דניאל אריסון מקדם את ליאורה עופר

קניוני עופר מקבוצת מליסרון, שבבעלות עופר, יוצאים במהלך משותף עם המוזיקאי דניאל אריסון, בנה של שרי אריסון • וגם: פרויקט הרב קוק מתעורר לחיים • אירועים ומינויים

הקמפיין של דניאל האריסון / צילום: שי פרנקו
הקמפיין של דניאל האריסון / צילום: שי פרנקו

שיתוף-פעולה מסקרן שיוצא לפועל השבוע קשור לשתיים מהיורשות המפורסמות ביותר בעולם העסקים: שרי אריסון וליאורה עופר. קניוני עופר מקבוצת מליסרון, שבבעלות עופר, יוצאים במהלך משותף עם המוזיקאי דניאל אריסון, בנה של אריסון, שבמסגרתו עולה קמפיין דיגיטל המבוסס על הסינגל החדש שלו Dress up, המתאר את אהבתו לעולם האופנה והלייף סטייל. ההיקף הכספי של המהלך לא נמסר.

אריסון, 26, הוא בוגר תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בדיפלומטיה ויישוב סכסוכים מאוניברסיטת רייכמן. מעורבותו בעסקי קבוצת אריסון מתרכזת בעיקר באספקטים הפילנתרופיים (תחת הקרן המשפחתית על שם תד אריסון), אך הוא גם מכהן כחבר בדירקטוריון קבוצת אריסון. הסינגל הנוכחי הוא הרביעי מתוך אי.פי הכולל שישה שירים פרי עטו. הקליפ לשיר לא צולם בקניוני עופר אלא בקייב שבאוקראינה בנובמבר 2021 - בתוך קניון שנסגר במיוחד למהלך הצילומים.

הקמפיין של דניאל האריסון / צילום: שי פרנקו
 הקמפיין של דניאל האריסון / צילום: שי פרנקו

המהלך כולל את השמעת השיר ב-17 קניוני עופר ברחבי הארץ, פעילות ברשתות החברתיות, בנכסים הדיגיטליים של אריסון וקניוני עופר ופעילות משותפת בקניונים. לדברי גיא אבן, סמנכ"ל השיווק והדיגיטל של מליסרון, "כחלק מהערכים של קניוני עופר אנו רואים חשיבות רבה ביצירה ישראלית ותמיכה באמנים מתחומים שונים, לכן החלטנו לצאת בשת"פ עם דניאל וללוות את יציאת הקליפ החדש, המתחבר לעובדה שהקניונים שלנו מובילים בחוויית הבילוי, אופנה ושופינג".

פרויקט הרב קוק מתעורר לחיים בהשקעה של 330 מיליון שקל

החלום להחזיר עטרה ליושנה מתגשם: בימים האחרונים החלו החברות גוב נדל"ן ואלמוגים החזקות בהקמת מתחם "הרב קוק" בשכונת נווה צדק בתל אביב - עבודות שכוללות הקמת חמישה מבני מגורים בני 26 דירות, וכן שחזור של בית הכנסת ההיסטורי של הראי"ה, הרב אברהם יצחק הכהן קוק, שהוקם בשנת 1904.

פרויקט הרב קוק / הדמיה: Viewpoint
 פרויקט הרב קוק / הדמיה: Viewpoint

המתחם, שנמצא בין הרחובות המרד, אליעזר רוקח ועין יעקב בשכונה, מוקם בהשקעה של כ־330 מיליון שקל. עבודות השחזור והשימור כוללות את מבנה בית הכנסת ואת מבנה בית המדרש ששימשו את הרב קוק, ממנהיגי הציונות בראשית המאה הקודמת, והן נאמדות בכ־25 מיליון שקל. עוד כולל השחזור את ציורי הקיר במבנים ואת דלת הכניסה העשויה ברזל, במשקל כ־200 ק"ג.

את הקרקע רכשו גוב נדל"ן ואלמוגים בספטמבר האחרון מאיש העסקים פטריק דרהי תמורת 200 מיליון שקל. במסגרת העסקה הן קיבלו זכויות בנייה לניוד, בהיקף של כ-1,400 מ"ר. דרהי, בעל חברת אלטיס הבינלאומית ומבעלי המניות בחברת HOT , רכש את הקרקע בשנת 2014 תמורת 134 מיליון שקל.

מימין: עמי בר משיח מבעלי אלמוגים החזקות, מיכל גור מנכ''לית אלמוגים החזקות, שמר גוב מנכ''ל ובעלים גוב נדל''ן, מריו זוזל מבעלי אלמוגים החזקות / צילום: סיון פרג'
 מימין: עמי בר משיח מבעלי אלמוגים החזקות, מיכל גור מנכ''לית אלמוגים החזקות, שמר גוב מנכ''ל ובעלים גוב נדל''ן, מריו זוזל מבעלי אלמוגים החזקות / צילום: סיון פרג'

המגרש חולש על שטח של כ-3 דונמים, בסמוך לחוף הים. שטח דירות המגורים, שייבנו במפלס אחד, יהיה כ־4,000 מ"ר, כך ששטחן הממוצע צפוי להיות גדול למדי - כמעט 115 מ"ר כל דירה. על פי התוכנית המקורית, ניתן היה להקים במקום מספר דירות גדול בהרבה, עד 70 יח"ד, אך בסופו של דבר הוחלט על כמות קטנה יותר. נוסף על הדירות והמבנים לשימור ייבנו במתחם גם שטחים מסחריים בהיקף של 740 מ"ר, ופיאצה פרטית לשימוש דיירי המתחם. אדריכל הפרויקט הוא גל מרום ממשרד גל מרום אדריכלים.

אזור התעשייה 

הרכש החדש של רובין וגורניצקי

מגמת המיזוגים בשוק עריכת הדין נמשכת: משרד הבוטיק בתחום המסים ד. פוטשבוצקי מתמזג לתוך משרד גורניצקי. המיזוג ירחיב את תחום המסים במשרד, כך שהשותפים בפוטשבוצקי - עורכי הדין דודי גולדמן ומיכל זילברשטיין - יצטרפו למחלקת המסים, שבראשה עומד עו"ד דניאל פסרמן.

משרד גורניצקי עם פוטשבוצקי / צילום: פירמת גורניצקי
 משרד גורניצקי עם פוטשבוצקי / צילום: פירמת גורניצקי

משרד גורניצקי, הפועל מאז השנה שעברה ממגדל ויתניה בלה גארדיה, הוא בין המשרדים הגדולים בישראל ומונה כיום יותר מ-240 עורכי דין, בהם יותר מ-90 שותפים. השותפים המנהלים הם ליאור פורת וכפיר ידגר.

בתחילת השנה הצטרפו לגורניצקי 13 עורכי דין ממשרד איתן מהולל שדות, שהתפרק. בנוסף, ב-2021 הצטרפו לגורניצקי עשרה עורכי דין ממשרד זיסמן אהרוני גייר (ZAG) שהתפרק, ביניהם המייסד יוסי גייר, והשותפים בכירים שי ברנוב ואיתמר מי זהב.

משרד ד. פוטשבוצקי הוקם ב-1954 על ידי דניאל פוטשובצקי המנוח, שאליו הצטרף בנו יעקב פוטשובצקי המנוח. השותפים הם מתמחיו לשעבר של הבן יעקב, שהמשיכו להחזיק בשם מייסד המשרד. עו"ד גולדמן הוא מומחה בתחום דיני המס בארץ, ובפרט המיסוי העקיף, ומייצג זה שנים נישומים בייעוץ ותכנון מס וייצוג בפני רשויות המס וערכאות שיפוטיות. בעבר שימש כיו"ר הוועדה למסים עקיפים בלשכת עורכי הדין.

זילברשטיין מתמחה במיסוי עקיף, מייצגת ומלווה לקוחות מול רשות המסים ובערכאות השונות, ומרצה בתחום המע"מ באוניברסיטת תל אביב ומוסדות נוספים.

חדשות טובות

המרכז לחיבור השכלה גבוהה-תעסוקה, מיסודה של קרן אדמונד דה רוטשילד, וזרוע העבודה במשרד הכלכלה ישקיעו 10 מיליון שקל בתוכנית לשיפור שיעורי התעסוקה ההולמת והשכר של בוגרי מוסדות אקדמיה, בדגש על אוכלוסיות מגוונות.

במסגרת המהלך ייערך פיילוט בארבעה מוסדות אקדמיים, שיזכו לתקצוב, ליווי מקצועי בתכנון, ליווי ביישום ומדידה של התהליך. המיזם יפעל במשך שתי שנות לימוד, וישפיע על לפחות 1,000 סטודנטים , שלפחות 40% מהם יהיו סטודנטים מאוכלוסיות ייחודיות ומהפריפריה הסוציו-אקונומית והגיאוגרפית.

הרציונל למהלך מגיע מהנתונים בשטח, שלפיהם יותר מ-32% מהעובדים בישראל מתאפיינים בהשכלה עודפת, ו-36% מהאקדמאים מעידים על אי התאמה בין תעסוקתם להשכלתם, מה שמשפיע על רמת הפריון של המשק - 24% מתחת לממוצע ב-OECD.

לדברי יוליה איתן, ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה, "המיזם מייצר הזדמנות אמיתית להגיע לצעירים וצעירות בראשית דרכם, עוד בשלב הלימודים, טרם כניסתם לשוק העבודה, הגדוש באתגרים והתמודדויות אינסופיות.

"הצעירים יוכלו לקבל כלים ומיומנויות שיחזקו אותם בעת שילובם בשוק התעסוקה, תוך דיוק והתכווננות לצרכי המשק, מה שיגדיל את סיכוייהם למצוא עבודה טובה ואיכותית, שתענה על צרכיהם ותמצה את הפוטנציאל שלהם במלואו".