גיוס נוסף לחברת הבינה המלאכותית איידוק בשווי של 110 מיליון דולר

עד כה איידוק גייסה 250 מיליון דולר • מנכ"ל החברה אלעד וולך: "נהיה שכבת האינטלגנציה של בית החולים. כן, אני יודע שגם גוגל ופיליפס רוצים את זה".

חברת איידוק / צילום: גיא שרייבר
חברת איידוק / צילום: גיא שרייבר

פחות משנה אחרי שחברת הבינה המלאכותית לרפואה איידוק (Aidoc) גייסה 66 מיליון דולר, הודיעה היום החברה על גיוס של 110 מיליון דולר נוספים. הגיוס אמנם ככל הנראה אינו מביא את החברה לשווי 'חד קרן' (כלומר מיליארד דולר), אבל גם כך, בסביבה הפיננסית הנוכחית, מדובר בהישג משמעותי מאוד עבור החברה.

מייסדי איידוק: גיא ריינר, אלעד וולך ומיכאל ברגינסק / צילום: גיא שרייבר
 מייסדי איידוק: גיא ריינר, אלעד וולך ומיכאל ברגינסק / צילום: גיא שרייבר

את הסבב הובילו הקרנות TCV ו- Alpha Intelligence Capital , בהשתתפות המשקיעים הקיימים Square Peg ו- General Catalyst , קרנות המתמחות בתחום הבינה המלאכותית. החברה גייסה מאז הקמתה 250 מיליון דולר, כולל סבב הגיוס הנוכחי.

טכנולוגיית הבסיס של איידוק היא בינה מלאכותית לפענוח תמונות הדמיה. אולם, מאז שהחלה להיכנס לשוק לפני כמה שנים, היא הרחיבה את היכולות שלה כך שהפכה למערכת תומכת החלטה בתחום התוכנה לבתי חולים, והיא מציעה פונקציות נוספות מעבד לפענוח תמונת ההדמיה.

"אנחנו רוצים להיות שכבת האינטלגנציה של בית החולים", אומר מנכ"ל החברה אלעד וולך בראיון ל"גלובס". הוא מודע לגמרי לכך שחברות רבות ושונות מתחומים שונים רוצות בכך, כולל ענקיות התוכנה כמו גוגל, ענקיות המכשור הרפואי כמו פיליפס וגם חברות נוספות הפונות ספציפית לנישה זו, וביניהם אפילו ישראליות, למשל viz.AI .

אבל כבר היום, המערכות של החברה משמשות בכאלף בתי חולים, בהם ארגוני בריאות מובילים בארה"ב, אירופה וברוב בתי החולים הגדולים בישראל. הכנסות החברה היום הן, על פי ההערכות, בהיקף של עשרות בודדות של מיליוני דולרים. "זה תחום מאוד קשה", אומר וולך. "בתת התחום של פענוח ההדמיה, יש לנו את האישורים לאבחן הכי הרבה מחלות, ואנחנו נחשבים מובילי שוק. חברות אחרות, גם הגדולות, הציגו יכולות ספציפיות אבל לא את הפלטפורמה. אנחנו מההתחלה עבדנו על הפלטפורמה, ומרגע שמצליחים להיכנס למערכת של בית החולים מסויים, אפשר לעשות את הסקייל-אפ".

"אני חושב שהסיבה שהקרנות המובילות הללו השקיעו בנו גם במצב השוק הנוכחי, היא שכולם מבינים שתהיה שכבת אינטלגנציה לבית החולים", מוסיף וולך. "חייבת להיות. השאלה היא רק מתי ושל מי".

המערכת של איידוק יודעת היום לזהות באמצעות הדמיה, עשרות מחלות וביניהן דימום מוחי, שבץ, תסחיף ריאתי ושברים בעמוד השדרה. כאשר מזוהה מקרה שדורש התייחסות, המידע מועבר בזמן אמת ובאופן אוטומטי לרדיולוג שביקש את ההדמיה, לרופא וגם לצוות הלוגיסטי של בית החולים, שצריך לדאוג שיהיו זמינים הכלים לטיפול באותו מצב.

"הטכנולוגיה הראתה במאות בתי חולים שיפור משמעותי ביכולת של רופאים לזהות את המחלות, וכבר הצילה חיים", אומר וולך. מחקרים שערכה החברה הראו כי 40% מהמטופלים שהמידע עליהם עבר דרך המערכת, הצליחו לקבל טיפול רלוונטי מוקדם יותר.

איידוק הוקמה ב-2016 על ידי וולך, מיכאל ברגינסקי (סמנכ"ל טכנולוגיה) וגיא ריינר (סמנכ"ל פיתוח), שלושתם בוגרי תכנית תלפיות.

"עד לפני מספר שנים זה לא היה נתפש שאפשר לשבת מאחורי מסך מחשב בתל אביב ולהשפיע על גורל חולים ברחבי העולם", אומר ברגינסקי. "אנחנו מקבלים כל בוקר אימיילים מרופאים המספרים שהמערכת שלנו סייעה להם להציל חיי מטופל, וזו רק ההתחלה".