הליכוד | סיקור שוטף

ח"כ אמסלם אמר שהליכוד תשב עם רע"ם, וחטף נזיפה מנתניהו

בראיון לניב רסקין בתוכנית הבוקר של 12 לא שלל אמסלם את האפשרות שרע"ם תהיה חלק מקואליציה עתידית בראשות הליכוד • נתניהו התייחס לדבריו של אמסלם ואמר: "נדהמתי לשמוע את הדברים שאמר דודי אמסלם שאותם אמר על דעתו בלבד, כפי שכבר קרה בעבר"

דודי אמסלם / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן
דודי אמסלם / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן

11:35

בנט בפתח ישיבת הממשלה האחרונה בתפקידו כראש הממשלה מבקש להיפרד מהשרים ולהודות לשרי ימינה. "בזמן הקרוב, לצערי, מדינת ישראל תצא למערכת בחירות, שבמהלכה פעולות ממשלה מסוימות לא יתאפשרו. לכן אני מבקש מכל השרים לנצל כל יום וכל שעה שעוד נותרו כדי לנקות שולחן, וכדי להאיץ לבצע כל מה שאפשר לפני פיזור הכנסת. האחריות שלנו כלפי אזרחי ישראל ממשיכה גם בתקופת בחירות.

"אני שמח שהיום נספיק להוציא לדרך שורה של פרויקטים כולל: שיקום העיר טבריה, תכנית חירום להתמודדות מול הפקקים, סיוע לדיור לצד"לניקים, תוכנית לרתימת ההייטק הישראלי לחדשנות אקלימית, ופעולות לקידום פטור מויזה לארה״ב. אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהודות לכל חבריי השרים. ראיתי אתכם עובדים איש-איש במשרדו, במקצועיות ובמסירות, למען כלל אזרחי ישראל. זו היתה ממשלה מצוינת, שנשענה על קואליציה מורכבת. יש כאן קבוצת אנשים שידעה להניח בצד מחלוקות אידיאולוגיות, להתעלות ולפעול למען מדינת ישראל".

10:44

הכנסת טרם התפזרה והבוקר הצליחה התבטאות אחת של ח"כ דודי אמסלם להסעיר את הליכוד. בראיון לניב רסקין בתוכנית הבוקר של 12 לא שלל אמסלם את האפשרות שרע"ם תהיה חלק מקואליציה עתידית בראשות הליכוד ואמר "מנסור עבאס יוכל להצטרף לממשלה בראשות הליכוד אם יהיו לה כבר 61 מנדטים". בתגובה מיהר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להודיע: "מפלגת הציונות הדתית לא תשב בשום מצב באותה קואליציה עם תומכי טרור. נקודה".

בליכוד מיהרו להתנער מדבריו של אמסלם ודרשו ממנו להוציא הבהרה ודוברו של אמסלם הוציא את ההודעה הבאה: "אנחנו מתכוונים להקים ממשלה לאומית שתקדם את ערכי היהדות והציונות, ותקדם חקיקה ותבצע רפורמות נרחבות ומתבקשות במערכת המשפט. נקים ממשלה של 61 רק עם מפלגות הגוש האמוני. הליכוד לא מפלגה גזענית ולא יפגע באזרחים הערבים שנאמנים למדינת ישראל - מי שירצה לקדם נושאים אזרחיים בחברה הערבית ימצא אצלנו אוזן קשבת ונכונות לשיתוף פעולה. מי שירצה לקדם נושאים לאומיים פלסטיניים ולתמוך בטרור - לעולם לא יהיה איתנו בקואליציה".

בליכוד מתכוונים לייחד את הקמפיין סביב יוקר המחייה ושיתוף הפעולה של הממשלה עם רע"ם

אמסלם, שהיה בדרך לוועדת חוקה, אמר הבוקר לגלובס דברים דומים באשר לצורך בשיתוף פעולה עם רע"ם באשר לדרישות אזרחיות, אלא שהקמפיין של הליכוד החל ורגע לאחר הודעה כללית בשם "הליכוד", נתניהו הוציא הודעת גינוי חריפה במיוחד על חבר הכנסת ממפלגתו: "נדהמתי לשמוע את הדברים שאמר דודי אמסלם שאותם אמר על דעתו בלבד, כפי שכבר קרה בעבר. רע"מ היא מפלגה אנטישמית אנטי-ציונית, תומכת טרור שמייצגת את האחים המוסלמים ששואפים להשמיד את ישראל".

למרות שניהל מגעים על הצטרפות רע"ם לקואליציה בראשותו לפני הקמת הממשלה האחרונה, שוב נתניהו הכחיש את הדברים ואמר "הליכוד בראשותי לעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים להכניס את רע״מ לקואליציה כלשהיא. ב-2019, כשהימין היה עם 60 מנדטים לאחר שליברמן ערק לשמאל, סירבתי להצעות של מנסור עבאס לתמוך בהקמת ממשלה בראשותי ולכן הלכנו לבחירות. בניגוד ללפיד, בנט, סער, גנץ וליברמן - שיושבים עכשיו בממשלה עם תומכי טרור אלה ותמורת תמיכתם מכרו להם את המדינה - הליכוד בהנהגתי לעולם לא עשה זאת ולעולם לא יעשה זאת".

ואכן בליכוד מתכוונים לייחד את הקמפיין בבחירות האלו נגד הממשלה היוצאת שנתמכה על ידי רע"ם. נתניהו, שיוצר בעצמו את המסרים לקמפיין, מתכוון להתמקד בעיקר נגד שיתוף הפעולה עם מנסור עבאס וכן על בעיות יוקר המחיה, כאשר היעד מספר אחד יהיה להוציא את מצביעי הליכוד מהבית כדי למצות את יכולת ההצבעה. בליכוד יש חשש כי מי שהביע עמדה עקבית בנושא נגד רע"ם, סמוטריץ' ומפלגתו, יזכו בקולות הנוספים ועל כן התגובה החריפה ביותר של נתניהו.