80 מיליון שקל, כשבתוך הסכום הזה נכלל חוב בהיקף של 45 מיליון שקל. הרוכשת, יוניברסל מוטורס ישראל (UMI), אישרה ביום רביעי האחרון כי מתנהלים מגעים, אך ציינה כי לא נחתמו הסכמים או טיוטות בנושא. כאמור לבסוף הצליחה העסקה ורשת הציוד המשרדי תעבור ידיים.

באוגוסט אשתקד דווח לראשונה בגלובס כי צים מעמיד למכירת את אופיס דיפו, רשת המנהלת 41 סניפים בפריסה ארצית, באמצעות פירמת EY כשבע שנים לאחר שרכש אותה. צים החזיק ברשת באמצעות החזקותיו הפרטיות, ולא דרך החברה הציבורית הנושאת את שמו ומנהלת פעילות נדל"ן ענפה. הרציונל שעומד מאחורי המהלך מבחינת צים הוא רצונו להתמקד בהשבחה והתרחבות בתחום הנדל"ן המסחרי.

צים מקבל בעסקה הנוכחית סכום של 35 מיליון שקל, כאשר לפי ההערכות הוא השקיע סכום של 30 מיליון שקל במהלך הרכישה וההשתלטות עליה בעבר. ב-2014 רכש מחצית מהרשת ושנה לאחר מכן, השלים והשתלט על כולה. בנובמבר האחרון ניהל רונן אלעד מגעים לרכישת מחצית מהרשת מידיו של צים לפי שווי של 90 מיליון שקל. מגעים אלה כאמור לא צלחו ולבסוף הצליחה UMI לרכוש את הרשת.

UMI נמצאת בשליטה משותפת של דוד עיני המכהן כיו"ר החברה ושל חיים דנון. את החברה מנהלים שני מנכ"לים משותפים: בני גבאי ועמית רון, והיא עוסקת בין היתר ביבוא רכבי שברולט, איסוזו וקאדילק לישראל.

אין זו הפעם הראשונה ש-UMI מבצעת מהלך שנראה שלא בליבת פעילותה העסקית. בינואר אשתקד רכשה 12 מיליון מניות של חברת הביטוח הפניקס תמורת 325 מיליון שקל, ומימשה תוך מספר חודשים מחצית מהחזקתה ברווח של 80 מיליון שקל.

רני צים יוצג בעסקה באמצעות עוה"ד יעקב אנוך, ליהיא בכר ואחמד דיאב ממשרד מ.פירון.