לאחר ירידה של 85% בשווייה: מייסד היפו מפנה את כס המנכ"ל

חברת הביטוח הדיגיטלי שייסד אסף וונד צללה לשווי של 773 מיליון דולר - לאחר שמוזגה לספאק אשתקד לפי שווי של 5 מיליארד ד'

אסף וונד, מנכ''ל היפו היוצא / צילום: איל יצהר
אסף וונד, מנכ''ל היפו היוצא / צילום: איל יצהר

10 חודשים לאחר שחברת הביטוח הדיגיטלי  היפו  הפכה לציבורית בבורסת ניו יורק, ולאחר קריסה במניית החברה, החליט הדירקטוריון על שינוי בעמדת המנכ"ל: אסף וונד, מייסד החברה ומי שניהל אותה מ-2015, עוזב את התפקיד ויכהן כיו"ר פעיל; במקומו ממונה למנכ"ל ריצ'רד מקרת'ון, שכיהן כנשיא החברה מ-2017.

לפי הדיווח שפרסמה היפו, ההחלטה על השינוי התקבלה בסוף השבוע ונכנסה לתוקף בתחילת השבוע הנוכחי. העובדה שהחילוף בוצע באופן כמעט מיידי עשויה להצביע על כך שהוא נובע מאי-שביעות רצון או מאילוץ שהביא את הדירקטוריון לבצע שינוי בהנהלה.

היפו, שמוזגה לחברת SPAC באוגוסט 2021 לפי שווי של 5 מיליארד דולר, נסחרת כיום בשווי של 773 מיליון דולר בלבד, לאחר ירידה של 85% מהשווי במיזוג. זאת על רקע כמה גורמים שהובילו לסנטימנט שלילי כלפי המניה: ראשית, התקררות שוק ה-SPAC בוול סטריט החל מאמצע השנה שעברה, וההבנה שנכנסו דרכו חברות שלא היו בשלות לשוק הציבורי, או שהשווי שלהן היה גבוה מדי; שנית, סנטימנט שלילי כלפי חברות מתחום האינשורטק שבו פועלת היפו; ושלישית הירידות החדות בשווקים והמעבר להעדפת חברות ערך על פני חברות צמיחה.

וונד, המנכ"ל היוצא, מחזיק ב-6.5% ממניות היפו ששוויין הנוכחי כ-50 מיליון דולר.

"התקדמות טבעית עבור מקרת'ון"

היפו מתמקדת בתחום ביטוחי הבתים בארה"ב. וונד (47) הקים את החברה יחד עם אייל נבון, לאחר שכבר הקים וניהל קודם חברה אחרת, ולפני כן עבד בחברת הייעוץ מקינזי. מקרת'ון (51), שמחליף אותו כמנכ"ל, הצטרף להיפו ב-2017 וכיהן מאז כנשיא ודירקטור, ובתפקידיו הקודמים היה בכיר בתעשיית הביטוח בארה"ב.

בתפקידו כנשיא היה מקרת'ון אחראי על התפעול היומיומי של החברה. "ריק היה שותף שלי לכל אורך הדרך, מהיצירה של החזון האסטרטגי של היפו, דרך הגידול של השותפויות היציבות שלנו, ועד להתקדמות של החברה קדימה מדי יום", אמר וונד. "בשלב הבא של הצמיחה של היפו, זוהי התקדמות טבעית עבור ריק להיכנס לתפקיד המנכ"ל, כדי שאני אוכל להתמקד ביוזמות אסטרטגיות לטווח הארוך יותר. הניסיון הרב של ריק בתעשיית הביטוח, בשילוב יכולתו המוכחת להשיג צמיחה, הופכים אותו לאדם המושלם להוביל את היפו לעבר העתיד".

הפחתה בשכרו של וונד

השינויים בצמרת החברה מובילים גם לשינויים ברמות השכר. היפו מעדכנת כי שכר הבסיס השנתי של וונד שעמד על 600 אלף דולר יופחת כעת ל-250 אלף דולר, ואילו שכרו של מקרת'ון יישאר ברמתו הנוכחית, אך החברה אינה מפרטת סכומים. בשנת 2021, עלות התגמולים של וונד הסתכמה ב-1.6 מיליון דולר, ועלות התגמולים של מקרת'ון הייתה 2.9 מיליון דולר, רובה מורכבת מתגמול הוני.

חברה אחרת שהודיעה לאחרונה על שינוי בהנהלתה, כשנה לאחר מיזוג לחברת SPAC, היא חברת הפינטק פיוניר , שדיווחה לפני כשבועיים על מינויו של ג'ון קפלן למנכ"ל משותף לצד המנכ"ל הנוכחי, סקוט גאליט. פיוניר מוזגה ל-SPAC ביוני 2021 לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר, ונסחרת כעת בשווי של 1.8 מיליארד דולר "בלבד".