החל מאוגוסט: בריטיש איירווייז תבטל 10,300 טיסות

בריטיש איירווייז מורידה מלוח הטיסות שלה 10,300 טיסות: 13% מהטיסות לעונת השיא • הביטולים ישפיעו על הטסים משדות התעופה הית'רו, גטוויק ולונדון סיטי • הקיצוצים בלוח הטיסות, שיתרחשו בין אוגוסט לאוקטובר, הם חלק מאסטרטגיה שנועדה "להגן" על טיסות פופולריות

נמל התעופה הית'רו, לפני כשבועיים / צילום: Associated Press, Frank Augstein
נמל התעופה הית'רו, לפני כשבועיים / צילום: Associated Press, Frank Augstein

בריטיש איירווייז הודיעה היום (ד') כי היא תפחית 10,300 טיסות לטווח קצר עד סוף אוקטובר. הביטולים מתווספים לאלו שכבר הוכרזו עד כה, וישפיעו על הטסים משדות התעופה הית'רו, גטוויק ולונדון סיטי. החברה מסרה כי היא מודיעה לכל הנוסעים על השינויים בלוחות הזמנים שלה.

המחירים קופצים, 1,000 טיסות בוטלו בסופ"ש: התחזית הקודרת לענף התעופה 
שירותי VIP וצ'ק אין מוקדם: כך אפשר לשחרר את הפקק בנתב"ג 

חברת התעופה, אחת מהנפגעות הקשות ביותר מהמחסור בכוח אדם בענף, שהוביל לשיבושים נרחבים בטיסות השנה, הודיעה לסקיי ניוז כי הביטולים, שיתרחשו בין אוגוסט לאוקטובר, הם חלק מאסטרטגיה שנועדה "להגן" על טיסות פופולריות. לפי החברה, זמני טיסות ליעדים "חלשים" יאוחדו.

עבור הנוסעים שיעברו דרך נמל התעופה הית'רו צפויות בעיות חמורות אף יותר. בריטיש אירווייז חשפה את הקיצוצים בלוח הטיסות פחות מיממה לפני שאיגודי עובדים המייצגים 700 איש מצוותי הצ'ק אין והקרקע בנמל התעופה (כמעט מחצית משירות הלקוחות שלה שם) היו אמורים לחשוף את תאריכי השביתה שלהם, בשל סכסוך על גובה השכר. לפי הערכות באתר "Business Traveller", השביתה תתרחש במהלך החודש הנוכחי.

ביטולי הטיסות ככל הנראה יחפפו לתחילת חופשת הקיץ בבריטניה.

קיצוצים נוספים בפתח?

בריטיש איירוויז לא שללה ביצוע פעולות קיצוניות יותר. היא תוכל לבטל עוד טיסות ללא סיכון להשלכות, כולל אובדן סלוטים (מועדי המראה או נחיתה), עד ליום שישי - כשתוקף ה"חנינה" הממשלתית (תקנות חדשות שהעבירה הממשלה הבריטית על מנת למזער את הזעזועים בענף התעופה במהלך הקיץ) ייגמר.

המהלך של החברה נועד לספק לנוסעים ודאות לגבי טיסותיהם ולמנוע חזרה על הסצינות שנצפו בחג הפסחא וחגיגות יובל הפלטינה למלכה אליזבת, כששדות התעופה וחברות התעופה לא הצליחו להתמודד עם הביקוש הגבוה.

"הממשלה החליטה לאחרונה לתת הקלה לכל התעשייה כדי למזער את ההפרעות הפוטנציאליות בקיץ הקרוב. למרות שנקיטת צעדים נוספים היא לא היכן שרצינו להיות, זה הדבר הנכון לעשות עבור הלקוחות שלנו והקולגות שלנו", הודיעה בריטיש איירווייז.

לפי החברה, "נוכל לצמצם עוד יותר את לוח הזמנים שלנו ולאחד חלק מהשירותים ה'שקטים יותר' שלנו כדי להגן על כמה שיותר מטיסות החופשה שלנו. למרות שרוב הטיסות שלנו אינן מושפעות ורוב הלקוחות יטוסו כמתוכנן, אנחנו לא מזלזלים בהשפעה שתהיה לכך ואנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת להשיב את תוכניות הנסיעה למסלולן. אנחנו יוצרים קשר על מנת להתנצל ולהציע אפשרויות הזמנה לטיסות חדשות איתנו או בחברת תעופה אחרת בהקדם האפשרי, או להנפיק החזר מלא".