מאיר שמיר מקים קרן קולנוע דוקומנטרי עם מענק שנתי בשווי 100 אלף דולר

איש העסקים מקים קרן קולנוע דוקומנטרי לזכר חתנו, שהיה איש תקשורת • איך הופכים החזרת מוצרים שנקנו באנטרנט מנטל כלכלי לחנויות, לפלטפורמה לחיזוק הקשר עם לקוחות • וגם: חברת האנרגיה הירוקה דוראל משתפת פעולה עם "גדולים במדים", ומלווה את גיוסם של תשעה צעירים עם צרכים מיוחדים.

איש העסקים מאיר שמיר / צילום: באדיבות יח''צ מבטח שמיר
איש העסקים מאיר שמיר / צילום: באדיבות יח''צ מבטח שמיר

איש העסקים מאיר שמיר, בעלי חברת מבטח שמיר, מקים קרן חדשה לפיצ'ר דוקומנטרי ראשון ע"ש דוד בנג'מין גומבין, חתנו שנהרג בתאונת דרכים ב-2019. מדי שנה יקבל יוצר קולנוע שייבחר מענק של 100 אלף דולר מהקרן, כתמיכה בהפקת סרט תיעודי באורך מלא.

הפעם עלו לגמר ארבעה פרויקטים שיתחרו על המענק באירוע פיצ'ינג, אשר יתקיים בסינמטק תל אביב בשבת הקרובה. המהלך הוא חלק מחגיגות 50 שנה לייסודו של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב.

גומבין, יליד 1986, שימש ככתב בתאגיד כאן ובערוץ הבינ"ל i24NEWS. הוא נהרג בגיל 33 בזמן שרכב על אופניו. הקרן היא תרומת אלמנתו טל שמיר ומשפחתה. "אני שמח על ההזדמנות שניתנה למשפחתנו לממן את פעילות הקרן", אומר מאיר שמיר. "באמצעותה, נעניק לסטודנטים מהחוג לקולנוע את האפשרות להגשים את חלומו של חתני האהוב, דוד גומבין ז"ל.

דוד גומבין ז''ל / צילום: מתוך האלבום המשפחתי
 דוד גומבין ז''ל / צילום: מתוך האלבום המשפחתי

"דוד צמח ופרח בעולם התקשורת, והקולנוע הדוקומנטרי היה קרוב במיוחד לליבו. לצערי הרב, את חלומו לצלם סרט דוקומנטרי באתיופיה הוא לא הספיק להגשים, אין לי ספק שרוח היצירה הדוקומנטרית תמשיך להביא סיפורים אותנטיים ומרגשים למסך, ואלו אותם סיפורים וקולות שתמיד קסמו לדוד".

לפתור את אתגר ההחזרות

אחד האתגרים הגדולים שעמו מתמודדות חנויות מקוונות קשור להחזרות של מוצרים שנקנו - עניין המהווה לעתים איום של ממש על רווחיותן והישרדותן. הסטארט-אפ ReturnGO, שייסדו אביעד רז, אסי אברמוביץ' ואייל רוזנטל, פיתח פלטפורמה מבוססת למידת מכונה המאפשרת ניהול יעיל של החזרות והחלפות של מוצרים שנרכשו באתרי מסחר מקוונים.

אביעד רז, אייל רוזנטל ואסי אברמוביץ', מייסדי חברת ReturnGO / צילום: תומר שלום
 אביעד רז, אייל רוזנטל ואסי אברמוביץ', מייסדי חברת ReturnGO / צילום: תומר שלום

הפלטפורמה מציגה בפני הלקוח ממשק ידידותי המציע לו מספר חלופות פעולה בהתאם לדפוסי הנתונים שלו בחנות - להחזיר את המוצר ולקבל החזר מלא, לקבל תמריץ לקניית מוצר חלופי מתוך רשימה המותאמת לנתוניו, או לתרום את המוצר לעמותה חברתית. עד כה הוטמעה הפלטפורמה כשירות SaaS ביותר מ-1,500 חנויות ב-Shopify, והחברה מנהלת כ-100 אלף החזרות בחודש.

כעת מודיעה החברה על השלמת גיוס סיד של 6.5 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון TPY Capital, ולקחו בו חלק גם אנג'לים מוכרים כמו יובל טל (מייסד Payoneer), דן עדיקא (מנכ"ל walkme) ובני שניידר (מייסד שותף ויו"ר סאלטו, ומיזמי ההייטק הוותיקים בישראל).

ReturnGO נוסדה בשיא תקופת הקורונה, בקיץ 2020, ומעסיקה כיום 20 עובדים במרכז המו"פ ברמת גן. בעקבות הגיוס מתעדת החברה להרחיב את כוח האדם בשנה הקרובה, ולגייס עובדים נוספים בתחומי פיתוח, מחקר, שיווק ומכירות.

על פי נתוני החברה, היקף ההחזרות של מוצרים בארה"ב מחנויות מקוונות מגיע ל-30% ויותר. השווי הכספי של המוצרים המוחזרים מגיע ל-428 מיליארד דולר בשנה, ומתוכם 309 מיליארד דולר נחשבים ל"מכירות אבודות", כלומר אובדן כספי מלא. ב-80% מההחזרות דורשים הלקוחות ומקבלים החזר כספי מלא, ורק ב-20% מהמקרים הם מוכנים להחלפת מוצרים.

לדברי אביעד רז, שותף מייסד ומנכ"ל ReturnGO, "הצלחנו להפוך את ההחזרות מבעיה כלכלית כאובה למנוף של הכנסות ושיפור מערכות היחסים עם הלקוחות. מרבית הלקוחות שמחזירים מוצרים ומקבלים החזר כספי מלא סובלים מתהליך איטי ומסורבל, וככל הנראה לא יקנו שנית באתר - ולכן הנזק מהם גדול מביטול עסקה ספציפית.

"הלקוחות המחליפים הם הנאמנים והרווחיים ביותר לטווח ארוך, ורבים מהם אף מאשרים קבלת תמריץ לרכישת מוצר יקר יותר מהמוצר המקורי. תרומת מוצר לעמותה חברתית היא חלופה שצוברת פופולריות בקרב הלקוחות, ועם ביצועה החנות יכולה לקבל החזר מס על התרומה.

"הניהול היעיל של החזרות והחלפות מצמצם בזבוז משאבים ויש לו השפעה משמעותית על איכות הסביבה. כבר היום, אנחנו מונעים שליחה יקרה ומיותרת של מוצרים בהיקף גדול חזרה למחסני החנויות שיעדיפו בדרך כלל לא להחזירם למלאי ולהשמידם בסופו של דבר".

נטו תכנון פיננסי רוכשת 50% מ"עצת הזהב", לפי שווי של 4.7 מיליון שקל

קבוצת נטו תכנון פיננסי, הקבוצה הפרטית הגדולה בישראל העוסקת בתכנון פיננסי הוליסטי בארץ ובחו"ל, רוכשת 50% ממניות "עצת הזהב" המתמחה בייצור לידים לעולם ההשקעות, הפיננסים והביטוח, לפי שווי של כ-4.7 מיליון שקל.

הרכישה מגיעה כחלק ממהלך הצמיחה של הקבוצה, שבשנה האחרונה הכפילה את גודלה הן מבחינת מספר עובדים והן מבחינת היקף הפעילות. כיום הקבוצה מונה כ-600 עובדים, מתוכם כ-200 מתכננים פיננסיים המטפלים בכ-40 אלף לקוחות. לדברי ויטלי פלוטינסקי, שותף וסמנכ"ל שיווק בנטו תכנון פיננסי, "בחצי השנה האחרונה התחרו על העסקה לרכישת עצת הזהב ארבע סוכנויות גדולות בשוק. Lead Generation זה מוצר מבוקש בעולם הפיננסים והביטוח, שמאפשר למתכננים הפיננסים להגדיל את מסגרת הפעילות שלהם ביעילות ובשקיפות".

עצת הזהב, שהוקמה על ידי אורי נסים ויונתן הלפרין, פיתחה אלגוריתם שבאמצעותו מערכת ייצור ההפניות יודעת להגיע בזמן אמת לקהל היעד המתאים ביותר. לנסים ניסיון כמתכנן פיננסי בכיר למשפחות אמידות, ואילו הלפרין מגיע מתחום השיווק הדיגיטלי. נסים והלפרין מספרים כי "קבוצת נטו הייתה אחת משלושת הלקוחות הגדולים שלנו בשלוש וחצי השנים האחרונות, ומהיום הראשון נוצר חיבור חיובי ופורה בינינו.

עידן אזולאי / צילום: קבוצת נטו תכנון פיננסי
 עידן אזולאי / צילום: קבוצת נטו תכנון פיננסי

"כאשר עקבנו אחר פעילות החברה, קצב הצמיחה הפתיע אותנו. בנוסף, הידע של הקבוצה והיכולות שלה בעולם ההשקעות האלטרנטיביות הצומח מתיישר עם החזון שלנו, ועם והצרכים הרצונות של הלקוחות הפוטנציאליים".

לדברי עידן אזולאי, סמנכ"ל מקצועי בקבוצת נטו תכנון פיננסי, רכישת עצת הזהב "היא מהלך אסטרטגי חשוב בעידן שבו דיוק תהליכים עתירי טכנולוגיה עשוי להיות גורם משמעותי בשיפור הביצועים והשירות. הרכישה מעמידה אותנו בקדמת הבמה בעולם שבו סוכן הביטוח צומח ומתפתח למנהל, מתכנן ומנטור פיננסי באמצעותנו".

מצנח הזהב

סיגל ברננקה, 44, מונתה לדירקטורית אבטחה מידע וציות משפטי בחברת פתרונות התשלומים וריפון.

סיגל ברננקה / צילום: נמרוד גליקמן
 סיגל ברננקה / צילום: נמרוד גליקמן

עמית גולני, 48, מונה למנהל פיתוח עסקי בחטיבת הפאונדרי של אינטל.

יואב שוורצברג ישמש כסמנכ"ל ניהול מוצר של חברת הפינטק מליו. הוא מצטרף לחברה אחרי עשור בצוות הפיתוח של גוגל, שם שימש כדירקטור ניהול המוצר במרכז הפיתוח של החברה בישראל.

ד"ר דוד מוסינזון מונה לסמנכ"ל הרפואה של רשת ביקורופא.

עדי הייבן חנין תוביל את השלוחה הישראלית של ענקית הגיימינג הפולניתHuuuge .

עדי הייבן חנין / צילום: עומר הכהן
 עדי הייבן חנין / צילום: עומר הכהן

דייויד אבר מונה למנהל הכספים של Guesty, פלטפורמה לניהול נכסים להשכרה לטווח קצר.

איציק ציקורל יכהן כמנהל תחום פעילות Sales specialists בקבוצת ה-IT והאינטגרציה מלם תים.

עו"ד יעל פלטאו-בילו מצטרפת למשרד עורכי דין גרוס ושות' כשותפה במחלקת הנדל"ן.

עו''ד יעל פלטאו-בילו / צילום: כוכבית אקוניס
 עו''ד יעל פלטאו-בילו / צילום: כוכבית אקוניס

פבריסיו שיינסון, 35, יכהן כמנהל תקשורת שיווקית בבסט מובייל וביג דיל של קבוצת ח.י.

חדשות טובות

עוזרים לצעירים להתמודד עם חרדה ודיכאון. מייבלין ניו-יורק משיקה בישראל את התוכנית החברתית "אמיצים ביחד", לתמיכה בצעירים החווים חרדה ודיכאון, בהשקעה של מאות אלפי שקלים. התוכנית תופעל בשיתוף עמותת ער"ן.

דוראל מצטרפת לתוכנית "גדולים במדים". חברת האנרגיה הירוקה דוראל משתפת פעולה עם "גדולים במדים", ומלווה את גיוסם של תשעה צעירים עם צרכים מיוחדים. החברה הצעירים לאורך כל תקופת התנדבותם, תעניק תרומה כספית, ותפעל לשילובם בחברה לאחר מכן. "אנחנו רואים חשיבות עליונה בחיבור למדינה ולקהילה שבה אנחנו חיים ופועלים", אומר יקי נוימן, מנכ"ל דוראל אנרגיה. "זו זכות גדולה עבורנו להיות חלק מהפרויקט החשוב הזה".

תוכנית "גדולים במדים", שמופעלת על ידי עמותת "יד לילד המיוחד" בשיתוף JNF ארה"ב, מונה כיום כ-900 צעירים עם צרכים מיוחדים ב-70 בסיסים שונים ברחבי הארץ. בראש התכנית עומדים האלוף במיל' גבי אופיר וראש המוסד לשעבר יוסי כהן. התכנית ממומנת מכספי תרומות, תוך שיתוף פעולה עם צה"ל ומשרד הרווחה.