מי מנסה לעכב את אסיפת המניות שתסלול את חזרתו של אברכהן לשופרסל?

בעל מניות ברשת שופרסל, שלא הזדהה בשמו, פנה לחברה בטענה לאי סדרים ודרש כי אסיפת בעלי המניות הקרובה תידחה • האסיפה נקבעה ל-21 ביוני, ובמסגרתה תתקיים גם הצבעה על חזרתו הצפויה של איציק אברכהן, המנכ"ל לשעבר

איציק אברכהן, מנכ''ל שופרסל היוצא / צילום: איל יצהר
איציק אברכהן, מנכ''ל שופרסל היוצא / צילום: איל יצהר

בעל מניות ברשת שופרסל פנה לחברה בטענה לאי סדרים באמצעות מכתב מקדים לפני הגשת בקשה לאישור תביעה כייצוגית, ודרש כי אסיפת בעלי המניות הקרובה של שופרסל תידחה. על המכתב חתום בא כוחו של בעל המניות, שלא מזדהה בשמו (משקיע פרטי). בחברה דוחים את הדרישה על הסף.

שופרסל דיווחה על המכתב לבורסה, כשהיא מפרטת כי טענותיו הועלו בפני החברה לפני כחודש, ועיקרן "הפרות דין וחריגה מכללי ממשל תאגידי ראויים בקשר לפעילות מחלקת הנון-פוד, וכן בנוגע למערכת היחסים העסקית בין החברה לחברת ניופאן". באשר לטענה השנייה מפורט כי היא קשורה לסוגיות תשלום "של עמלה גבוהה מהרגיל לניופאן, בגין המוצרים שהחברה רוכשת ממנה". בעל המניות מזכיר גם את חקירת רשות התחרות בחשד להסדרים כובלים, שבמסגרתה זומנו בכירים ברשתות הקמעונאות ובקרב יבואניות ומפיצות לחקירה.

בעל המניות דורש למנות ועדה בלתי תלויה בראשות שופט לבדיקת הטענות האמורות, כאשר לשיטתו, עד להשלמת עבודתה יש לדחות את כינוס האסיפה הכללית למינוי דירקטורים. נזכיר כי מדובר באסיפה שנקבעה ל-21 ביוני, ובמסגרתה תתקיים גם הצבעה על חזרתו הצפויה של איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל לשעבר, שמיועד לשוב לחברה בתפקיד יו"ר (לאחר שייבחר כדירקטור).

שופרסל מצידה הודיעה לבורסה כי "החברה דוחה מכל וכל את הנטען והנדרש במכתב. החברה מקפידה הקפדה יתרה על הממשל התאגידי שלה, והיא דוחה על הסף את האמירות של הפונה במכתב בהקשר זה.

"החברה אינה רואה מקום והצדקה לדחות את האסיפה הכללית לבחירת דירקטורים או להקים 'ועדת תביעות' לבחינת טענות שהועלו בקשר עם התנהלות מחלקת הנון-פוד שלה. יצוין כי טענות אלו נבדקות באמצעות המבקר הפנימי של החברה, בפיקוח ועדת הביקורת.

"זאת ועוד, למען הזהירות וערכי הממשל התאגידי הגבוה שאליהם מכוונת החברה, הן החלו להיבדק - עוד לפני קבלת המכתב - גם על ידי ובליווי רואה חשבון חיצוני מומחה ובעל ניסיון מובהק בביקורת, וזאת בהתאם להחלטת ועדת הביקורת. עוד לפני אסיפת המניות המדוברת תפרסם שופרסל את דוחותיה הכספיים לרבעון, בסוף החודש.