שופרסל רכשה נתח נוסף מקניון לב המפרץ חיפה בהשקעה של 61 מיליון שקל

קבוצת שופרסל הגדילה את החזקתה 37% בקניון לב המפרץ ורכשה כ-22% נוספים תמורת 61 מיליון שקל • חברת רם בקרה ומימון הגדילה גם את אחזקתה בקניון ורכשה ממנורה כ-15% תמורתם כ-43 מיליון שקל • הקניון כולל כ-30 אלף מ"ר שטחי מסחר ומכיל כ-1,000 חניות

קניון לב המפרץ ,חיפה / צילום: אבי שאולי
קניון לב המפרץ ,חיפה / צילום: אבי שאולי

קבוצת שופרסל, רכשה כ-22% נוספים מהאחזקה על קניון לב המפרץ תמורת 61 מיליון שקל. כך דיווחה החברה היום, חמישי, והודיעה כי לאחר הרכישה, שופרסל נדל"ן תחזיק, בסך הכל, כ-59% מהבעלות על קניון לב המפרץ.

חברת רם בקרה ומימון הגדילה גם היא את אחזקתה בקניון ורכשה ממנורה כ-15% נוספים מהבעלות בקניון והגדילה את חלקה ל- 41% תמורתם תשלם כ-43 מיליון שקל.

חברת לב המפרץ הינה הבעלים של מתחם CINEMALL. הקניון מהווה חלק ממתחם תחבורתי גדול הידוע כ"מרכזית המפרץ" המשלב מגוון רחב של כלי תחבורה: אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים, מטרונית, תחנת רכבת לב המפרץ ורכבלית לאוניברסיטת חיפה ולטכניון.

הקניון כולל כ-30 אלף מ"ר שטחי מסחר ופועלים בו למעלה מ-100 מותגים. במתחם מושכרים כ-8,000 מ"ר עבור רשת מרפאות. יתרה מזו, הקניון משולב עם קומפלקס בתי קולנוע בן שלוש קומות ויש בו חניון מקורה ופתוח המכיל כ-1,000 חניות (כ-17,000 מ"ר). שיעור התפוסה בנכס עומד כיום על כ-96%.

עוד לפני אישור העסקה, שופרסל החזיקה, באמצעות חברה בבעלותה המלאה, כ-37% מהבעלות על קניון לב המפרץ, 26% נוספים מהמניות של הקניון הוחזקו על ידי חברת רם בקרה ומימון. כאמור, תמורת הרכישה הכוללת עבור כ-37% בחברת לב המפרץ עומדת על כ-104 מיליון שקל והחלק של שופרסל נדל"ן מסתכם בכ-61 מיליון שקל.

באוקטובר 2021, רכשה קבוצת עזריאלי את קניון מול הים באילת תמורת 1.3 מיליארד שקל. הקניון משתרע על פני 19 אלף מ"ר, היו לו בזמן העסקה כ-105 שוכרים והייתה לו תפוסה מלאה, ה- NOI (הכנסות תפעוליות נטו בניכוי גרעון חברת הניהול) שדווח לבורסה לניירות ערך עמד בשנת 2020 על 82 מיליון שקל.

בדצמבר 2019, רני צים רכש את קניון סיטי 1 שבנוף הגליל תמורת 97 מיליון שקל, שטח הברוטו של הקניון הוא כ37 אלף מ"ר, וה- NOI שלו עמד על 5.5 מיליון שקל.

באותו זמן, השלימה מליסרון את רכישת קניון רמת אביב, כאשר רכשה 26.6% תמורת 425 מיליון שקל.

תגובה:

שרון גמבשו, מנכ"ל שופרסל נדל"ן, מסר: "הגדלת חלקנו בקניון לב המפרץ מהווה עוד חיזוק לתחום הנדל"ן בקבוצת שופרסל. החלטתנו מבוססת על חוזקות המיקום והעוגנים הפועלים בו, לצד פוטנציאל השבחה נדל"ני הגלום במתחם. שופרסל נדל"ן ממשיכה בתנופת העשייה ומקדמת פרויקטים שמבשילים בימים אלה כדוגמת עסקת. הקומבינציה עם חברת גב-ים בפרויקט זרחין רעננה ועסקת הקומבינציה עליה הודענו אתמול בצומת כפר סבא עם קבוצת רוגובין לבניית מגדל למסחר ומשרדים בן 21 קומות".

את שופרסל ייצג בעסקה עו"ד דורון סגל ממשרד גולדפרב, את מנורה ייצגה בעסקה עו״ד שרית דה קסטרו ממשרד שטיינמץ הרינג, ואת רם בקרה ייצג בעסקה עו"ד אביב פריאנטי ממשרד הרצוג פוקס נאמן.