מגפת הקורונה הזניקה את היקף הקניות באונליין בכל העולם, כשעודדה קהלים חדשים להיכנס לזירה המקוונת שלא היו מורגלים בה קודם. גם לאחר החזרה לשגרה ופתיחת החנויות הפיזיות נמשכת הצמיחה בקניות המקוונות, והיא צוברת תאוצה.
לפי נתוני שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), בסיכום חודש מאי ההוצאות של הצרכנים על קניות אונליין באתרים ישראלים צמחו בכ-14% לעומת מאי אשתקד. היקף הקניות הכולל בעסקות שנעשו באתרי אונליין ישראלים בחודש מאי הגיע ל-21.6 מיליארד שקל, סכום ששיקף כ-70% מכלל ההוצאה בכרטיסי אשראי בחודש מאי, שהסתכמה לפי נתוני שב"א בכ-37 מיליארד שקל. חודש השיא בקניות המקוונות ב-2022 היה מרץ, כאשר אז סכום הקניות היה גבוה בכ-290 מיליון שקל מזה של חודש מאי.
ממוצע ההוצאות היומי בעסקאות אונליין עמד במאי 2022 על כ-698 מיליון שקל, באפריל 2022 הסכום עמד על ממוצע יומי של כ-631 מיליון שקל ובמרץ 2022 עמד הממוצע היומי על 707 מיליון שקל.
אל מול הגידול באונליין משקפים נתוני שב"א לסיכום חודש מאי 2022 ירידה בהוצאות בעסקאות פיזיות בבית העסק בשיעור של 5.4% לעומת אפריל. בהשוואה למאי 2021 מדובר בצמיחה של כ-7.6%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.