הבוט החינמי שיכין אתכם לראיון העבודה הבא

בוט חינמי מבוסס למידת מכונה מבית גוגל מציע למרואיינות ומרואיינים "חימום" מקצועי קצר בדרך אל התפקיד הנחשק • איך זה עובד ועד כמה זה יעיל? • מהפכת הבינה המלאכותית, פרויקט מיוחד 

מערכת Interview Warmup / צילום: מתוך הערוץ הרשמי של google
מערכת Interview Warmup / צילום: מתוך הערוץ הרשמי של google

אודות פרויקט הבינה המלאכותית

הבינה המלאכותית יכולה לתפוס רשת של סחר בילדים לפי תנועות חריגות בשוק ההון, לזהות את הטיפול הכי מתאים לחולה סרטן לפי רצף גנטי, ולייצר את האמנות הכי ויראלית באינטרנט. טכנולוגיות AI נשמעות עתידניות, אבל כבר קיימות כמעט בכל תחום ומאחורי החדשנות הנוצצת עומדות גם לא מעט דילמות מוסריות וכלכליות. 

גלובס מציג שורה של חידושים מעניינים בתחום ועונה על שתי השאלות החמות: האם העבודה האנושית תהפוך למיותרת, ועד כמה לבני האדם יש שליטה על הטכנולוגיה? פרויקט מיוחד.

פיתוח מבוסס למידת מכונה חדש וחינמי, חשוב לציין, מבית גוגל, מבקש להכין אתכם לראיונות עבודה. Interview Warmup פותח לטובת המרואיינות והמרואיינים, ומציע "חימום" מקצועי קצר בדרך אל התפקיד הנחשק.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

אנחנו רגילים להתייחס לבינה מלאכותית (AI) בחשדנות ובזהירות. בכל פעם שהיא מצליחה להתגבר על הכשלים האנושיים ולספק תוצאות טובות בהרבה, אנחנו מזכירים שעם כל הכבוד, יש דברים שאין להם תחליף, ויש ניואנסים שרק מוח אנושי לא מהונדס יכול להבחין בהם, כמו מסרים סמויים בזמן שהמרואיין דיקלם את התשובה המצופה.
לכן, Interview Warmup מבקש להתערב היכן שכן ניתן לעשות זאת, והוא לא שואף לייתר את הגורם האנושי. הוא מציע סיוע כך שהתשובות בראיון יהיו מוצלחות יותר, עם המילים המקצועיות הנכונות, או הפוך - ללא מילים מיותרות שיש למרואיין נטייה להשתמש בהן יותר מדי, ועלולות להצביע על כך שאין לו באמת מה להגיד.

מילון מושגים

בינה מלאכותית Artificial intelligence
טכנולוגיה שמנסה לחקות את הבינה האנושית, בעלת יכולות קוגנטיביות החל מאיתור וליקוט דרך עיבוד וניתוח של מידע ועד קבלת החלטות, במטרה לייעל הליכים ובניסיון למנוע את החולשות האנושיות

למידת מכונה Machine Learning
תת תחום העוסק בפיתוח אלגוריתמים המאפשרים למחשב ללמוד מתוך דוגמאות והקשרים, וכך המחשב מפיק תובונת על נושאים שונים

למידה עמוקה Deep Learning
שיטה בלמידת מכונה המבוססת על רשתות נוירונים ומאפשר למידת ייצוגים. המטרה היא שהמחשב יוכל לחשוב ולבצע פעולות כמו המוח האנושי, ויהיה בעל יכולת להשתפר כל הזמן ובצורה עצמאית

רשתות נוירונים  Neural Networks
מודל מתמטי חישובי בתחום למידה עמוקה בהשראת תהליכים במוח. יחידות מידע מקושרות בשכבות באופן דומה לנוירונים במוח, כך שהגורמים יכולים לתקשר אחד עם השני. בזכות יחסי הגומלין, המידע הגולמי הופך לבעל ערך והמערכת לומדת לקבל החלטות מדויקות יותר

איך זה עובד: סימולציה תחדד את התשובות שלכם

כך זה עובד: בזמנכם החופשי אתם מוזמנים להיכנס לאפליקציה, לבחור את תחום העיסוק המתאים (נכון להיום מדובר במקצועות בתחומי הטכנולוגיה, ניהול פרויקטים, תמיכה ושיווק) ולהתחיל אימון קצר. מצאו לכם פינה נוחה ושקטה, כי אתם עומדים לדבר לאפליקציה באנגלית, מיומנות נוספת שהאפליקציה מסייעת לפתח. "היא" שואלת שאלה ("מה את/ה מחפשת בעבודה החדשה?"), אתם עונים ומתקדמים לשאלה הבאה, כך בשלב הראשון תענו על חמש שאלות, כלליות וממוקדות יותר ("ספר/י לי על מקרה שבו התבקשת לפתח תחום חדש. איך ניגשת ללמידה?"). בסופו של התהליך תקבלו משוב על התשובות, ובעיקר על דרך הצגתן. כחלק מהמשוב, האפליקציה מציגה סיכום כתוב של כל מה שאמרנו, כך שנוכל להתרשם ולשחזר היכן החוזקות והחולשות.

כיצד ה''חימום'' של Interview Warmup עובד / צילום: מתוך הערוץ הרשמי של google
 כיצד ה''חימום'' של Interview Warmup עובד / צילום: מתוך הערוץ הרשמי של google

נחמד? ללא ספק, וכנראה שגם לא מזיק. אבל האם מדובר בכלי יעיל? שלומית לבין, VP Data Science בחברת שילד, המפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית לאיתור מניפולציות בתחום שוק ההון, חושבת שכן: "עצם ההתנסות בסיטואציה של ראיון, תאפשר להגיע עם ציפיות ברורות ותתרום לביטחון העצמי וליכולת לענות באופן שוטף. גם תמלול התשובות והיכולת לעבור עליהן בנחת מאפשרים מבט מבחוץ על תהליך ההתכוננות".

עם זאת, לדברי לבין, "מערכות AI עדיין אינן בשלות להבין באופן מושלם שפה אנושית, ועלולות לחזק התנהגויות כמו שימוש עודף ב-buzz words, ללא הבנה מספקת של התחום או שימת דגש על הניסוח במקום על התוכן. צריך גם לזכור שאנו חיים בעולם טכנולוגי מתעדכן ומשתנה ללא הרף כך שהמושגים שהמודל מכיר, עלולים להפוך לחלקיים וללא כיסוי מספיק בפרק זמן קצר".