מקינזי מגייסים את הקהילה הלהט"בית

בפירמת הייעוץ מקינזי מקיימים אירוע גיוס כישרונות ונטוורקינג לסטודנטים וצעירים מהקהילה הלהט"בית בלבד. בחברה מסבירים כי המהלך נולד נוכח ייצוג החסר הלהט"בי בעולם העסקים • וגם: ארגון March of Life מקיים את "מצעד העמים" בשביל ישראל, בתאריכים 26-28 במאי • אירועים ומינויים

מיטל גוטמן, מקינזי אירופה / צילום: רונן גולדמן
מיטל גוטמן, מקינזי אירופה / צילום: רונן גולדמן

בצעד לא שגרתי, וכחלק מהרצון לבצע אפליה מתקנת, בפירמת הייעוץ מקינזי מקיימים אירוע גיוס כישרונות ונטוורקינג לסטודנטים וצעירים מהקהילה הלהט"בית בלבד. האירוע מתקיים הערב, חמישי, בחלל "פנתרה" בתל אביב.

בשנה האחרונה הוחלט במקינזי ישראל להנגיש באופן אקטיבי את הצעות העבודה למועמדים מהקהילה, ולהגדיל את ייצוגם במשרד. בחברה מסבירים כי המהלך נולד נוכח ייצוג החסר הלהט"בי בעולם העסקים, ולאור העובדה שהיא רואה עצמה "בית ספר לעסקים". אחת המטרות היא להגביר את הגיוון בכל הענפים שבהם מקינזי עוסקת ומייעצת, כולל תחומי הפיננסים והבנקאות.

"מחקרים מראים שאנשים רבים, ובמיוחד צעירים, עשויים להיות 'מחוץ לארון' בקרב המשפחה והחברים, אבל לא במקום העבודה - כי הם חוששים שיהיו לכך השלכות שליליות עליהם ועל ההתקדמות שלהם בקריירה. אנחנו רוצים לוודא שאנשים יידעו שמקינזי הוא מקום עבודה שבו הם יכולים להיות מי שהם באופן מלא", אומרת מיטל גוטמן, ראש תחום גיוון והכלה במקינזי אירופה. "המשרד הישראלי שלנו צומח, ומאחר שגיוון והכלה הם חלק מערכי הליבה שלנו - אירוע גיוס ייחודי לקהילה הוא דבר שהרגיש לנו מאוד טבעי.

"במהלך שנות הקריירה שלי במקינזי חוויתי אירועים משמעותיים מאוד בחיים: התחתנתי עם אשתי, נולדו לנו שני תינוקות ועברנו מאטלנטה לישראל. בכל שלב, מקינזי תמכה במשפחתי ובי - כולל הכרה בנישואים שלנו, לפני שמדינת ג'ורג'יה עשתה זאת. אני גאה לעבוד בחברה שבאמת מבינה מה זה גיוון והכלה - לא במילים, אלא במעשים. אני מקווה שאירועים כאלו יעזרו גם לאחרים לדעת שהם יכולים גם להצליח בקריירה, ולא להסתיר את מי שהם באמת במקום העבודה".

באשר לשאלה האם במקינזי סבורים שחברות נוספות ילכו בעקבותיהם, משיבה גוטמן "אני מעריכה שכן. אני יודעת שאנשים רבים עשויים לומר, 'תל אביב כל כך מסבירת פנים, זה לא כזה עניין'. למרות שאני כן חושבת שמבחינה חברתית תל אביב פתוחה, כמה מנכ"לים מחוץ לארון יש בחברות ישראליות או גלובליות? יש עוד כברת דרך לעשות עד שיהיה ייצוג אמיתי בתפקידי ניהול בכירים.

"גם בערים אחרות שמסבירות פנים - סן פרנסיסקו, לונדון, או ניו יורק - מקינזי מקיימת אירועי גיוס ללהטב"ק. אנחנו עושים את זה כי אנחנו רוצים לוודא שהכישרונות הגדולים ביותר - ללא קשר למגדר או לנטיות מיניות - יבואו לעבוד אצלנו".

לדברי יניב לושינסקי, שותף-עמית במקינזי ישראל, "אנחנו משקיעים הרבה מאמצים באיתור וגיוס של א.נשים מרקעים שונים. להיות להט"ב במקום העבודה זה לא קל, ולחלקים בקהילה זה אף קשה מאוד. אנחנו יודעים מתוך מחקרים שלגיוון במקום העבודה יש ערך משמעותי - ולכן מזמינים צעירים להט"בים בתחילת דרכם המקצועית לבחור בנו כמקום לצמוח ולגדול בו".

אזור התעשייה

איך לגייס נשים לאוטו-טק

תעשיית רכב אמנם לא ממש קיימת בישראל, אבל בענף האוטו-טק בהחלט יש למדינה מה להציע לעולם - וגם היקף הגיוסים הנרחב בשנים האחרונות מעיד על כך. אלא שגם בתחום הזה של ההייטק, חלקן של הנשים הוא נמוך.

כדי לנסות לשנות את המציאות הזו ערכה קהילת Women in Mobility ערב מיוחד, במסגרת האירוע השנתי של קהילת EcoMotion, המאגדת מעל ל-600 סטארט-אפים בתחום התחבורה החכמה. את הערב הובילה אורלי סול גרופר, שותפה בקרן ההשקעות Mobilitech.

מימין לשמאל: ד''ר ענת בונשטיין, סמנכ''לית פיתוח עסקי ב-city transformer, ליסיה בכר מנוח, שותפה בקרן Catalyst, שילן דמיר מ- zenseact, אורלי סול גרופר, מייסדת הפעילות, קרלה ביילו מ-Center for Automotive Research ושרלוט אייזנר מ- CEVT / צילום: אביתר ניסים
 מימין לשמאל: ד''ר ענת בונשטיין, סמנכ''לית פיתוח עסקי ב-city transformer, ליסיה בכר מנוח, שותפה בקרן Catalyst, שילן דמיר מ- zenseact, אורלי סול גרופר, מייסדת הפעילות, קרלה ביילו מ-Center for Automotive Research ושרלוט אייזנר מ- CEVT / צילום: אביתר ניסים

קהילת Women in Mobility קמה כדי לקדם יצירת פלטפורמה לשיתוף הזדמנויות בין נשים בתעשייה, כלים להעמקת הידע בתחום כמו תוכנית מנטורינג וסדנאות, וכן התאמת עולם התחבורה החכמה לשני המינים. פעילות המנטורינג, שהמחזור השני שלה מסתיים בקרוב, מהווה את תוכנית הדגל של הקהילה. היא נמשכת שלושה חודשים ומועברת על ידי בכירות ומנהלות בעולם התחבורה החכמה.

האירוע הפגיש בין נשים מובילות בתעשיית האוטו טק, ביניהן שרלוט אייזנר, ראש תחום הפיתוח העסקי ב-CEVT, זרוע החדשנות של ענקית הרכב הסינית ג'ילי. "תהליך הצטרפות הנשים לעולם הרכב והתחבורה צובר תאוצה", אומרת אייזנר. "חשוב שתהיה גישה לנשים בתפקידים בכירים כמודל לחיקוי, כי הן אלה שמובילות את הדרך. כשהן חולקות את המסלול שלהן עם אחרות, הן מציעות השראה ותמיכה לדור החדש של נשים בתחום הזה".

מצנח הזהב

רו"ח אבגד מור, 44, מונה למנכ"ל קבוצת קולמקס, המתמחה במסחר במגוון סוגי מכשירים פיננסיים בבורסות שונות בעולם.

אור אלעזרא, 32, מונה ליו"ר קבוצת הרכב אלבר, ויחליף את אביו אלי.

גיל ברוך מונה לסגן נשיא להנדסת תוכנה בחברת הדיפ-טק אימיוביט.

זיו ניר מונה לסמנכ"ל הפיתוח העסקי בטורבוג'ן, המתמחה בפיתוח מיקרו-טורבינה רב דלקית לייצור עצמי של חשמל וחום בבניינים ומבנים.

זיו ניר סמנכ''ל פיתוח עסקי טורבוג'ן / צילום: יחצ טורבוג'ן
 זיו ניר סמנכ''ל פיתוח עסקי טורבוג'ן / צילום: יחצ טורבוג'ן

קובי אלטמן מונה למנהל הכספים הראשי ומזכיר הדירקטוריון של רימילק, המתמחה בייצור מוצרי חלב ללא שימוש בבעלי חיים.

סיגל עזריאל מונתה למנכ"לית Manpower TBO, המתמחה בפתרונות ניהול ותפעול במיקור חוץ. אורנה מורג מונתה למנכ"לית Talent Solutions של קבוצת מנפאואר, ומיכאל ויצמן מונה לסמנכ"ל טכנולוגיות המידע והחדשנות של הקבוצה.

שגריר ישראל לשעבר בבריטניה, מארק רגב, מונה לראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית באוניברסיטת רייכמן. הוא יחליף בתפקיד את רון פרושאור, שמונה לשגריר ישראל בגרמניה.

אליענה דן מונתה למנכ"לית אגודת ידידי אוניברסיטת חיפה בישראל.

אליענה דן / צילום: סתיו שניידר אשוח
 אליענה דן / צילום: סתיו שניידר אשוח

בני ביטון, ראש עיריית דימונה, הצטרף לדירקטוריון "פותחים עתיד", חברה בת של הסוכנות היהודית, הפועלת ב-36 רשויות מקומיות בפריפריה החברתית והגאוגרפית למען ילדים במצבי סיכון.

חדשות טובות

רצים ומגייסים. מרוץ "גדולים מהחיים", שכל הכנסותיו יוקדשו להקמת גני חלומות לילדים, ייערך בשישי 27.5 בשדות השרון בהשתתפות נבחרת טאף מאדר, קרוספיט "הזאבים" ומותג הספורט ברוקס. היעד שהוכרז עומד על 2.5 מיליון שקל, ונרשמו מעל 400 משתתפים.

גני החלומות הם גני ילדים טיפוליים שמוקמים על ידי עמותת גדולים מהחיים, עבור ילדים החולים בסרטן ואינם יכולים לבקר בגן רגיל. מרוץ השטח יוזנק ממושב חרות, והוא כולל מסלולים של 5, 11 ו-15 ק"מ. המרוץ מתנהל ללא דמי רישום, אלא באמצעות תרומה לפי רצון. האירוע מתקיים בשיתוף עם יקבי ירושלים והחברה המרכזית למשקאות.

צועדים וזוכרים. ארגון March of Life מקיים את "מצעד העמים" בשביל ישראל, בתאריכים 26-28 במאי. במצעד יקחו חלק מאות צאצאי נאצים, שהתעמתו עם העבר האפל של משפחותיהם ומבקשים להביע את תמיכתם בישראל. גם עובדי חברת ZOOZ POWER, שאחד ממשקיעיה הוא נותן החסות המרכזי למצעד, ישתתפו באירוע - ביחד עם מאות תלמידים, אנשי חינוך ונציגים מכנסת ישראל.

כינוס ''March of Life'' בטבריה, היום / צילום: סנדרה וולטרס
 כינוס ''March of Life'' בטבריה, היום / צילום: סנדרה וולטרס