עם בדיחות אבא ובלי הפקה גרנדיוזית, אודי כגן ו"9" משיגים את אהדת הצופים

שינוי הקו ודיוק השפה הפרסומית השתלם לחברת הביטוח, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • ההיעדרות של שני כהן ופנגו מהטבלה מוכיחה כי גם קומיקאי מוכשר יתקשה להחזיק קמפיין ללא כתיבה שנונה ומדויקת

אודי כגן בקמפיין 9 / צילום: צילום מסך מיוטיוב
אודי כגן בקמפיין 9 / צילום: צילום מסך מיוטיוב

ההתעקשות להתמיד ולהשקיע בשפה פרסומית מתמשכת, גם אם ההצלחה לא באה לידי ביטוי ברגע הראשון, מוכיחה את עצמה לחלוטין בכל הנוגע לפרסומות של ביטוח 9 בכיכובו של אודי כגן.

הפרסומת החדשה של החברה, הממשיכה את קו "בדיחות אבא", היא האהובה ביותר השבוע - כמה ימים בלבד לאחר שעלתה לאוויר. הפרסומת, שחפה מהפקה גרנדיוזית, שמה במרכז דבר אחד בלבד: רעיון קריאטיבי מצחיק ושנון, המבוצע באופן מושלם על ידי קומיקאי שאי אפשר לעמוד בפניו.

 
  

כגן מגלם שתי דמויות בו זמנית - את דמותו שלו ואת דמות אביו, המבצע את ההוראות של בנו כלשונן, ונקלע תוך כדי הביצוע לסיטואציה הזויה ומצחיקה. נזכיר כי לפני מספר חודשים השיקה ביטוח ישיר קו פרסומי חדש, שאמור היה ללוות את המעבר של החברה לפעילות תלויית דיגיטל בלבד, ואת המעבר מהשם "ביטוח ישיר" ל"תשע".

כחלק מהמהלך נפרדה החברה מהקומיקאית שני כהן אחרי למעלה מעשור, ולנעליה האייקוניות נכנס כגן, שלפחות בכל הקשור לפרסומות זוהה על ידי רבים כמי שמגלם את דמותו של "משיח" מהפרסומות של סלקום.

דובי פרנסס ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 דובי פרנסס ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מיוטיוב

שתי הפרסומות הראשונות (והמצחיקות) התמקדו בלצחוק על כגן, שגילם דמות של חכמולוג שמתעקש לעשות הכול לבד. הפרסומות זכו לאהדה מסוימת, אך לא שחזרו את רמת האהדה לה זכו אלה שבכיכובה של כהן.

בשונה ממפרסמים רבים שבשלב הזה בוחרים לנסות קו קריאטיבי חדש לחלוטין (עיין ערך סלקום, שהזדרזו להיפרד מהקומיקאי המבריק תמיר בר לאחר חודשים ספורים בלבד), בתשע בחרו לנסות ולדייק את השפה הפרסומית. במקום להפוך את כגן למוקד הצחוק, משתמשים בו כמבוגר אחראי המרים את הפאנץ' לדמות אחרת - אביו. הסרט הקודם כבר זכה לשיעורי אהדה גבוהים, וכך גם הסרט החדש.

היכולות הקומיות של שני כהן לא נותרו ללא עבודה, וכבר לפני מספר חודשים היא הוחתמה כפרזנטורית של פנגו. הסרט השני בכיכובה, שעלה לפני ימים ספורים לאוויר, מלמד שקומיקאי מוכשר ככל שיהיה איננו מחזיק קמפיין ללא כתיבה שנונה ומדויקת. למרות האהדה לכהן, הסרט בכיכובה לא נכנס השבוע לדירוג הזכורות והאהובות.

ההרעשה התקשורתית והנוכחות המתמדת של בנק דיסקונט במדיה גורמים לכך שהפרסומות בכיכובה של רותם סלע נמצאות גבוה בטופ אוף מיינד של הצופים, שזוכרים את הסרטונים לא תמיד בקורלציה לאיכות הפרסומות. הנוכחות האינטנסיבית במדיה אמנם מונעת מהמפרסם מלהיעלם בתוך הרעש התקשורתי, אך גם מאפשרת "לעגל פינות" בכל מה שקשור למצוינות קריאטיבית והתעקשות על הומור ברמה גבוהה.

שני סרטים מעדת "מחזות הזמר" עלו השבוע לאוויר: קמפיין בכיכובה של גל גדות להוט, שבו נעשה שימוש בשיר "לכובע שלי שלוש פינות", וקמפיין ל-yellow שעושה שימוש בשיר הופה היי (שהפך להופה עז). במקרה של הוט נראה כי החברה מצאה תובנה אסטרטגית ראויה - שלושה קווי wifi הפרוסים בכל הבית, אולם נראה שבחברה התעקשו לנסות לירות בכל האמצעים שאפשר: גדות, שיר ילדות, ילדים מרקדים והזקנה האהובה והעממית. התוצאה מבולגנת ולא מדויקת. במקרה של yellow, התובנה האסטרטגית והקריאטיבית ברורה יותר: נקודת עצירה נעימה המתאימה לקיץ.

משקיעני השבוע

הקמפיינים של סופר פארם ודיסקונט הם המושקעים ביותר השבוע, עם כמיליון שקל לכל קמפיין.

המבוגרים בעד רותם סלע

האהדה לקמפיין דיסקונט עולה עם העלייה בגיל.

רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך מיוטיוב

מזגן זה לצעירים?

האהדה לקמפיינים של טורנדו ותדיראן עולה עם הירידה בגיל.