מתקרבים למספרי טרום הקורונה: 300 אלף נוסעים בנתב"ג בסופ"ש

יעדי הטיסה המובילים הם טורקיה, יוון, ארה"ב, איטליה ואנגליה • וגם: אלו חברות קיבלו את אות ההתנדבות של Helpi • אירועים ומינויים

עומס בנתב''ג / צילום: מיכל רז חיימוביץ
עומס בנתב''ג / צילום: מיכל רז חיימוביץ

כ־300 אלף נוסעים יחלפו בנתב"ג בסוף השבוע של חג השבועות, כשיעדי הטיסה המובילים הם טורקיה (למרות אזהרת המסע), יוון, ארה"ב, איטליה ואנגליה.

בענף התיירות, שנפגע קשות בתקופת הקורונה, לא ציפו להתאוששות מהירה כל כך. אלא שעם הסרת ההגבלות, הרצון לנפוש התפרץ. לפי נתוני חברת גמא ניהול וסליקה, בחודשים ינואר־אפריל חל זינוק של כ־330% בהזמנת חופשות בכרטיסי אשראי, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, חודשים אלו לא הגיעו למספרי טרום המגפה, היות שקצב ההזמנות נותר נמוך בכ־29% בהשוואה לתקופה המקבילה ב־2019.

בחודש מאי, המגמה התהפכה - וקצב ההזמנות כבר היה גבוה מזה של התקופה המקבילה ב־2019. הסיבה היא שהנוסעים חזרו להזמין מראש. וכמה שילמנו על חופשה בממוצע? הצרכן הישראלי שילם בכרטיס אשראי על חופשה בחודשים ינואר־אפריל 2022 סכום ממוצע של כ־2,200 שקל, לעומת כ־1,400 שקל בתקופה המקבילה אשתקד ־ גידול של 60%. בשנת 2019, הסכום הממוצע לעסקת חופשה היה גבוה יותר ־ כ־2,830 שקל.

ההזמנות שנעשו בחודש שעבר משקפות הוצאה גדולה יותר כתוצאה מההתייקרות שנבעה מהביקוש וממחירי הדלק. ובכל זאת, ההוצאה הממוצעת נמוכה מזו של 2019: במאי השנה, ההוצאה הממוצעת על חופשה טיפסה לכ־2,730 שקל. ואילו במאי 2019, ההוצאה הממוצעת הייתה כ־2,900 שקל.

כעת, בענף מעריכים כי ב־2024 יחזרו המספרים לאלה של לפני הקורונה: בזירה העולמית, ב־2019 עמדה תנועת הנוסעים על 4.55 מיליארד איש, ב־2020 צנח המספר ל־1.8 מיליארד ־ ומאז הוא מטפס בהדרגה. ההערכות הן כי 2022 תסתכם ב־3.6 מיליארד נוסעים עד להתאוששות מלאה ב־2024 ־ וחזרה למספרים של 2019.

הישראלים עטו על תחנות הדלק

אזרחי ישראל הסתערו על תחנות הדלק, בעקבות זינוק מחיר הבנזין 95 אוקטן ב־66 אגורות ל־7.72 שקלים לליטר. כך עולה מנתוני חברת שב"א, מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי.

בימים שני ושלישי האחרונים נרשמו בתחנות הדלק הוצאות בסך 156.46 מיליון שקל בכרטיסי האשראי. מדובר בעלייה בשיעור 17.6% לעומת השיא הקודם, שנרשם לאחר פרסום מחירי הדלק בסוף חודש מרץ - כאשר ההתייקרות אז הייתה ב־34 אגורות.

עוד עולה מנתוני חברת שב"א כי היקף ההוצאות בכרטיסי אשראי בתחנות הדלק ביומיים האחרונים של חודש מאי היה גבוה ב־37.8% מממוצע ההוצאות היומי לאורך כל חודש מאי.

נזכיר כי התעריף החדש, 7.72 שקלים לליטר 95 אוקטן, נכנס לתוקף בחצות הלילה בין שלישי לרביעי. למרות שבחודש שעבר נעתר שר האוצר אביגדור ליברמן להפחתת מס הבלו על הדלק ב־50 אגורות לליטר, המחיר הגיע לשיא של תשע שנים שנובע ממשבר האנרגיה העולמי.

חדשות טובות

פלטפורמת ההתנדבויות Helpi השיקה את אות ההתנדבות התאגידית לחברות לאורך השנה, שבה זכו קבוצת דניה סיבוס, קורנית דיגיטל ופירמת עורכי הדין מיתר.

מצנח הזהב

הילה ערן־זיק מונתה לסמנכ"לית בכירה וראש החטיבה העסקית של בנק דיסקונט .

עו"ד דן שמגר מונה לראש ועדת עורכי הדין ורואי החשבון של IATI.

עו"ד דניאל כוכבי מונה לשותף במשרד עו"ד נ. פינברג ושות', המתמחה בייצוג מעסיקים בסכסוכי עבודה.

ליאן סבירסקי מונתה לסמנכ"לית השיווק של קרן הגידור אייבקס, שמשקיעה בישראל.

איילת קראוס מונתה לראש הסניף הירושלמי של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית.

איילת קראוס / צילום: דוד סקורי
 איילת קראוס / צילום: דוד סקורי

מוטי ארבל מונה למנכ"ל רשת אופנת הנשים JUMP & ONOT. ארבל, 58, כיהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל לשכת סוכני הביטוח, וקודם לכן כמנכ"ל קבוצת יורוקום.

קובי מונוביץ מונה למנכ"ל חברת התובלה תבור־גליל.

מייסם ג'לג'ולי מונתה למנכ"לית משותפת של ארגון צופן, שפועל לקידום ההייטק בחברה הערבית.

תמי בן יעקב מונתה לסמנכ"לית משאבי האנוש העולמית של GigaSpaces, שעוסקת באחסון נתונים תפעולי.

יעל מבורך מונתה לחברת הוועד המנהל של המרכז להעצמת האזרח