המכתב שמגלה: מנכ"ל רמ"י הבטיח לשווק דירות שאין

מכתב ששלחה המנכ"לית בפועל של דירה להשכיר, שהגיע לידי גלובס, חושף כי רק 3,500 יח"ד יהיו זמינות ב-2022, וגם הן בכפוף להסרת חסמים - זאת בניגוד להצהרת מנכ"ל רמ"י שהציג יעד של 10,000 דירות • גורמים ברמ"י טענו לעומת זאת כי הם עומדים מאחורי הנתונים

ינקי קוינט, מנכ''ל רמ''י / צילום: יוסי זמיר
ינקי קוינט, מנכ''ל רמ''י / צילום: יוסי זמיר

מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), ינקי קווינט, הציג במסיבת העיתונאים יעד שאפתני לשיווק 10,000 דירות להשכרה ארוכת טווח בשנת 2022. אלא שמכתב ששלחה אליו המנכ"לית בפועל של דירה להשכיר, שהגיע לידי גלובס, חושף כי רק 3,500 יח"ד מהן יהיו זמינות וגם הן בכפוף להסרת חסמים. במכתב שנשלח באחד ביוני לקווינט כותבת ענבל דוד כי "חלק ניכר מהמתחמים אינם זמינים לשיווק או ששווקו זה מכבר".

עוד עולה מהמכתב כי יותר משליש מרשימת היח"ד אינן זמינות בשנת 2022. וכך כותבת דוד: "במשך חמישה חודשים מנסה החברה לתאם שיווק של מתחמי הוותמ"ל הזמינים במסגרת תוכניות הוותמ"ל ועד כה ללא הצלחה. ברור כי שחרורם של מתחמים אלו רק בעת הזו כאשר אנו במחציתה של השנה מקשה מאוד על יכולת החברה לעמוד ביעדי הממשלה.. מאז מכתבך ביצענו בירור עם מרחבי רמ"י. מבחינה ראשונית עולה כי מעל 4,000 יח"ד מתוך הרשימה אינן זמינות לשיווק ב-2022".

למרות המכתב לקוינט, הוצגה ביום ראשון, שבועיים אחר כך שקופית שבה יעד השיווקים לבניית דירות להשכרה ארוכות טווח עומד על 10,000, ואינו מתכתב עם המציאות כפי שהציגה אותה דוד במכתבה בתחילת החודש.

"מתוך יתרת המתחמים רק כ-3,500 יח"ד עשויות להיות זמינות לשיווק וגם זה בכפוף להסרת חסמים תשתיתיים, תחבורתיים ואחרים", מסכמת דוד ומבקשת להקים צוות מיוחד לצורך עבודה מואצת ופיצוי על הזמן האבוד ועמידה ביעדים הממשלתיים.

גורמים ברמ"י טענו לעומת זאת כי הם עומדים מאחורי הנתונים והוסיפו כי "חלק מיחידות הדיור שהוצגו לדירה להשכיר טעונים מאמץ כמו בשיווקים אחרים של רמ"י ואנו מקווים שדירה להשכיר גם ירתמו למאמץ". עוד הוזכר כי רק לאחרונה סוכם עם עיריית תל אביב על בניית 2,000 יח"ד בשדה דב עד לסוף השנה וכן כי המסה הגדולה של יחידות הדיור להשכרה טעונה את אישור הותמ"לים שבדרך.