זיהה את ההזדמנות ופתח חברת כספות: "הבנקים מערימים קשיים והופכים את הצמיחה שלנו למתונה"

דביר אינדיג, תושב תל אביב, בן 43 • נשוי פלוס 5 • מנכ"ל ובעלים של חברת "BRICKSTONE" המתמחה בהקמת ותפעול מתחמי כספות מאובטחים • "הצבנו לנו חזון להגיע לפריסה כלל ארצית של עשרה סניפים בעשור הקרוב" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

 

דביר אינדיג, מנכ''ל ובעלים של חברת ''BRICKSTONE” / צילום: מורג ביטן
דביר אינדיג, מנכ''ל ובעלים של חברת ''BRICKSTONE” / צילום: מורג ביטן

בשנים האחרונות הבנקים הגדולים בישראל החלו לסגור את מתחמי הכספות שבסניפים שלהם, לאור אי הכדאיות הכלכלית והמעבר לבנקאות דיגיטלית. חברת "BRICKSTONE", שהוקמה לפני שבע שנים, זיהתה את ההזדמנות והחליטה לפתוח מתחם כספות פרטי.

עד כה לחברה יש שני מתחמי כספות שכל אחד מהם כולל בין 2,500-3,000 כספות. על פי התוכנית האסטרטגית היא מתכננת להקים במהלך חמש שנים הקרובות 10 מתחמי כספות פרטיים בכל רחבי הארץ, בהשקעה כוללת של כ-60 מיליון שקלים.

דביר אינדיג, המנכ"ל והבעלים של החברה, מספר: "ראינו שכמו בבריטניה ובמקומות נוספים בעולם, חדרי הכספות של הבנקים הולכים ונסגרים, והשירות הכה חשוב של אבטחה ראויה לכל בית ועסק כמעט ולא קיים".

"כספת ביתית או משרדית כמעט אף פעם לא מהווה אתגר לפורצים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת שנה אחר שנה כי כמעט 5% מכלל משקי הבית נפרצים. זה אומר שגם אם קנית כספת לבית, אתה חשוף לפריצות והשאלה היא לא האם יפרצו לך לבית אלא מתי. לכן בעיניי, ואני אשמע אולי דרמטי אך אני לגמרי מאמין בזה, השירות שלנו עשוי להציל חיי אדם בכך שמשפחה לא תופתע באמצע הלילה על ידי פורץ".

דביר אף מספר על הקשיים שהם נתקלים איתם אל מול הבנקים. "אנו לא מגיעים עם הבנקים לעמק השווה בהערכת השווי של המתחמים שלנו. זאת, למרות שאנו רשת עם מספר מתחמים, וכל מתחם שלנו הוא נדל"ן מניב לכל דבר ועניין, עם אלפי שוכרי תיבות קבועים לשנים רבות, המשלמים כ-2,000 שקלים בשנה לפני מע"מ. כך שבמקום לגדול כמו כל חברת נדל"ן באופן מהיר יותר, אנו גדלים באופן מתון בהרבה".

בעקבות אותם הקשיים, את המתחם שלהם בירושלים, הם החליטו להנפיק בצורה שונה. "לאחר בחינה בין מספר חלופות, החלטנו כי את המתחם בירושלים 'ננפיק' באמצעות פלטפורמת 'פנדאיט' לפי החוק החדש למימון המונים. זה היה רוד שואו אינטנסיבי ומהיר וגייסנו בהצלחה כ-4.5 מיליון שקל לצורך ההקמה, כך שאותו מתחם מוחזק כיום בחברת בת עם כ־300 משקיעים".

לסיום, דביר משתף בשאיפות לעתיד. "הצבנו לעצמנו חזון להגיע לפריסה כלל ארצית של עשרה סניפים בעשור הקרוב. על אף הצמצום במזומן, עדיין כל בית שני או עסק צריכים תא כספות מאובטח במחיר שווה לכל בית אב. אנשים עדיין צריכים שמירה על תכשיטים, זהב, מסמכי מקור כצוואות ושיקים בנקאיים, וכן לא מעט גיבויי תוכנה בדיסק קשיח נייד ולדג'רים של מטבעות קריפטוגרפיים. הסטנדרט האבטחתי הגבוה שלנו מהווה פתרון ראוי לשמירה על דברי הערך ואנחנו בהחלט נהיה שם עבור כל בית אב ועסק בישראל".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il