ליברמן מנסה לשדר עסקים כרגיל: "דיוני התקציב יחודשו, מחירי הדיור יירדו"

בישיבת הסיעה השבועית שר האוצר אביגדור ליברמן הביע אופטימיות לגבי מחירי הדיור: "תוך חצי שנה נוכל לראות ירידה" • בנוסף פנה לגופים השובתים והציע לפתור את המשבר במו"מ

אביגדור ליברמן / צילום: איל יצהר
אביגדור ליברמן / צילום: איל יצהר

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל הציע היום תחזית אופטימית לשוק הדיור. "תוך חצי שנה נוכל לראות ירידה במחירי הדיור", אמר והוסיף "קצת להתאזר בסבלנות ולדעתי נוכל להסדיר את שוק הדיור". לשאלת גלובס על העבודה על התקציב נוכח המשברים הפוליטיים אמר "העבודה נמשכת באגף התקציבים. עובדים על סעיפי חוק ההסדרים וצריך להגדיר את מסגרת התקציב. נהיה מוכנים כאשר ראש הממשלה ינחה. סדר העדיפויות בתקציב ברור: ביטחון אישי ומנגנוני צמיחה".

בהתייחס לשביתות החוזרות במערכת החינוך אמר ליברמן : "אני קורא ליפה בן דוד קחו פסק זמן תפסיקו עם השביתות אנחנו במגעים קדחתניים ואני מציע מיום ראשון מו"מ רציף עד שנגיע להסכם אבל לבוא אליו בלי אולטימטומים ובלי להכתיב... חסרים שוטרים, מורים ונהגים בתחבורה הציבורית. תביעות השכר מסתכמות ב-41 מיליארד שקלים, ברור שאי אפשר לתת את זה, צריך לנהל את זה בהיגיון ובאחריות. הכי קל זה לסגור עם הסתדרות המורים והשוטרים אבל לא יהיו שום שיקולים אלקטורליים, יהיו שיקולים ממלכתיים ואחראיים".

בפתח דבריו התייחס שר האוצר לנתוני הלמ"ס שפורסמו היום ואמר "ישנו גידול של 25% בהתחלות בנייה השנה, סה"כ בשנה האחרונה בוצעו 69 אלף התחלות בנייה וזה הרבה מעבר ממה שאנשים חלמו, ואותו דבר גם לגבי היתרי בנייה, בשנה האחרונה ניתנו 79 אלף היתרי בנייה וזה אומר שתוכנית הדיור עובדת ואנחנו נכנסים לשלב ב' בתוכנית ותוך חצי שנה אנחנו נוכל לראות ירידה בכל הפרמטרים. כמו שבזמנו אף אחד לא האמין שאפשר להוריד את הגירעון לאפס אחוז, כך אם לפני שנה היינו מדברים במונחים של 69 אלף התחלות בנייה ו-79 אלף היתרים כולם היו חושבים שמדובר במדע בדיוני, אך אלה העובדות".

"לכן, כל הנסיונות לתדלק את הייצרים ולתדלק את המחאה ולדבר על הדיור, כל ליבוי ההיסטריה, פשוט אין לזה מקום. ראיתי כמה אנשי תקשורת שיוצאים מגדרם כדי לגרור אנשים, אבל זאת התשובה שלנו - 69 אלף התחלות בנייה תוך שנה ו-79 אלף היתרים. תוך חצי שנה כבר נוכל לראות ירידה במחירי הדיור. בנושא השכירות אני חושב שהתוכנית מתייחסת בפעם הראשונה בצורה רצינית לבנייה להשכרה, גם שם יש הרבה תוכניות, אז צריך להתאזר קצת בסבלנות ולדעתי נוכל להסדיר ולהרגיע את שוק הדיור".