אפילו הריקולים לא עוצרים את הצריכה: גידול מתון בשוק השוקולד

התחזית היא שבשנת 2022 כולה הכנסות ענף השוקולד יסתכמו בכ-1.75 מיליארד שקל, גידול של כ-2% ביחס ל-2021 - כך עולה מנתוני חברת המידע העסקי Coface Bdi שהופקו לרגל יום השוקולד הבינלאומי • וגם: מצנח הזהב, חדשות טובות • אירועים ומינויים

חטיפי שוקולד בסופרמרקט / צילום: Shutterstock, Polina LVT
חטיפי שוקולד בסופרמרקט / צילום: Shutterstock, Polina LVT

גם ריקול עולמי בקינדר, ריקול מקומי בשטראוס וסימון מוצרים עתירי סוכר לא הפחיתו השנה את צריכת השוקולד של הישראלים. למעשה, בהתבסס על נתוני המחצית הראשונה, התחזית היא שבשנת 2022 כולה הכנסות ענף השוקולד יסתכמו בכ-1.75 מיליארד שקל, גידול של כ-2% ביחס ל-2021 - כך עולה מנתוני חברת המידע העסקי Coface Bdi שהופקו לרגל יום השוקולד הבינלאומי.

"בסוף אפריל חל זעזוע בשוק השוקולד המקומי, בגלל מהלך הריקול ששטראוס ביצעה למוצרי שוקולד רבים", אומרת תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי Coface Bdi. "המהלך יצר חוסרים זמניים בשוק, שגררו צמצום של מבצעים והנחות, ואף הביאו לעליית מחירים בשיעור ממוצע של כ-5%.

"בנוסף, המשבר המתמשך בשרשרת האספקה העולמית היקשה על היבואנים בשוק לעמוד בביקושים, עקב החוסרים שנוצרו ממהלך הריקול. בהתחשב בכל הנאמר, צפוי כי בסיכום 2022 יחול גידול מתון של כ-2%-3% בהכנסות השוק".

נציין כי שטראוס גרופ היא החברה הגדולה בשוק השוקולד, עם נתח של כ-35%-40%. שחקניות אחרות הן פרימיום המשווקת את המותגים פררו רושה ונוטלה, משה סידס ובנו המשווקת בין היתר את המותג טים טאם, דיפלומט מפיצים המשווקת את מילקה, אוריאו" וטובלרון, ליימן שליסל המשווקת את הרשי, טופיפי ולואקר, כרמית תעשיות ממתקים  ויוניליוור ישראל מזון.

שירה ספיר

מצנח הזהב

רקפת חן הורוביץ מונתה לדירקטורית במיקרוסופט מערב אירופה, הכוללת 14 מדינות. במסגרת התפקיד תהיה אחראית על ערוצי ההפצה הגלובליים של מיקרוסופט ותוביל תהליכי חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית. בשנתיים האחרונות שימשה כסמנכל"ית במיקרוסופט ישראל, והובילה את הפעילות העסקית מול הלקוחות המוסדיים ושוק ה-SMB (לקוחות קטנים ובינוניים).

יואב וייס מונה למנהל הפעילות הישראלית של חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק.

יוסי כהן, 54, יכהן כסמנכ"ל הכספים של חברת מקורות. קודם לכן כיהן כסמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי של החברה לאוטומציה מקבוצת ONE.

אהד מיכאל מונה למשנה למנכ"ל וסמנכ"ל התפעול של מיה דיינמיקס מוטורס.

מיכל תדהר מונתה למנהלת השיווק של Elevation, המתמחה בתחום האקדמיות הפנים ארגוניות.

יפעת שליט מונתה למנהלת מחלקת נכסים מניבים בחברת אפי קפיטל נדל"ן.

טל בן בסט מונה לסמנכ"ל תפעול וכספים בסטארט-אפ הפינטק אנקור. קודם לכן כיהן כדירקטור בפלטפורמת התשלומים הדיגיטלית החדשה של מאסטרקארד העולמית, הממוקמת בלונדון.

משה לוי, 76, יעמוד בראש ארגון הדסה אינטרנשיונל, הזרוע הגלובלית והמרכזית של ארגון נשות הדסה והמרכזים הרפואיים והמחקריים.

אייל בנבנישתי, 55, מונה למנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים.

אייל בנבנישתי / צילום: אייל וייס
 אייל בנבנישתי / צילום: אייל וייס

תא"ל (מיל.) פרופ' אלון דומניס מונה ליו"ר עמותת איל"ן. הוא מחליף בתפקיד את רו"ח אהוד רצאבי, ששימש כיו"ר ב-16 השנים האחרונות.

חדשות טובות

תומכים בפונדקאות ואימוץ. חברת התוכנה קיידנס דיזיין סיסטמס תתן מענק של 50 אלף שקל לעובדים בתהליכי פונדקאות או אימוץ. בנוסף תציע החברה ל-300 עובדיה בישראל הארכת חופשת הלידה (להורה שני) בשבועיים נוספים, מעבר לקבוע בחוק; ביטוח בריאות פרטי על חשבון החברה; ושירותי ייעוץ חינם בקו סיוע שזמין 24/7 גם לבני המשפחה של העובדים, כולל חמש פגישות ייעוץ פרטי ללא עלות.

גיא פרג, יו''ר אספן גרופ והג'ודוקא ברוך שמאילוב במעמד חתימת ההסכם במשרדי החברה / צילום: באדיבות אספן גרופ
 גיא פרג, יו''ר אספן גרופ והג'ודוקא ברוך שמאילוב במעמד חתימת ההסכם במשרדי החברה / צילום: באדיבות אספן גרופ

חסות לג'ודוקא ברוך שמאילוב. חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ תתן חסות לג'ודוקא האולימפי ברוך שמאילוב, שזכה בטוקיו במדליית ארד ומדורג 5 בעולם בקטגוריית המשקל שלו. הסכם החסות הוא לשנתיים, עד לאולימפיאדת פריז 2024, והיקפו כמה עשרות אלפי שקלים - שנועדו לסייע לשמאילוב במימון האימונים וההשתתפות בתחרויות.