יותר מפנק מאוהל, יותר זול מצימר: 4 מתחמי גלאמפינג משודרגים לחוויה משפחתית

חושות ממוזגות בגולן, אוהלים על שפת הפלג במעיין ברוך, ריזורט עם אוהל ספא בחוף אכזיב ומתחם עם רהיטי קש על הכינרת

גלאמפינג בחוף אכזיב / צילום: אורלי גנוסר
גלאמפינג בחוף אכזיב / צילום: אורלי גנוסר

בשנים האחרונות, במיוחד מאז הקורונה, צצו ועלו ברחבי הארץ מתחמי קמפינג שמשדרגים משמעותית את חופשת המחנאות הספרטנית של פעם. האוהלים המוכנים, המכונים גם "גלאמפינג", הם הזדמנות למשפחות נטולות ציוד, או כאלה שמעדיפים פחות לוגיסטיקה ויותר נוחות, ליהנות מקמפינג בטבע בתנאים משופרים. זה כולל מזגן להפגת החום, תאורה וחשמל, ועל הדרך נהנים מאתרי הטיולים הפזורים סביב. קבלו כמה הצעות למתחמי גלמפינג חווייתיים, עם כל הטוב שיש לטבע להציע.

גלאמפינג גולן

בין שטחי החקלאות הפסטורליים העוטפים את הכפר בוקעתא בצפון הגולן, נולד זה מכבר אתר קמפינג חדש, טובל במטעי תפוחים ודובדבנים ומשקיף לעמק עם 50 גוונים של ירוק. סביב רצועת דשא מרכזית וזרועה זולות ישיבה, יש חמש חושות שמזכירות את סיני, חדרוני עץ עטופים בסכך ובהם מיטה זוגית, חשמל ומזגן, וקיר אחד שכולו זכוכית הנפער אל הנוף ומכניס פנימה את הירוק (יש וילון כמובן). בקצוות שני אוהלי איגלו לבנים ומקסימים, מונחים על דק עץ ומופרדים בקירות במבוק לפרטיות. באוהל מיטה זוגית, מזגן, פינת ישיבה, שטיח צבעוני ושידות. החלק הפונה לנוף שקוף, אך יש וילון ללילה.

גלאמפינג גולן / צילום: אורלי גנוסר
 גלאמפינג גולן / צילום: אורלי גנוסר

בחוץ יש פינת זולה, ג'קוזי קטן ומקלחת חיצונית פרטית. הבעלים, גולן עמאשה ורמי אבו שהין, בנו מטבח משותף ובכניסה שירותים ומקלחת. מספקים מזרנים ושולחנות.

400-800 שקל לזוג, ילד: 50-70 שקל, 053-3332104

כפר הנופש מעיין ברוך

בקיץ שעבר נפתח מחדש, לאחר עבודת שדרוג, חניון הלילה של מעין ברוך שעל שפת נחל שניר (חצבני). לצד מדשאות הקמפינג המטופחות להפליא ובקתות האירוח, הוסיפו השנה גם אוהלי גלאמפינג בשטח נפרד. במתחם הראשון תשעה אוהלים חרוטיים, אף הם הותקנו על דק עץ, אך הם מאוד בסיסיים. בכל אוהל חמישה מזרנים, עם מצעים וכריות (צריך להביא מגבות), מזגן חזק ומקרר קטן.

מחוץ לכל אוהל שולחן פיקניק. בתוך השטח זורם יובל זעיר ומסביב עצי צל. במרחק קצר ניצבים תאי שירותים ומקלחות נקיים ומסודרים וחלל שמשמש מטבח משותף ובו מקררים גדולים, כיורים וכירות גז. מתחם נוסף נפתח בשבוע שעבר.

750 שקל, עד 5 נופשים, 077-2717518

על הים: חוף אכזיב

ים הוא לוקיישן מעולה לנופש, וחוף אכזיב מצטיין ברצועת חוף רחבה ויפה. את הקמפינג המיתולוגי החליפו אוהלי גלאמפינג בשני אזורים. במתחם החורשה 13 יחידות טובלות בחורשת אקליפטוסים ומזכירות אוהלי גדנ"ע, דווקא בקטע טוב. במתחם הים 29 אוהלי חרוט בשלוש שורות. האוהל מותקן על במת עץ ותחת חופת צל וכולל מיטה זוגית, פוטון, כמה רהיטי קש, מזגן נייד ומקרר קטן, ואפילו מגבות. בחוץ פינת ישיבה ושולחן פיקניק, והפינוק: מקלחת פרטית בתא במבוק.

בין המתחמים מבני שירותים ומקלחות נקיים ביותר ומטבח פתוח משותף עם מקררים, כיורים, משטחים ועמדות מנגל. האטרקציה היא אוהל ספא מבודד בפינת החוף ועל שפת הים, ועם רחש הגלים ברקע, זהו פינוק של ממש. בחוף גם מסעדה ושירות השכרת כסאות, שמשיות וכו', המופעלים בידי זכיין נפרד, שיתוף פעולה היה מוסיף לחוויה.

850-1500 שקל, עד 4 נפשות, 04-3722330

כינרת: חוף דוגה

לפני שנה הושלם בחוף דוגה היפה שדרוג מסיבי, ונוספו בו כמה אפשרויות אירוח ובהן 45 אוהלי גלאמפינג חרוטיים, ממוזגים ומרוהטים. יש שתי מיטות, שתי כורסאות נפתחות, ריהוט קש ושטיח. בחוץ שולחן פיקניק ומקרר. יש כמובן שירותים ומקלחות ולכל קבוצת אוהלים גם פינת מנגל עם שולחנות עבודה ושקעים. מסביב מדשאות והמון צל וכינרת אחת אהובה. החוף הונגש, ונוסף לו חניון קרוואנים ואזור לקמפינג עם אוהל מהבית. החניה חינם.

550-880 שקל, עד 4 נפשות. 04-3722330

לילות יולי בצפון הנגב: צפייה מודרכת בכוכבים, טיולי ג'יפים בעקבות חיות הלילה, סיורי עקרבים, סיור פנסים במבוך תבלינים, הופעות של אביב גפן ויסמין מועלם, ועוד ד'-ו' עד 15.7