ענקית הקוסמטיקה רבלון הגישה בקשת הגנה מפני פשיטת רגל

חברת רבלון הגישה בקשה להגנה מפני נושים ופשיטת רגל (Chapter 11), והסבירה כי הסיבה לכך היא חוב משמעותי ובעיות מתמשכות בשרשראות האספקה הגלובליות

רבלון. הגישה בקשה להגנה נגד פשיטת רגל / צילום: Reuters, John Nacion/NurPhoto
רבלון. הגישה בקשה להגנה נגד פשיטת רגל / צילום: Reuters, John Nacion/NurPhoto

ענקית הקוסמטיקה רבלון הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל והגנה נגד נושים, בעודה מתמודדת עם בעיות מתמשכות בשרשרת האספקה וחוב משמעותי. מהחברה נמסר כי היא מצפה לקבל עוד הלוואת 575 מיליון דולר שתעזור לה להתמודד עם עסקיה היומיומיים.

הבקשה "תאפשר לרבלון להציע ללקוחותינו את מוצריה האיקוניים כפי שעשינו במשך עשורים, בעוד נספק מסלול ברור יותר לצמיחה עתידית", כך לפי נשיאת ומנכ"ית רבלון דברה פרלמן במסיבת עיתונאים היום (ה').

"מבנה ההון המאתגר שלנו הגביל את היכולת שלנו לנווט דרך נושאים מאקרו-כלכליים", הוסיפה פרלמן.

בקשת פשיטת הרגל של רבלון מציינת כי החברה לא יכולה לספק קרוב לשליש מדרישת הלקוחות למוצריה, בעקבות "אי יכולת למצוא מקור יעיל וסדיר לחומרי גלם". משלוח רכיבים מסין לארה"ב לוקח לרבלון בין 8 ל-12 שבועות ועולה פי 4 ממחירי 2019 - כך לפי החברה.

רבלון היא עסק הקמעונאות הענק הראשון שמגיש בקשת פשיטת רגל והגנה מפני נושים בשנה האחרונה, שהייתה לא פשוטה בכלל לקמעונאים.

ענקית הקוסמטיקה, בשליטתו של המיליארדר רון פרלמן, הצהירה בבקשתה על התחייבויות בשוויים של 1 עד 10 מיליארד דולר. לחברה ישנו חוב ארוך טווח של 3.31 מיליארד דולר, נכון ל-31 במרץ. שווי השוק של רבלון, נכון ליום רביעי האחרון, עמד על 123 מיליון דולר. המסחר במניית רבלון הופסק בוול סטריט נכון לעתה.