חברת אנליזת הפרסום הדיגיטלי פאבפלאס נמכרת ב-60 מיליון דולר

חברת פאבפלאס התל אביבית, שמפתחת כלי אנליטי למדידת פעילות קניית משתמשים על ידי אתרי תוכן, הודיעה על מכירתה לחברה הקנדית ClearPier • פאבפלאס לא גייסה כסף חיצוני ולכן בעסקה השתתפו רק המייסדים והעובדים בעלי האופציות

גיל בר-טור, מנכ''ל ומייסד פאבפלאס / צילום: Pubplus
גיל בר-טור, מנכ''ל ומייסד פאבפלאס / צילום: Pubplus

חברת אנליזת הפרסום ואתרי התוכן פאבפלאס (Pubplus) הודיעה היום (ד') על מכירתה לחברה הקנדית ClearPier. לפי הודעת פאבפלאס, היקף הרכישה הוא 60 מיליון דולר במזומן ובמניות, כאשר החלוקה בין שני אלו לא מפורטת. פאבפלאס התל אביבית הוקמה על ידי המנכ"ל גיל בר-טור ושני שותפים סמויים שלא עבדו בה מעולם. פאבפלאס לא גייסה כסף חיצוני ולכן בעסקה השתתפו רק המייסדים והעובדים בעלי אופציות.

במקור קמה פאבפלאס ב-2014 תחת השם קראנצ'מיינד. באותה תקופה הפעילות של החברה הייתה יצירה והפעלה של אתרי תוכן בתחומים ובשפות שונות. אולם במהלך הזמן פיתחה החברה כלי אנליטי, ששימש בתחילה אותה עצמה, ומאפשר לנתח את פעילויות קניית המשתמשים מהערוצים השונים מבחינת רווחיות. בהמשך החלה פאבפלאס למכור את הכלי האנליטי גם לאתרי תוכן אחרים.

במקום שגוף התוכן ידע רק כמה משתמשים הגיעו אליו באמצעות פרסום ממוקד בפייסבוק, הכלי מאפשר לדעת כמה רווח אותם משתמשים באמת תרמו לו, דרך זה שלחצו על מודעות או צפו בפרסומות. גוף התוכן יכול לדעת גם איזה כתבות למשל הביאו לו את המשתמשים הרווחיים ביותר ואילו משכו קהל פחות רווחי וגם לאיזה דמוגרפיה של משתמשים כדאי לו לכוון כדי למקסם רווחיות. כיום ממשיכה פאבפלאס להפעיל אתרי תוכן, ויש בבעלותה 20 כאלו עם עשרות מיליוני קוראים בחודש. גם אתרים אלו נמכרו כחלק מהעסקה.

הכלי של פאבפלאס גם רוכש את הקמפיינים הפרסומיים עבור הלקוחות על סמך האנליזה ולדברי בר-טור היקף הרכישות האלו עומד על כ-100 מיליון דולר בשנה. ההכנסה של פאבפלאס נגזרת מהחיסכון הכספי שהמודל שלה מייצר לאותו גוף תוכן. "אם לקוח קונה משתמש בגוגל תמורת 70 סנט והרווח שהוא מפיק ממנו הוא דולר, אז אנחנו מתחלקים עם הלקוח ברווחיות הזו", מסביר בר-טור. פאבפלאס מעסיקה כ-60 עובדים כיום, כאשר ב-2019 העסיקה בערך 100 עובדים, אך הצטמצמה במשבר הפרסום הגדול של תחילת המגפה כשחלק גדול מהתקציבים הוקפאו.

החברה הרוכשת ClearPier הקנדית מעסיקה כ-120 עובדים וכעת תקלוט לתוכה את עובדי פאבפלאס, שאמורה להישאר בתור מותג עצמאי תחתיה בניהול בר-טור. ClearPier גם היא מתמקדת בייעול הרכישה של משתמשים, אבל עושה זאת בעולמות המובייל ועובדת עם אפליקציות ומשחקים, בעוד פאבפלאס עובדת יותר עם אתרים. "זוהי הראשונה מבין חמש רכישות מתוכננות של ClearPier שהמטרה שלהן היא להפוך אותה לחברה ציבורית בקנדה. גם אנחנו וגם הם חברות רווחיות ולכן מתאימים מאוד למה שהשוק מחפש כעת", אומר בר-טור.