חברת הטרוול טק הוליסטו מתמזגת לספאק מורינגה לפי שווי של 405 מיליון דולר

הוליסטו, חברת טכנולוגיית תיירות המתבססת על בינה מלאכותית, מסייעת ללקוח למצוא את ההזמנה הזולה והמתאימה לו יותר בבתי מלון • היקף הגיוס של הוליסטו במיזוג יגיע לעד 115 מיליון דולר ממורניגה ועוד 30 מיליון דולר בהלוואה המירה מובטחת

מיזוג SPAC. מורינגה הונפקה בוול סטריט בפברואר 2021, תקופת השיא של ה-SPAC / צילום: Shutterstock
מיזוג SPAC. מורינגה הונפקה בוול סטריט בפברואר 2021, תקופת השיא של ה-SPAC / צילום: Shutterstock

חברת ה-SPAC מורינגה, בראשותו של אילן לוין, ממזגת לתוכה את חברת טכנולוגיית התיירות (טרוול טק) Holisto לפי שווי (EV) של 405 מיליון דולר לחברה המתמזגת. היקף הגיוס של הוליסטו במיזוג יגיע לעד 115 מיליון דולר מכספי ה-SPAC ועוד 30 מיליון דולר בהלוואה המירה מובטחת.

הוליסטו פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שמסייעת ללקוח למצוא את ההזמנה הזולה והמתאימה לו יותר בבתי מלון; המוצר שלה הושק בשיא משבר הקורונה, ברבעון השני של 2020, ולדברי החברה התקבל היטב בשוק.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות שמגייסות כסף בבורסה במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן מוגבל, לרוב שנתיים. מורינגה (Moringa Acquisition Corp) הונפקה בוול סטריט בפברואר 2021, תקופת השיא של ה-SPAC בוול סטריט. מורינגה מנוהלת על-ידי היו"ר והמנכ"ל אילן לוין, לשעבר מנכ"ל חברת מדפסות התלת-ממד סטרטסיס, והתמקדה בחיפוש חברת יעד בתחומי הטכנולוגיה בישראל.

הוליסטו הוקמה ב-2015 על ידי המנכ"ל ערן שוסט, אבי וורצל המכהן כ-CTO ו-CPO, וד"ר שי הורוביץ. היא מעסיקה 370 עובדים בישראל, ארה"ב, הודו והפיליפינים. בין המשקיעים בחברה בסבבי גיוס קודמים ניתן להזכיר את Fuson, Connecticut Innovation, 2B Angels, Journey Ventures (נדב פתאל ואביב רפואה) ואת זרוע ההשקעות של אל על, Cockpit Innovation.

הוליסטו פועלת בצורה הוליסטית ומכאן שמה, והיא מחפשת ללקוח את ההזמנה המתאימה לו ביותר במגוון ערוצים - סוכנויות, מפיצים, רשתות בתי מלון וכדומה, ולדבריה היא פועלת בשוק שמוערך ב-194 מיליארד דולר. בינתיים, היא רחוקה ממיצוי הפוטנציאל והכנסותיה צמחו מ-2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021 לכ-7.2 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה. בשנת 2021 הכנסות החברה היו 14.9 מיליון דולר. ה- GBV (היקף ההזמנות דרך הפלטפורמה של הוליסטו) ברבעון הראשון של 2022 עמד על 58.4 מיליון דולר.

יועצת החברה במיזוג הייתה פאנדם קפיטל, בניהולם של עדי מימרן ושלומית פן, שליוותה את הוליסטו משלב ההכנות דרך החיבור ל-SPAC ועד לחתימה. יועצים נוספים לחברה היו בנק אופנהיימר ומשרד עו"ד שבלת, ואילו משרד עו"ד מיתר ייעץ למורינגה.

"מההתחלה קיבלנו השראה מההזדמנות לייצר שיבוש בשוק הגדול, המפוצל והמורכב של הזמנות התיירות, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של בינה דאטה ובינה מלאכותית שמאפשרות לייצר חיסכון בעלויות ופישוט באמצעות היכולת לשלב היצע ממגוון מקורות", אמר שוסט. "השילוב שלנו עם מורינגה והגישה לשוק הציבורי יאפשרו להוליסטו להמשיך למנף את הטכנולוגיה, להרחיב את הפלטפורמה, את רכישת הלקוחות ואת המודעות למותג".

לוין ממורינגה אמר: "הוליסטו היא חברה חדשנית עם פתרון טכנולוגי מתקדם בשוק גלובלי גדול שבשל לשינוי לטובת צרכני התיירות".