הג'וב החדש של דובי פרנסס: מצטרף למוסדיים

בנק מזרחי טפחות בחרו לצרף את דובי פרנסס לקמפיין חדש בשיתוף עם דביר בנדק • וגם: לכבוד חודש הגאווה, ארגון מעלה מציג נתונים על העסקת להט"בים • אירועים ומינויים 

מימין: דביר בנדק, תרי ישכיל ודובי פרנסיס / צילום: אילן בשור
מימין: דביר בנדק, תרי ישכיל ודובי פרנסיס / צילום: אילן בשור

האם מייסד ובעלים של קרן הון סיכון שהערך המצטבר של תיק ההשקעות שלה עומד על 1.7 מיליארד דולר הוא האדם הנכון לקדם מסלול פיקדונות בבנק? במזרחי טפחות מאמינים שכן, ובחרו בדובי פרננס מייסד Group 11 להוביל קמפיין חדש שיעלה בשבוע הבא בהשקעה של 4 מיליון שקל, יחד עם הפרזנטור הוותיק דביר בנדק.

הבחירה בפרנסס אינה טריוויאלית, משום שכמשקיע הוא מתנהל בסביבה של סיכונים, ואילו פיקדונות נחשבים לאפיק סולידי (ועם תשואות נמוכות יותר בדרך כלל). הפיקדון שפרנסס יקדם (ליצ'י) הוא לטווח בינוני, עד ארבע שנים, וכולל תחנות יציאה ידועות מראש.

בעבר קידם פרנסס פוליסת חיסכון של הכשרה ביטוח, אחת מהמוסדיים המשקיעים בקרן שלו - אשר לאחרונה מכרה חלק מהשקעתה לחברת סטפסטון הגלובלית בתמורה של יותר מפי שלושה. נציין כי מזרחי טפחות אינו נמנה בין המוסדיים המשקיעים בקרן (בנק לאומי ארה"ב דווקא כן).

לדברי תרי ישכיל, סמנכ"לית השיווק של הבנק, "הבחירה בדובי נועדה לפנות לקהל מגוון - לקוחות כל הבנקים, שמחפשים פתרון בטוח לכסף שלהם. בתקופה שבה הריבית עולה והבורסה בתנודות, השילוב של דובי כאסמכתא להשקעה חכמה הוא טבעי ומתבקש".

על קמפיין הבנק בכיכובו של פרננס אחראי משרד הפרסום ראובני פרידן.

גאווה לא מספקת

לרגל חודש הגאווה, ארגון מעלה לאחריות תאגידית מציג נתונים על העסקת להט"בים, שיתופי פעולה והיקף התרומות של החברות המובילות במשק לארגוני להט"ב - המבוססים על שאלונים שהופצו בקרב כ-80 חברות גדולות מענפי המזון, הבנקאות, הביטוח, התעשייה וההייטק. השאלון נקבע על ידי ועדה ציבורית, נשלח לכל אחת מהחברות, ומבוסס על דיווח החברה באישור המנכ"ל/ית.

מהנתונים עולה כי 37% מהחברות דיווחו שקידמו פעולות לעידוד סביבה רב-תרבותית, תוך דגש על התייחסות למגוון התאים המשפחתיים הקיימים בישראל כיום. 16% מהחברות הובילו שיתופי פעולה עם ארגוני הקהילה הגאה, בנושאים כגון הדרכת עובדים ומנהלים לקידום סביבת עבודה בטוחה.

רק כ-13% מהחברות דיווחו שכחלק ממדיניות הרכש ניתנת עדיפות להתקשרות עם ספקים בעלי תווים חברתיים, כגון התו הגאה, התו הירוק ועוד. גם מבחינת התרומה הכספית מדובר בשיעור נמוך: 10% מהחברות דיווחו כי תרמו לארגוני הקהילה הגאה במהלך 2021/22, והסך הכולל נמוך מ-70 אלף שקל.

מומו מהדב, מנכ''ל מעלה / צילום: שרון עמית
 מומו מהדב, מנכ''ל מעלה / צילום: שרון עמית

לדברי מומו מהדב, מנכ"ל מעלה, "לפני כשנתיים התחלנו לבדוק את קריטריונים הבוחנים את ההתייחסות הפרואקטיבית של ארגונים לנושא הלהט"ב, ואת האופן שבו הם מייצרים סביבה מקבלת ופתוחה. הקריטריונים האלה חשובים במיוחד בארגונים גדולים, ותיקים וממוסדים.

"מעניין לראות את האחוז הגבוה יחסית של ארגונים המתייחסים לתאים משפחתיים גאים, ולעומת זאת את האחוז הנמוך יחסית של שיתופי פעולה עם ארגוני הקהילה והדרכות לעובדים ומנהלים. אנו צופים כי העיסוק בנושא ילך ויגבר בשנים הקרובות, עם ההבנה כי אימוץ אמיתי של גיוון דורש מדדים, יעדים ותהליכים ארגוניים פורמליים".

מצנח הזהב

ד"ר ערן גנץ, 46, מונה לנשיא אקטיב אימפלנטס הבינלאומית, המפתחת משתלים אורתופדיים. בתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל סחר בינלאומי, מחקר ופיתוח בחברה, שפיתחה בין היתר את המניסקוס המלאכותי הראשון והיחיד מסוגו בעולם. במקביל למינוי הוא ימשיך לנהל את החברה הבת הישראלית.

דניאל בירן מונתה למנהלת צוות הפיתוח העסקי בשווקים המתפתחים של eBay ב-EMEA (מדינות מזרח ודרום אירופה, המדינות הבלטיות, הבלקן, ומדינות אפריקה והמזרח התיכון - כולל ישראל).

מאיה ברקאי מונתה לסמנכ"לית השיווק של סטארט-אפ הפינטק EverC, המתמחה בניהול סיכוני מסחר ברשת, ביניהם פתרונות למניעת הונאות והלבנת הון. קודם לכן כיהנה ברקאי בתפקידי שיווק שונים באמדוקס העולמית, ביניהם ניהול הזרוע השיווקית של החברה באסיה.

יניב כהן / צילום: אילן בשור
 יניב כהן / צילום: אילן בשור

יניב כהן מונה למנהל הפעילות העסקית של חברת אמן, נציגת Twilio בישראל. החברה מציעה פלטפורמה אחודה המספקת כלים מתקדמים ליצירת מסע לקוח חדשני.

פרופ' אורן פרז יעמוד בראש בית הספר הרב תחומי לקיימות וסביבה באוניברסיטת בר-אילן, שיחל לפעול בשנת הלימודים הקרובה.

מורן באליק מונתה לסמנכ״לית שיווק בקבוצת מימון ההמונים headstart. קודם לכן כיהנה כמנכ"לית חברת השיווק הדיגיטלית ספלאש.

עדית ישראלי, 40, מונתה למנהלת ההזמנות של רשת מלונות IBIS ישראל.

המנכ"ל החדש של אטריום מקבוצת גזית גלוב: ריאן לי

חברת הנדל"ן אטריום, מקבוצת G City (לשעבר גזית גלוב) מקדמת את סמנכ"ל הכספים ריאן לי לתפקיד המנכ"ל. לי יחליף את ליעד ברזילי, ששימש בתפקיד במשך כחמש שנים.

בשבע השנים שבהן כיהן לי כסמנכ"ל הכספים הוא היה שותף לבניית האסטרטגיה העסקית של הקבוצה ולמהלכי הכניסה לתחום מגורים להשכרה. בנוסף, הוא היה אחראי גם על תהליך ההתייעלות החברה, סגירת משרדיה בג'רזי ובאמסטרדם והעברתם לקפריסין; וכן על גיוס של 650 מיליון אירו בשנה שעברה, במסגרת תוכנית המימון ‘Green Notes’ של הקבוצה.

קודם הצטרפותו לאטריום כיהן לי, רואה חשבון במקצועו, בתפקידים בכירים ביוניליוור, CEE ו- Japan Tobacco International . הוא ממוצא בריטי, ובעל תואר ראשון במשפטים ואיטלקית מאוניברסיטת וויילס. עלות שכרו ב-2021 עמדה על 6.4 מיליון שקל (ושל המנכ"ל היוצא ברזילי - 8.7 מיליון שקל).

"לי נכנס לתפקיד בתקופה משמעותית וחשובה", מציין חיים כצמן, מנכ"ל ומייסד G City, הנמצא בימים אלה בעיצומה של סערה סביב השליטה בחברה. "הוא בעל ניסיון רב לצד ידע פיננסי וניהולי, ואין לי ספק שהוא יתרום רבות לקבוצה בתפקידו החדש".

נזכיר כי לפני כשבועיים פרסמה ג'י סיטי את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2022, שלא היו מעודדות - החברה דיווחה על הפסד המיוחס לבעלי המניות בשיעור של 321 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 137 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף פורסם כי החברה מתכננת הפחתת מינוף באמצעות מימוש נכסים הדרגתי, בעיקר באטריום.

חדשות טובות

תדיראן מאמצת את דניאל וולפסון, 44, הישראלית הראשונה והיחידה שהעפילה לפסגת האוורסט. וולפסון נערכת בימים אלה לטיפוס לפסגת דנאלי, ההר הגבוה ביותר בצפון אמריקה. החברה תעניק לה חסות של 300 אלף שקל לתקופת המסע, שתימשך כחודשיים-שלושה. בסיום מסע זה, תוכל וולפסון לסמן "וי" על הפסגה השישית מבין 7 הפסגות הגבוהות ביותר בכל יבשת.

מימין: נופר ממרוד סמנכ''ל השיווק של תדיראן, דניאל וולפסון, משה ממרוד מנכ''ל תדיראן ובעל השליטה ורפי אטיאס סמנכ''ל הסחר של תדיראן / צילום: חיים לוי
 מימין: נופר ממרוד סמנכ''ל השיווק של תדיראן, דניאל וולפסון, משה ממרוד מנכ''ל תדיראן ובעל השליטה ורפי אטיאס סמנכ''ל הסחר של תדיראן / צילום: חיים לוי

לדברי משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה החברה, "אנו דוגלים בערכים של מצוינות, ישראליות וקידום אורח חיים בריא. כחלק מכך, אנחנו שמחים לתמוך בדניאל, כחלק מהמסע שלה לכיבוש שבע הפסגות הגבוהות ביותר בעולם. התמיכה שאנחנו יכולים לספק לספורטאים תורמת לתרבות הספורט בישראל, ולגאוות היחידה בתוך הארגון".