יאיר גולן הכריז כי יתמודד על ראשות מרצ: "לבנות שמאל ציוני חזק וגאה"

בשנה האחרונה עבד גולן כדי לייצר לו בייס תמיכה במרצ בעיקר בשני קהלי יעד: קיבוצים וערבים, לקראת הודעת ההתמודדות שהיה צפוי כי תגיע • במקביל לגולן והורוביץ, מנסים גורמים שונים במרצ להריץ לתפקיד את היו"ר לשעבר זהבה גלאון שלא הודיעה על נכונות כזו מצדה

יאיר גולן / צילום: בן מזרחי
יאיר גולן / צילום: בן מזרחי

ח"כ יאיר גולן הודיע הבוקר כי יתמודד על ראשות מרצ מול היו"ר המכהן השר ניצן הורוביץ. בנאום שנשא בבית ציוני אמריקה, אמר גולן: "אתמודד מתוך מטרה לבנות שמאל ציוני חזק וגאה, הנאבק על דמותה ועל עתידה של ישראל. אתמודד, כי אני מאמין, שערכי השמאל צריכים להוביל את מדינת ישראל. מול הלאומנות, המשיחיות, האלימות והשחיתות חייב לעמוד כוח נגדי שפועל באותה נחישות ועוצמה".

גולן חזר אל הנאום שנשא כסגן הרמטכ"ל ובגינו ספג גינויים רבים ואמר "כבר לפני שש שנים, באותו נאום 'משואה' שהימין בחר לעוות במקום להתמודד איתו, הזהרתי מפני תהליכים אפלים שעוברים על החברה הישראלית ועל מדינת ישראל. תהליכים של לאומנות, גזענות, התבהמות ושחיתות. תהליכים המאפשרים לפוליטיקאים ציניים להחריד או משיחיים להפליא, לפרק את החברה הישראלית, ולהסית קבוצות אחת נגד רעותה כדי לצבור עוד ועוד כוח, כסף וכבוד".

בשנה האחרונה עבד גולן כדי לייצר לו בייס תמיכה במרצ בעיקר בשני קהלי יעד: קיבוצים וערבים, לקראת הודעת ההתמודדות שהיה צפוי כי תגיע. נכון לכתיבת שורות אלו שניים בלבד יתמודדו על ראשות מרצ, אלא שבמקביל מנסים גורמים שונים במרצ להריץ לתפקיד את היו"ר לשעבר זהבה גלאון שלא הודיעה על נכונות כזו מצדה.

יו"ר המפלגה הורוביץ בירך את גולן על הודעתו ואמר כי "מרצ מפלגה דמוקרטית, מהבודדות בזירה, ואני גאה בכך. יאיר אדם ראוי וחבר. מרצ הביאה הישגים גדולים בממשלה ושינתה מציאות יותר מכל מפלגה אחרת. לא רק בהחלפת השלטון אלא בבריאות, בסביבה, בזכויות נשים ולהט"ב. זו השליחות שלנו, ונמשיך לחזק את מרצ ואת השמאל".

אתמול הודיע השר עיסאווי פריג' על עזיבתו את החיים הפוליטיים וכי אינו מתכוון להתמודד בפריימריז על מקום ברשימת המפלגה. פריג' גם מתח ביקורת על כישורי ההנהגה של הורוביץ ולכן הוא גם פועל מאחורי הקלעים בניסיון להשיב את גלאון חזרה לראשות מרצ.