חברת האשראי שבראשות כחלון שוב מסתבכת, והפעם בגלל צ'קים במיליוני שקלים

יונט קרדיט גילתה אי התאמה של מיליוני שקלים בצ'קים • היו״ר, שר האוצר לשעבר משה כחלון, מינה בתגובה בודק חיצוני לאירוע ועיכב את פרסום הדוחות • רק לפני מספר שבועות התרחש שוד מסתורי שבו נגנבו 3.5 מיליון שקל במזומן

משה כחלון / צילום: רפי קוץ
משה כחלון / צילום: רפי קוץ

חברת האשראי החוץ בנקאי יונט הייתה אומרה לפרסם היום (ג') את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2021. אולם יומיים לפני הפרסום עדכן את דירקטוריון החברה מבקר פנים ששכרה כי קיים חשש לאי התאמה בין המספרים הרשומים בספרים של החברה לבין הצ'קים שקיבלה.

באוצר מתכוונים לבטל את ביטוחי המנהלים כתחליף לקרן פנסיה. מה המשמעות עבורכם?
הראל ויזל וברק רוזן בפנים: הסדר ניגוד העניינים של ליברמן נחשף

מהמידע שיש ברשות החברה לפי שעה עולה כי מדובר על אי התאמה של מיליוני שקלים כשההערכות הן סביב 5 עד 8 מיליון שקל.

לאחר שמבקר הפנים עדכן את הדירקטוריון בדבר, קיבל יו"ר הדירקטוריון, שר האוצר לשעבר משה כחלון, החלטה שלא לפרסם את דוחות החברה. במקביל, מונה בודק חיצוני על מנת לבדוק את האירוע.

היום הוא המועד האחרון לפרסום הדוחות, אולם כיוון שחוסר ההתאמה התגלה רק ב-29 לחודש הוחלט להימנע מפרסום הדוחות גם במחיר עיצומים מטעם רשות ני"ע. עם זאת, מכיוון שמדובר בהחלטה שלא נלקחה ככל הנראה מרשלנות של הדירקטוריון אלא מתוך ניסיון להימנע מפרסום דוחות שגויים, בסביבת יונט מקווים שרשות ני"ע תכיל זאת ותימנע מהטלת עיצומים.

על פי הנתונים שבידי חברת הביטוח, מדובר בצ'קים שהתקבלו לפני יותר משנה, עוד טרם כניסתו של כחלון לתפקיד היו"ר.

בכל מקרה, בעלי השליטה ביונט התחייבו לכסות בעצמם את הפערים בין הספרים לבין הצ'קים שהתקבלו, במידה והפערים לא ייסגרו.

השוד המסתורי לפני כשלושה שבועות

זו לא הפעם הראשונה בשבועות האחרונים שיונט בכותרות. לפני כשלושה שבועות נשדדו סמוך לסניף החברה בחולון 3.5 מיליון שקל במזומן באיומי אקדח וגז פלפל. היקף השוד הוא משמעותי במונחים כספיים עבור יונט קרדיט.

מחזור ההכנסות שלה בשנת 2021 הסתכם ב-33.5 מיליון שקל, כך שהשוד המדובר מהווה במונחים כספיים כ-10% מהמחזור השנתי.