בני הזוג שהחליטו לאחד כוחות ולהקים חברת תכשיטים: "תהליכי הייבוא היקרים דחפו אותנו לייצר בעצמנו"

אור ונטע דביר, תושבי רחובות, בני 40 • נשואים פלוס 4 •  מייסדי ובעלי ORD diamonds • "לקוח חוזר זו ההצלחה האמיתית והרווח האמיתי שלנו" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

אור ונטע דביר, מייסדי ובעלי ORD diamonds / צילום: קובו בן עזרא
אור ונטע דביר, מייסדי ובעלי ORD diamonds / צילום: קובו בן עזרא

אור דביר החל את דרכו כמוכר נעליים במגה ספורט. בהמשך, לאחר הסבה מקצועית, הוא הפך ליהלומן. אשתו, נטע דביר, הייתה מנהלת HR בחברת הייטק. השניים, נשואים והורים ל־4 ילדים, החליטו לפני 5 שנים לאחד כוחות מקצועיים ולפתוח חברת תכשיטים. זה קרה אחרי לידת הבת השלישית שלהם. "הרגשנו שיש לנו את היכולת להקים עסק שיענה על צורכי הלקוחות ויאפשר קניית מתנות מפנקות במחיר הגיוני", אומרת נטע.

אור משתף כי בתחילת הדרך הם ייצרו אבות טיפוס לתכשיטים בהודו. "מהר מאוד הבנו שתהליכי הייבוא, השילוח, עמלות המכס ומכון התקנים, מורכבים ויקרים מאוד. הניסיון הזה דחף אותנו להתעמק וללמוד את כל תהליכי הייצור והצורפות בעצמנו ולהתחיל לייצר לבד. הקמנו בית מלאכה, התמקצענו וכיום אנו מייצרים את התכשיטים בעצמנו. במקביל, אנחנו עדיין עוסקים בייבוא של חלקי צורפות בסיסיים, בבירוקרטיה רבה ותהליך ארוך. זה מייגע ומאוד יקר בהשוואה למדינות אחרות".

נטע מספרת על התהליך המתסכל מול הבנקים. "כשרק התחלנו רצינו לקחת הלוואה לבניית מלאי ונתקלנו בסירוב מצד כמה בנקים. התשובה של הבנק הייתה אבסורדית - מכיוון ששני בני הזוג מועסקים באותו ענף, שנחשב לענף בסיכון גבוה, הם לא היו מוכנים להעניק אשראי. נאלצנו להסתדר עם תמיכה משפחתית ומאז הספקנו לצמוח, אבל זה בהחלט מקשה על התהליך".

מעבר לקשיים בזירה המקומית, אור מציין גם את האתגרים בשוק הבינלאומי. "אנחנו נתקלים בקשיים בסליקת כרטיסי אשראי ובהעברת תשלומים. חברות האשראי מגבילות כרטיסי אשראי שמוגדרים ככרטיסי תייר. אנחנו גם נתקלים בניסיונות לביצוע רכישות מזויפות דרך האתרים שלנו.

"הדרך הטובה ביותר לפתור את הבעיה היא ביצוע סליקה והעברת תשלום דרך פייפאל. השימוש בפייפאל מאפשר לקונים לקנות בבטחון גם אם הם לא מכירים אותנו, מבלי לחשוף פרטי אשראי. בנוסף, גם להם כלקוחות וגם לנו כעסק קיימות תוכניות הגנה אם המוצר לא מגיע בזמן. זה נותן הרבה שקט".

למעשה, לעסק שלהם יש שני כובעים. "כובע אחד הוא היהלומים והשני הוא התכשיטים", מסבירה נטע. "בתחום היהלומים אנחנו עובדים יותר מול לקוחות מחו"ל, ובתכשיטים עיקר העבודה היא בארץ.

"בשנתיים הראשונות הצלחנו לכסות הוצאות ואף להרוויח מעט ובשנתיים שלאחר מכן הגדלנו את המכירות פי 4 דרך ההשקעה בייצור עצמי ועבודה באונליין. תקופת הקורונה נתנה דחיפה משמעותית להשקעה באונליין, דבר שהוכיח את עצמו כמוצלח".

לסיכום, אור אומר כי השאיפה המרכזית היא לראות את הלקוחות מרוצים וחוזרים. "לקוח חוזר זו ההצלחה והרווח האמיתי שלנו. בנוסף, אנחנו עם הפנים קדימה, ממשיכים להתפתח, לייצר ולעצב דגמים חדשים. אנחנו עובדים כל הזמן על צמצום פערי האונליין והנגשת התכשיטים דרך אפליקציות הדמיה וטכנולוגיות חדשות".


עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il