הפיטורים מגיעים לאינשורטק: נקסט אינשורנס מפטרת 150 עובדים

חברת ההייטק הפרטית נקסט אינשורנס המספקת שירותי ביטוח לעסקים קטנים, מודיעה על פיטורי כ-140-150 עובדים, מהם 40 בישראל, במהלך שנועד לקצץ 17% מעובדי החברה • לפי ההערכה, מועסקים כיום בחברה כ-800 איש

מייסדי נקסט אינשורנס. מימין: גולדשטיין,חורי וטפירו / צילום: יח''צ נקסט אינשורנס
מייסדי נקסט אינשורנס. מימין: גולדשטיין,חורי וטפירו / צילום: יח''צ נקסט אינשורנס

הקיצוצים מגיעים לענף האינשורטק - אחד הנפגעים הגדולים בשוק ההון. חברת ההייטק הפרטית נקסט (Next Insurance), המספקת שירותי ביטוח לעסקים קטנים, מודיעה על פיטורי כ-140-150 עובדים, מהם 40 בישראל, במהלך שנועד לקצץ 17% מעובדי החברה. לפי ההערכה, מועסקים כיום בחברה כ-800 איש. חברות אינשורטק - רבות מהן ישראליות כמו למונייד והיפו - סבלו מירידת שווי משמעותית בשוק ההון, בין השאר הודות ליכולתן לצמוח במהירות ולהגיע לרווחיות ואיזון תפעולי. ההאטה הכלכלית המזדחלת פוגעת ביתר שאת בחברות הפונות למוצרי צריכה ללקוחת פרטיים או עסקים קטנים - בהן חברות הייטק בתחום התחבורה החכמה, האונליין, המסחר האלקטרוני, פינטק, וביטוח.

נקסט חברה פרטית אמנם, אך נאלצת לגייס מדי שנה מאות מיליוני דולרים כדי להחזיק מאסה עצומה של עובדים. יש לשער כי היא פועלת בהפסד. על פי מאגר PitchBook היא מגייסת סיבוב ממשקיעיה מדי שנה, לעיתים אפילו פעמיים בשנה, כאשר הסיבוב האחרון שנערך במרץ 2021, בהיקף של 250 מיליון דולר, העניק לה שווי של 4 מיליארד דולר, כמעט כפול מהשווי לפיו גייסה רק כמה חודשים קודם לכן, בספטמבר 2020.

נקסט, שמעסיקה לפחות 800 עובדים בעלי משכורות גבוהות בישראל ובארה״ב, נאלצה ככל הנראה לצאת לסבב נוסף גם השנה, אלא שהתחום בו היא פועלת סובל מהתנכרות מצד משקיעים. לא מן הנמנע כי ביצעה את המהלך הגדול כדי להאריך את יכולתה לפעול בהתבסס על סבב הגיוס הקודם שלה (להאריך את ה'runway') או להמנע מסבב גיוס חדש שיכלול הורדת שווי ('דאון ראונד'), דבר אשר יגרום לבעלי האופציות להימצא ״מחוץ לכסף״ ויגרור משקיעים בחברה להפעיל הגנות או לדווח על הפסדים, מה שיגרום נזק מיידי גם עבור קרנות ההון סיכון המשקיעות בחברה.

מנקסט אינשורנס נמסר: "זו הייתה החלטה קשה מאוד, אבל אנחנו עושים צמצום בכוח העבודה כדי להסתגל לסביבה המאקרו-כלכלית המחריפה. בשש השנים האחרונות מאז הקמתנו, השקענו רבות בבניית בסיס המוצר שלנו, בהגדלת ערוצי גיוס הלקוחות שלנו, בשנת 2021 שילשנו את הפעילות העסקית והחברה בדרך להכנסה שנתית צפויה בהיקף של 800 מיליון דולר ב-2022. עם זאת, בהתייחסות לחזון ארוך טווח של החברה המתמקד במעבר לרווחיות. עלינו לצמצם את כוח האדם שלנו ב-17%, שרוב התפקידים המושפעים מכך הם בארה"ב".