גרינפילד פרטנרס גייסה 350 מיליון ד': "גם כשהשוק למטה יש הזדמנויות"

פירמת ההון סיכון הודיעה על סגירה סופית של הקרן השנייה שתשקיע בחברות בשלבי צמיחה מוקדמת • "לפעמים יש חברות שגייסו בשווי גבוה בשנה שעברה ואז צריך לעשות שיחה כנה עם ההנהלה והדירקטוריון"

צוות גרינפילד פרטנרס / צילום: Katya Savina
צוות גרינפילד פרטנרס / צילום: Katya Savina

פירמת ההון סיכון גרינפילד פרטנרס הודיעה היום (ה') על סגירה סופית של הקרן השנייה שלה בהיקף 350 מיליון דולר. הקרן מיועדת להובלת סבבי השקעות בחברות בשלבי צמיחה מוקדמת (סבבי C-B) בתחומי תוכנה, חומרה ופינטק, עם צ'ק ראשוני של 15-30 מיליון דולר בממוצע ואפשרות להמשיך לתמוך בחברות בהמשך הדרך עם צ'קים נוספים.

● הסטארט-אפ הישראלי לניטור מערכות שמגייס 142 מיליון דולר דווקא בזמן המשבר
● שרת המדע והחדשנות: "הצבעים בנאסד"ק לא יכתיבו את מדיניות הממשלה ארוכת הטווח"

גרינפילד פרטנרס נולדה ב-2016 ובתחילת הדרך שימשה פלטפורמה להשקעה בחברות צמיחה ישראליות עבור קרן TPG Growth הגלובלית. ב-2020 יצאה גרינפילד לדרך עצמאית עם קרן ראשונה של 150 מיליון דולר. גרינפלד הוקמה על ידי שי גרינפלד ויהודה דורון, אליהם הצטרף אייברי שוורץ ורז מנגל כשותפים.

בפועל גרינפילד פרטנרס כבר ביצעה עשר השקעות בשנה שעברה והשנה מהקרן השנייה, המוכרזת רשמית היום. בין ההשקעות הללו אפשר למנות את חד קרן הפינטק קפיטוליס, חברת הניטור  קורלוג'יקס ואקוויטי בי, שמסייעת לעובדים שעוזבים חברות לממן את רכישת האופציות. מהקרן הראשונה השקיעה גרינפילד גם בחדי הקרן ואסט דאטה וביג פנדה.

"הייחוד שלנו הוא בכך שאנחנו תופסים את הסטארט-אפ בנקודה שהוא כבר מצא התאמה של המוצר לשוק (Product Market Fit), ולא צריך יותר לשנות ולהתאים את המוצר שלו", אומר שי גרינפלד. "זאת נקודה קריטית שבה מנכ"ל הסטארט-אפ צריך לשנות את החשיבה שלו, להיות קצת יותר מנהל, לעבוד לפי מדדי הצלחה (KPI) ובזה אנחנו מסייעים לו. אחד הדברים המרכזיים שאנחנו עושים עם חברות הפורטפוליו שלנו, זה לנתח את מערכי השיווק והמכירה של החברות כדי לזהות נקודות להתייעלות, מה שלאורך זמן יאפשר צמיחה מהירה בפחות משאבים".

חישוב מסלול מחדש בשוק

המצב כרגע בשוק ההשקעות בסטארט-אפ הוא של חישוב מסלול מחדש לאחר שנת שיא של 2021, שהקפיצה את היקפי ההשקעות והשווי של חברות לשמיים. הרבה קרנות מעדיפות לעצור ולחכות כדי להבין את נקודת הייחוס החדשה מבחינת השווים בעקבות הקריסה במניות הטכנולוגיה בוול סטריט, עליית הריבית והאינפלציה.

"אנחנו רואים חזרה לרמות מכפילים רגילות כפי שהיו ב-10 שנים האחרונות, לפני הקפיצה של הקורונה", אומר גרינפלד. "אנחנו ממשיכים להשקיע בדגש על חברות יעילות, לא כאלו שמוציאות 2 דולר כדי להכניס דולר. אין סיבה להפסיק להשקיע, כי גם כשהשוק למטה יש הזדמנויות. לפעמים יש חברות שגייסו בשווי גבוה בשנה שעברה ואז צריך לעשות שיחה כנה עם ההנהלה והדירקטוריון כדי למצוא פתרון שיהיה טוב לכולם".