קרדיט סוויס למשקיעים: "לא למכור החזקות בפאניקה"

מייקל סטרובק, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי קרדיט סוויס: "ברגע שהתשואות האמיתיות מגיעות לשיא, יש פוטנציאל להתאוששות מהירה בשווקים, ומשקיעים שעוזבים כעת כנראה יחמיצו אותה"

מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock
מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock

"למרות שהעליות והירידות החדות מטרידות, אסור למשקיעים למכור החזקות בפאניקה", כך אומר מייקל סטרובק, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי קרדיט סוויס. לדבריו, גם בשוק שבו התנודתיות רבה, אסור לנהוג בחיפזון ולנטוש, וצריך להישאר מושקעים בשוק.

"גם בשוק תנודתי שבו סיכוני המיתון עדיין בשליטה השווקים הפיננסים מציעים פוטנציאל תשואה חיובי", אמר סטרובק. "ברגע שהתשואות האמיתיות מגיעות לשיא, יש פוטנציאל להתאוששות מהירה בשווקים, ומשקיעים שעוזבים כעת כנראה יחמיצו אותה. חיזוי שוק המניות מהיום למחר הוא כמעט בלתי אפשרי, אבל אי הוודאות פוחתת על פני אופק רב שנים. במשך תקופה של שלוש או חמש שנים, אנו יכולים לומר בביטחון רב בהרבה ששוקי המניות יהיו גבוהים ככל הנראה. בחינת אופק הזמן האמיתי של תיק יכול לעזור למשקיעים להישאר נקודתית בתקופות של אי ודאות מוגברת".

סטרובק מסביר כי על הבנקים מרכזיים מוטלת פעולת איזון עדינה. "הם צריכים להנדס האטה כלכלית בלי לגרום למיתון מוחלט, הם מחויבים להילחם באינפלציה, אבל הם לא יכולים לתקן את הבעיות בצד ההיצע. ולכן הריביות הריאלית עולות. כל עוד ההיצע מוגבל והביקוש חזק, הבנקים המרכזיים יישארו ניציים בנושא גובה הריבית".

"יש סימנים ראשונים לכך שהמדיניות עובדת. לדוגמה, שיעורי האינפלציה כנראה שהגיעו לשיא לעת עתה וציפיות האינפלציה המשתמעות מכך בשוק אף ירדו לאחרונה. אמון הצרכנים גם הוא ירד, ובכל זאת הכלכלה הכוללת (במיוחד השירותים המגזר) עדיין יציבה מספיק ומיתון הוא תרחיש שאינו סביר בחודשים הקרובים".