בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב מפטרת כמעט חמישית מעובדיה

לקוינבייס 5,000 עובדים, מה שאומר שכ-1,100 אנשים יפוטרו • המהלך מגיע לאחר התרסקות המניה וטלטלה בשוקי הקריפטו • החברה נופלת ב-7% במסחר המוקדם

קוינבייס / צילום: Shutterstock, viewimage
קוינבייס / צילום: Shutterstock, viewimage

קוינבייס, בורסת הקריפטו הכי גדולה בארה"ב, מפטרת כחמישית מעובדיה - זאת לאחר התרסקות המניה וטלטלה בשוקי הקריפטו. המניה נופלת ב-7% במסחר המוקדם, זאת לאחר שהיא נפלה ב-79% מאז תחילת השנה. שוק הקריפטו חווה טלטלה בשבוע האחרון, עם נפילות של 25% בביטקוין, ו-33% באת'ריום. הביטקוין נסחר כעת סביב 22 אלף דולר, רחוק מאוד מהשיא אליו הגיע בנובמבר של כ-69 אלף דולר. 

חברת המסחר למטבעות קריפטו תפטר 18% מהעובדים, כך על פי מייל שנשלח לעובדים היום (ג'). לחברה 5,000 עובדים, מה שאומר שכ-1,100 אנשים יפוטרו. 

מנכ"ל קוינבייס בריאן ארמסטרונג אמר שהפיטורים מגיעים לאחר שהחברה צמחה "מהר מדי" בשוק שורי: "נראה שאנחנו נכנסים למיתון לאחר עשור של צמיחה כלכלית. מיתון שכזה יכול להוביל ל"חורף קריפטו" שעלול להימשך זמן רב". ארמסטרונג אמר שבעבר תקופות צינון כאלה לוו בירידה בפעולות סחר: "בעוד שקשה לדעת מה יקרה בעתיד, אנחנו מתכוננים לגרוע מכל כדי שנוכל לנהל את החברה בכל מצב שהוא". ארמסטרונג הוסיף כי "עלות העובדים שלנו גבוהה מדי כדי לנהל באופן יעיל את השוק הלא יציב שיש כעת. ניסינו לעשות כמיטב יכולתנו, אך נהיה לי ברור שבמקרה הזה אנחנו פשוט גייסנו יותר מדי עובדים". 

בעוד שבתחילת השנה קוניבייס אמרה שהיא מתכוונת להוסיף 2,000 עובדים לחברה, היא לאחרונה הודיעה שהיא מפסיקה לגייס, ולאחר שבועיים היא אמרה שההפסקה תחול על "העתיד הקרוב". 

קוינבייס דיווחה על ירידה במשתמשים ברבעון האחרון וירידה של 27% ברווחים לעומת שנה שעברה. 

קוינבייס מצטרפת עם ההכרזה הזאת אל חברות קריפטו אחרות שפיטרו עובדים בתקופה האחרונה: BlockFi גם היא פיטרה 20% מהעובדים שלה אתמול, ו- Crypto.com פיטרה 260 עובדים ביום שישי. על פי Layoffs.fyi כ-5,500 עובדים בחברות סטארט אפ והייטק פוטרו מתחילת חודש יוני. 

עוד לפני הפיטורים, היה בקוינבייס אי שקט ומוראל נמוך בקרב העובדים: בשבוע שעבר נוצרה עצומה שקראה לפטר בכירים מסוימים בקוינבייס. מנכ"ל החברה ארמסטרונג הגיב בציוץ ואמר ש"מי שלא מאמין בחברה, כדאי שיתפטר".