השבוע צפויים להיבחר יושבי ראש חדשים לוועדות המחוזיות במרכז ובירושלים. מי הם המועמדים המובילים?

אחרי בחירת רפי אלמליח לראש מנהל התכנון, תאייש השרה איילת שקד עוד שני תפקידים חשובים בארגון • השמות המובילים: עו"ד מיכה גדרון, שירה תלמי־בבאי ואורית לנדסברג • שקד תצטרך גם להחליט בקרוב מי יחליף את יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אורי אילן, שפורש בקרוב לגמלאות

שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוסי זמיר
שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוסי זמיר

עוד שני תפקידים בכירים במנהל התכנון צפויים להתאייש בימים הקרובים: אחרי בחירתו של רפי אלמליח למנהל החדש של מנהל התכנון בשבוע שעבר, שרת הפנים איילת שקד תבחר לקראת סוף השבוע את שני יושבי הראש החדשים של הוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה במחוז מרכז ובמחוז ירושלים. ביום רביעי הקרוב מתוכנן להתקיים סבב ראיונות סופי למועמדים השונים לשני התפקידים, ולאחריו - עוד באותו יום, או יום למחרת - אמורה להכריז השרה על השניים הנבחרים.

התקן מחמיר, הטכנולוגיות ישנות: למה זמן הבנייה בארץ רק מתארך
האם העידן החדש של העלאות הריבית יוציאו את משקיעי הנדל"ן מהשוק? | ניתוח 
לא רוצים או לא יכולים? למה הפוליטיקאים לא מצליחים לעצור את השתוללות מחירי הדירות 

נזכיר כי השרה שקד אמורה להחליט בקרוב על סדרה של מינויים במנהל התכנון ובגופים הקשורים אליו: למעט ראשי הוועדות המחוזית במרכז ובירושלים, תידרש השרה שקד להחליט בקרוב מי יחליף את יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אורי אילן, שפורש בקרוב לגמלאות; לצד זה, נמצא בימים אלו בישורת האחרונה נושא מינוי ראשי ועדות ערר חדשים.

כעת, כאמור, תתקבל החלטה ראשונה בסבב המינויים הנוכחי - באשר לעומדים בראש שתי הוועדות המחוזיות. בראש הוועדה המחוזית מרכז עמדה עד לפני חודשים ספורים שירה ברנד, היום סגנית ראש מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר; בראש הוועדה המחוזית ירושלים עמד עו"ד עמיר שקד, אשר מונה לא מכבר לשופט בית משפט השלום בירושלים.

בורסת השמות: עו"ד גדרון, תלמי־באבאי ולנדסברג

לגלובס נודע כי שלושת המועמדים החזקים לשני התפקידים הם עו"ד מיכה גדרון, היום עורך דין במגזר הפרטי ומי שכיהן במשך שבע שנים כיו"ר ועדת הערר במחוז תל אביב; שירה תלמי־באבאי, מתכננת מחוז ירושלים בשמונה השנים האחרונות, המשמשת כיום גם כממלאת מקום יו"ר הוועדה המחוזית בירושלים; ואורית לנדסברג, מנהלת אגף בכיר ועדות מקומיות במנהל התכנון.

נציין כי כל אחד משלושת המועמדים הללו, כמו מועמדים רבים אחרים, הגישו מועמדות לשתי הוועדות במקביל. ההערכות הן כי לתלמי־באבאי הסיכויים הגבוהים ביותר להתמנות ליו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, וכי תפקיד זה קורץ פחות לעו"ד גדרון, שטבעי יותר כי ימונה ליו"ר הוועדה במחוז מרכז.

אם אכן תמונה תלמי־באבאי לתפקיד יו"ר מחוז ירושלים, היא תלך בעקבות מנכ"לית מנהל התכנון הנוכחית, דלית זילבר, אשר גם היא שימשה בתפקיד מתכננת מחוז ירושלים, ולאחר מכן מונתה ליו"ר הוועדה המחוזית. רבים בסביבת השרה שקד ואנשי מנהל התכנון טוענים, באשר לסיכויי הזכייה של מי מהמועמדים לשני התפקידים, כי "אחרי הבחירה המפתיעה של מנהל מִנהל התכנון, הכול יכול להיות. אין לדעת מי ייבחר השבוע".

כאמור, לצד הבחירה בראשי הוועדות המחוזיות מרכז וירושלים, עסוקה בימים אלו השרה שקד גם במינויים של ראשי ועדות ערר, במחוז תל אביב ובמחוז צפון. מהשרה שקד נמסר כי "השרה ושר המשפטים בחרו מועמדים בהתאם להמלצת ועדת האיתור. כרגע המינויים נמצאים בתהליך הסדרת ניגודי עניינים בלשכה המשפטית במשרד הפנים. ברגע שהתהליך יושלם, יועברו כתבי מינוי לחתימת השרה ולחתימת שר המשפטים".