בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בבורסות אירופה, שוק הקריפטו מתאושש; מחיר הנפט יציב

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום השחרור מעבדות • במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות • השווקים באירופה טיפסו, נעילה מעורבת באסיה

הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

19:05

מדדי המניות המרכזיים באירופה ננעלו בעליות שערים שהתחזקו לקראת צלצול הנעילה. מדד דאקס טיפס בפרנקפורט ביותר מ-1%, מדד קאק עלה בפריז ב-0.6% ופוטסי התקדם בלונדון ב-1.5%. מדד יורו סטוקס 50 הכלל אירופי עלה ב-0.9%, סטוקס 600 הוסיף 1%.

עליות בולטות רשמו יצרנית הרכב הצרפתית רנו, חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה וגם קבוצת התעופה IAG וחברת וויזאייר הבריטיות.

בשוק הקריפטו נמשכת ההתאוששות והביטקוין מטפס ל-20.6 אלף דולר.

17:50

בורסות אירופה ממשיכות לטפס. מדד דאקס עולה ב-0.8%, קאק עולה בפריז ב-0.3% ופוטסי מזנק ב-1.5%. בליסבון נרשמת עלייה של יותר מ-2% במדד הדגל, בציריך נרשמת יציבות.

החוזים בוול סטריט עולים ב-0.7% עד 0.9%, כאשר נזכיר שוב שהיום הבורסות בארה"ב בחופש לרגל יום השחרור מעבדות. יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, מציין כי המגמה החיובית מגיעה לאחר שבשווקים תלו תקווה בדבריו של יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי, שלפיהם הבנק לא יעלה את הריבית באופן אוטומטי, אלא יבדוק את ההתפתחויות ויגיב בהתאם. "האמירות האלה תרמו לאופטימיות ולעליות השערים. הירידה בנתוני המכירות הקמעונאיות, לצד הירידה שנרשמה במחיר מוצרי האנרגיה, מעוררת מחדש את ההערכה שהעלאות הריבית שביצעו הבנקים המרכזיים מתחילות לתת את פירותיהן".

15:30

המסחר בבורסות אירופה ממשיך להתקיים במגמה חיובית. מדד דאקס הגרמני עולה ב-0.5% (וכך גם יורו סטוקס 50 הכלל אירופי), קאק הצרפתי עולה ב-0.2% ופוטסי הבריטי קופץ ב-1.2%. 

רנו  בולטת לחיוב עם זינוק של 6% בפריז, לופטהנזה  הגרמנית קופצת בכ-5.5% וענקית הדלק הבריטית של  מטפסת ב-4.3%.

בורסות ארה"ב, נזכיר, לא ייפתחו בעוד שעה לרגל החג Juneteenth, יום השחרור מעבדות. החוזים על מדדי המניות העיקריים נסחרים בעליות.

בשוק הסחורות נרשמת יציבות במסחר על חוזי הנפט הגולמי בשעה זו, כשהברנט נסחר סביב 113.1 דולר לחבית. גם הזהב יציב, ומחיר אונקיה עומד על 1,839 דולר כעת. בקריפטו - התמתנה במעט עליית הביטקוין ומחירו נע סביב 20.5 אלף דולר.

13:55

העליות באירופה נמשכות, ומדד פוטסי הבריטי מוביל עם קפיצה של כ-1%. בראש המדד בולטות מניות הבנקים והפיננסים, בהן ברקליס, לוידס, HSBC, נאטווסט וסטנדרט צ'רטרד, וגם קבוצת התעופה IAG מטפסת.

עוד בלונדון: מניית אסוס מאבדת גובה ומשלימה ירידה של כ-28% בשלושה ימי מסחר. ענקית האופנה המקוונת דיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון השלישי הפיסקלי ועדכנה כלפי מטה את התחזית השנתית שלה בשל האינפלציה. החברה מעריכה צמיחה של 4%-7% בהכנסות ורווח (לפני מס) של 20-60 מיליון ליש"ט. לצד זאת, מינתה מנכ"ל (חוזה אנטוניו ראמוס) ויו"ר (יורגן לינדמן) חדשים.

בשוק הקריפטו הביטקוין מתקרב ל-21 אלף דולר, האת'ר מזנק ב-9% ל-1,125 דולר והדוג'קוין מטפס ב-5% ונסחר סביב 6 סנט.

12:00

מדדי המניות המרכזיים באירופה מטפסים בשעה זו בשיעורים של 0.5%-0.7%, כאשר ברקע המסחר בחוזים העתידיים בוול סטריט גם מתקיים במגמה חיובית.

באסיה, מדד שנגחאי ננעל ביציבות, שנזן עלה ב-1.3% והנג סנג התקדם ב-0.4%. מניית קאנטרי גארדן בלטה לטובה עם זינוק של כ-7%, צ'יינה אוברסיס נסקה ב-9% ואילו מניות הטכנולוגיה לא רשמו תזוזות מהותיות.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות קלות במסחר על הנפט, בקריפטו - הביטקוין מזנק ב-15% ל-20.5 אלף דולר, ובכך מצמצם את הירידה שלו מתחילת החודש ל-30% "בלבד". האת'ריום מזנק ב-17% ונסחר סביב 1,100 דולר.

10:15

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בטוקיו ננעל המסחר בירידה של 0.7% במדד הניקיי.

במסחר בחוזים על הנפט נרשמות עליות קלות. הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל בפמן, מציין בסקירת הנפט השבועית שלו כי "מחיר הנפט אינו צפוי לרדת במידה ניכרת בעתיד הקרוב. אנו מעריכים שירידה זו תתרחש רק בטווח הרחוק יותר, בעיקר כתלות במידת הרחבת ההיצע העולמי והשלמת המעבר של מדינות מרכזיות ממקורות רוסיים למקורות חלופיים מגוונים יותר. שמירה על מחירי האנרגיה ברמתם הגבוהה, צפויה להכביד על צמיחת הפעילות הגלובלית, תוך כדי "השמדת ביקושים", כאשר הנפגעות המרכזיות צפויות להיות מדינות שכלכלתן מוטת תעשייה ואין להן מקורות אנרגיה עצמאיים".

"הביקושים בשנת 2023 צפויים להתמתן באופן משמעותי. זאת, על רקע לחצי המחירים והמתחים הגאו-פוליטיים שהשפעתם צפויה להימשך. האטה זו יחד עם עליית ההיצע באופן הדרגתי, צפויים להחזיר את השוק למצב מאוזן ולסגור את עודפי הביקוש הקיימים בו, מה שעשוי לתמוך בירידה במחיר הנפט במהלך 2023". 

07:55

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. בסיאול צונח מדד הקוספי ב-2.2%, בטוקיו יורד מדד הניקיי ביותר מ-1% ואילו בורסות סין והונג קונג נסחרות בעליות קלות.

בגזרת המאקרו, בסין הריבית נותרה היום ללא שינוי.

נשיא צרפת עמנואל מקרון איבד את הרוב שהיה לתנועתו בבית הנבחרים הצרפתי, ועשוי להתקשות לבצע צעדי מדיניות משמעותיים בתקופת הכהונה השנייה שלו, שהחלה לפני כחודשיים; כך עולה ממדגמים שפורסמו אמש (א') בתום סיבוב הבחירות השני של הבחירות לאספה הלאומית, הבית התחתון של הפרלמנט. הקואליציה שרצה בבחירות לפרלמנט יחד עם מפלגתו של הנשיא קיבלה לפי התחזיות כ-224 מושבים, בעוד האופוזיציה מהשמאל שהתאחדה תחת מנהיגותו של ז'אן פייר מלנשון קיבלה 149 מושבים.

"החזית הלאומית" בהובלת מרין לה-פן, שהפסידה בבחירות לנשיאות, התחזקה משמעותית וקיבלה 89 מושבים, לפי המדגמים. בפעם הראשונה מאז הישג דומה של אביה לפני יותר מ-30 שנה, החזית הלאומית תוכל ליצור סיעה ולזכות בתקציבים בהתאם. בבחירות הקודמות קיבלה המפלגה רק שמונה מושבים.

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום ה"שחרור מעבדות". במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בשוק הקריפטו, לאחר טלטלה גדולה בימים האחרונים, הביטקוין נסחר ביציבות היום סביב 20 אלף דולר. אתמול צנח מטבע הקריפטו מתחת ל-18 אלף דולר אולם שב והתאושש במהלך היום. האת'ריום נסחר כעת בירידה קלה סביב 1,080 דולר. 

בגזרת הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים בירידות קלות לאחר צניחה ביום שישי. הזהב רושם עלייה קלה.

התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים עומדת על 3.23% והדולר נחלש בשיעורים קלים מול המטבעות המרכזיים.