הסטארט-אפ הישראלי ואראדה נרכש על ידי יוניקורן אמריקאי

ואראדה, שמפתחת טכנולוגיה של אינדוקס מידע, תשלים את הפלטפורמה לניתוח מסדי נתונים מסיביים של הרוכשת סטארברסט • סכום הרכישה לא נמסר, אך לפי הערכות עומד על כ-50 מיליון דולר

צוות הסטארט-אפ ואראדה (Varada) / צילום: Varada
צוות הסטארט-אפ ואראדה (Varada) / צילום: Varada

הסטארט-אפ הישראלי ואראדה (Varada), הפועל בתחום ניתוח הביג דאטה, נרכש על ידי חד-קרן ניתוח הנתונים האמריקאי סטארברסט (Starburst). סכום הרכישה לא נמסר רשמית אך לפי הערכות לא רשמיות של גורמים בשוק, הוא עומד על כ-50 מיליון דולר.

ואראדה מפתחת טכנולוגיה של אינדוקס מידע (Indexing) והיא אמורה להשלים את הפלטפורמה לניתוח מסדי נתונים מסיביים (big data analytics) של הרוכשת סטארברסט. הרוכשת סטארברסט גייסה 250 מיליון דולר ב הובלת אנדריסן הורוביץ בגיוס האחרון שלה שהוכרז בפברואר, לפי שווי של 3.35 מיליון דולר. בסך הכל הרוכשת גייסה כ-450 מיליון דולר.

סטארברסט מתחרה בעולם של כלים לאנליטיקה של מידע מול שחקניות הענן הגדולות, סנופלייק, דאטה-בריקס וגם פיירבולט הישראלית. הייחוד של סטארברסט הוא התבססותה על קוד פתוח בשם Trino (לשעבר Presto).

ואראדה הוקמה ב-2017 על ידי טל בן משה, רומן ויינברנד ודוד קראקוב, יוצאי יחידות מודיעין וחברת XtremIO, חברה בתחום אחסון הדאטה שנרכשה על ידי Dell EMC בכחצי מיליארד דולר ב-2012. מאז סוף 2018 משמש ערן ואנונו, לשעבר מנכ"ל לייבפרסון ישראל, בתפקיד מנכ"ל ואראדה. החברה מעסיקה כיום כ-30 עובדים, אותה כמות כפי שהעסיקה בזמן הכרזת הגיוס האחרון שלה בספטמבר 2020. העובדים צפויים להיקלט בסטארברסט.

בסך הכל גייסה ואראדה מאז הקמתה כ-20 מיליון דולר מהקרנות 2F, לייטספיד, סטייג' וואן, גפן קפיטל ומיזמה ונצ'רס. שתי החברות, ואראדה וסטארברסט, הודיעו במרץ 2021 על שיתוף פעולה, שהפך כעת לרכישה. לפי הודעת החברות, "הטכנולוגיה המשולבת תהיה זמינה לקראת סוף 2022, כאשר בחודש הקרוב מספר לקוחות נבחרים ייהנו מהאפשרות להשתמש בה כבר כעת".