על רקע מחלוקת בגין תנאי שכרה: גבי רביד התפטרה מדירקטוריון חברת הקריפטו סילבר קסטל

רביד, ממייסדי בית השקעות, טוענת ל"הפרה מתמשכת של ההסכמים" שבגינם אמורה חברה בבעלותה לקבל דמי ניהול של 140 אלף שקל בחודש • סילבר קסטל: "דוחה את טענותיה של רביד"

גבי רביד / צילום: כדיה לוי
גבי רביד / צילום: כדיה לוי

דיווח של בית השקעות הקריפטו סילבר קסטל אחזקות מהעת האחרונה מגלה כי הדירקטורית והמייסדת גבי רביד "הודיעה לחברה על התפטרותה מתפקידה כדירקטורית בחברה בתוקף מיידי, בשל טענותיה בדבר הפרה מתמשכת של ההסכמים עם אפיקה אלפא השקעות ואסטרטגיות שעל פיהם מונתה לתפקיד הדירקטור". החברה דוחה את הטענות ומבקשת להבהיר, כי "לאפיקה ו/או לגב' גבריאלה רביד אין הסכם עם החברה. יצויין, כי לאפיקה הסכם עם חברת הבת, סילבר קסטל, אשר כפי שצויין בדיווחי החברה, החברה בוחנת את תוקפו".

גבי רביד,  מוותיקות שוק ההון ולשעבר מנכ"לית בית ההשקעות פסגות, נמנית עם מייסדי סילבר קסטל אחזקות, שהינו "בית ההשקעות לנכסים דיגיטליים היחיד הנסחר בישראל". עם  שותפיה לייסוד בית ההשקעות נמנים צבי זיו (לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים) שמכהן כיו"ר סילבר קסטל ומנכ"ל החברה אלי מיזרוח (לשעבר מנכ"ל קבוצת האופנה גולף). בית ההשקעות מוזג לתוך שלד בורסאי בסוף 2021 (כנגד הקצאת 73% ממניות החברה הבורסאית לבעלי סילבר קסטל). מאז השלמת המיזוג סיפקה מניית החברה תשואה שלילית של 70% למשקיעים, המעמידה את שווי סילבר קסטל אחזקות על כ-30 מיליון שקל בלבד. באמצעות חברת אפיקה מחזיקים כיום רביד ושותפה דני זילביגר בכ-13% ממניות החברה.

מדוחות סילבר קסטל אחזקות עולה כי ביולי 2018 נחתם הסכם למתן שירותי ניהול בין החברה לבין אפיקה של רביד וזילביגר לפיה תספק אפיקה לחברה שירותי ניהול, לתקופה של 5 שנים, כאשר לאחר תום התקופה, יוכל כל אחד מהצדדים לסיימו בהודעה מוקדמת בת תשעים יום . בגין שירותי הניהול הנ"ל תשלם החברה לאפיקה 140 אלף שקל בתוספת מע"מ כדין מדי חודש. בדוחות סילבר קסטל נכתב כי "החברה מנהלת בימים אלו משא ומתן עם אפיקה, לעניין שינוי תנאי ההסכם שנחתם בין הצדדים. אפיקה הודיעה לחברה שהיא עומדת על קיום ההסכם ככתבו וכלשונו, והיא אינה מנהלת משא ומתן בעניין זה. החברה בוחנת בימים אלו את תוקפו של הסכם הניהול והתשלומים מכוחו".

לסילבר קסטל, העוסקת בנהול השקעות ומכשירים פיננסיים בנכסים דיגיטליים, הפסדים מתמשכים מיום הקמתה אשר הסתכמו לסך של כ-11 מיליון שקל בסוף 2021 .בנוסף, היא מייצרת תזרים מזומנים שלילי מתמשך מפעילות שוטפת והמשך פעילותה כ"עסק חי" מותנה, על פי הדוחות הכספיים, "בגיוסי הון בצד פעילותה השוטפת בהתאם לתוכניות ההנהלה והדירקטוריון וזאת כדי לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות ובתוכניותיה העסקיות".