וולמארט רוכשת חברת מציאות רבודה אופטית שנוסדה ע"י ישראלים

ענקית הקמעונאות האמריקאית רוכשת סטארט-אפ אמריקאי נוסד ע"י ישראלים לאחר שלוש שנים של עבודה משותפת • הטכנולוגיה של סבן מאפשרת לרכוש מוצרי אופטיקה באמצעות מראה דיגיטלית

סניף וולמארט בפילדלפיה / צילום: Associated Press, Matt Rourke
סניף וולמארט בפילדלפיה / צילום: Associated Press, Matt Rourke

לאחר שלוש שנות עבודה משותפת, רוכשת ענקית הקמעונאות וולמארט את הסטארט-אפ האמריקאי מימומי (MemoMi) של הישראלים עופר סבן וסלבדור וילקובסקי - המאפשר לרכוש מוצרי אופטיקה באמצעות מראה דיגיטלית. הרכישה מסכמת תקופה ארוכה בה סיפק הסטארט-אפ הקטן לוולמארט ולשירות האונליין שלה, Sam's Club, שירות המאפשר למדוד משקפיים וירטואליים באמצעות ממשק דמוי מראה. ככל הנראה, מדובר ברכישה קטנה, הכוללת את הטכנולוגיה של החברה ואת קבוצת העובדים - המונה לפי לינקדאין כ-15 איש.

כבר כיום מפעילה החברה עמדות מכירה במעל ל-3,000 סניפים שונים של וולמארט ובאתר האונליין, ומקדמת מכירת משקפיים. למרות שלחברה יכולת לדמות גם מוצרי איפור והנעלה, בוולמארט אישרו לאתר החדשות טקרנץ' כי בשלב זה תתמקד השותפות בין השתיים בתחום האופטיקה בלבד. ולמרות שגם בסניפים ניתן למדוד משקפיים, יש חשיבות להדמייה באמצעים של מציאות רבודה גם דגמים דיגיטליים - לטובת מלאי שאיננו נמצא בחנות או פריטים הנדרשים לעבור התאמה. עבור וולמארט, ישנה חשיבות גם לאיסוף נתונים על משתמשים באופן וולנטרי ולמעקב אחריהם לאורך שלבי המכירה.

בשנה שעברה רכשה וולמארט את זיקית הישראלית בסכום לא ידוע על מנת לסייע למשתמשים למדוד על גופם בגדים באופן וירטואלי, והשיקה לאחר מכן מוצר משלה. בשבוע שעבר השיקה וולמארט אפליקציה המתחרה לזו של איקאה, המאפשרת להציב באמצעים של מציאות רבודה פריטי ריהוט וירטואליים ברחבי הבית.

החברה הקטנה מעמק הסיליקון הוקמה כמעט ללא מימון, בין השאר בגלל סירובן של קרנות הון סיכון לממן את המיזם המסוכן. עם זאת, היא השתתפה בכמה תכניות האצה יוקרתיות, בהן התכנית של תאגיד היוקרה לואי ויטון-מואט-הנסי.