דוראל וסופרסונס משיקות תוכנית לקידום נשים בשוק האנרגיה

חברת האנרגיה המתחדשת דוראל וארגון סופרסונס לקידום שוויון מגדרי משיקים את תוכנית "מנהלות באנרגיה" לצמצום הפערים המגדריים בתחום • מחוז פיימונטה האיטלקי פותח נציגות ראשונה בארץ • וגם: עמותת אלו"ט וארומה אספרסו בר בשיתוף-פעולה להעלאת המודעות לאוטיזם  • אירועים ומינויים 

יקי נוימן, מיכל וייס נבון, ליאת שקד וחנה רדו / צילום: באדיבות סופרסונס
יקי נוימן, מיכל וייס נבון, ליאת שקד וחנה רדו / צילום: באדיבות סופרסונס

לאחרונה התקיים באוניברסיטת בר אילן בוטקאמפ בתחום האנרגיה והאקלים, בניהולה של ד"ר חגית אביב, שבו לקחו חלק כ-35 יזמים ויזמיות. הם שמעו הרצאות ממומחים שונים באקוסיסטם - רובם היו גברים - לקחו חלק בסדנאות ולבסוף הציגו שורה של פתרונות לאתגרים בתחומי האנרגיה והקיימות בפני חבר שופטים, שכלל בכירים בענף, כולם גברים.

האירוע הזה אינו יוצא דופן בכך, אלא משקף את המציאות: בישראל פועלות היום יותר מ-300 חברות אנרגיה, אך קשה למצוא מנהלות בכירות בתחום, ולמעשה הוא גם אינו משופע בנשים בדרגות הביניים. נתונים מראים כי רק 1.3% מהסטארט-אפים בתחום האנרגיה בארץ מנוהלים על ידי נשים, והן נעדרות גם מתפקידים בכירים אחרים בענף (על הרקע הזה יוצאת דופן היא ד"ר יוליה גרציקוב, הכימאית הראשית בקבוצת בז"ן, שאף השתתפה בבוטקאמפ).

בחברת האנרגיה המתחדשת דוראל וארגון סופרסונס לקידום שוויון מגדרי החליטו לעשות מעשה, וכעת הם משיקים את תוכנית "מנהלות באנרגיה" לצמצום הפערים המגדריים ולהעלאת מספרן הנמוך של מנהלות בכירות בשוק האנרגיה.

התוכנית החדשה פונה לנשים בתפקידי ניהול בשוק האנרגיה, ששואפות להתקדם ולהתפתח לתפקידים כמו מנכ"ליות ודירקטוריות. היא תכלול סדנאות, הרצאות ופעילויות לחיזוק תחושת המסוגלות האישית של המשתתפות, רכישת כלים ניהוליים, וכן הכשרה מנטלית במגוון נושאים.

באירוע ההשקה השתתפו יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל אנרגיה, מיכל וייס נבון, סמנכ"לית קשרי משקיעים, מזכירת החברה ומנהלת האחריות התאגידית של דוראל, ליאת שקד, מנכ"לית סופרסונס וחנה רדו, נשיאת סופרסונס ויו"ר קבוצת תשעשרה. 

"העובדה שנרשמו 100 נשים למפגש ההשקה של התוכנית מוכיחה שאין שום תירוץ לזה שאין יותר מנכ"ליות בחברות אנרגיה בישראל, ולכך שאין לפחות 50% דוברות בכנסי אנרגיה", אומרת רדו. "באנו לשנות מציאות, ובזכות התוכנית הזו והנשים שרוצות, מתאימות ומוכשרות, נצליח בשינוי".

מימין: אראל מרגלית, מייסד ויו''ר קרן JVP ומרגלית סטארטאפ סיטי , ריקה פבריציו  שר הגלובליזציה של מחוז פיאמונטה, דריו פיירונה, נשיא סוכנות פיימונטה להשקעות
 מימין: אראל מרגלית, מייסד ויו''ר קרן JVP ומרגלית סטארטאפ סיטי , ריקה פבריציו שר הגלובליזציה של מחוז פיאמונטה, דריו פיירונה, נשיא סוכנות פיימונטה להשקעות

הקו העסקי בין פיימונטה לירושלים

מחוז פיימונטה, מהמחוזות העשירים של איטליה, פותח לראשונה נציגות כלכלית בישראל - במתחם החדשנות של אראל מרגלית בירושלים. במסגרת המהלך חתמו מרגלית, יו"ר JVP, ודאריו פיירונה, נשיא סוכנות ההשקעות של מחוז פיימונטה, על הסכם שיתוף-פעולה שיתמקד בהאצת הפעילות הטכנולוגית והעסקית בין שתי המדינות, וחיבור בין סטארט-אפים ישראלים לחברות המובילות במחוז האיטלקי הצפוני.

הדיונים לפתיחת הנציגות החלו עוד ב-2018. כעת יאפשר שיתוף-הפעולה לחברות משתי המדינות נגישות לאקוסיסטם הפועל במרכזי החדשנות של מרגלית סטארט-אפ סיטי - המשלבים שותפויות אסטרטגיות מקומיות ובינלאומיו, וכוללים את מרכז הפודטק בגליל, מרכז הבריאות הדיגיטלית בחיפה, מרכז הפינטק בתל אביב ומרכז הסייבר הבינלאומי בניו יורק.

מחוז פיימונטה ממלא תפקיד משמעותי בכלכלה האיטלקית, ובין היתר פועלות בו חברת השוקולד פררו, חברת התקשורת אוליבטי, הנציגויות של לוריאל וקולינס אירוספייס ועוד. באזור יש גם ארבע אוניברסיטאות, 200 מרכזי מחקר ופיתוח ושבעה מרכזי חדשנות טכולוגיים.

סוכנות ההשקעות של פיימונטה היא הגוף הציבורי האחראי על היחסים הבינלאומיים של האזור, ופועלת מול חברות איטלקיות בשלבים שונים. בשנים האחרונות היא מתמקדת בתחומים של אקלים, פודטק, טכנולוגיות חלל ואוטומוטיב.

"קביעת היתד של פיימונטה בירושלים היא אבן דרך משמעותית בחיבור הכלכלי שבין שתי המדינות", אומר מרגלית. "מדובר באזור שהתברך במשאבים כלכליים, בחברות בינלאומיות חזקות שפועלות בו, בחקלאות עשירה, ובפעילות טכנולוגית משמעותית, ולכן הוא מהווה שותף טבעי עבורנו".

לדברי דריו פיירונה, נשיא סוכנות פיימונטה להשקעות, "הודות להסכם, אנו מתחילים בשיתוף-פעולה עם קרן ההון סיכון JVP, שתעודד השקעות של חברות הייטק ישראליות במחוז פיימונטה. כבר באמצע ספטמבר אנחנו מתכוונים להוציא משלחת של יזמים בתחום התעופה והחלל, שיכללו גם ביקורים ופגישות עסקיות עם שחקני מפתח ישראלים, כמו התעשייה האווירית, רפאל ואלביט".

מצנח הזהב

פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC Israel ממנה 12 שותפות ושותפים חדשים, המצטרפים ל-65 הקיימים. לקבוצת הביקורת מונו קרן שלמה, שני אוחיון, סיוון עזרא, טל גיני, עידן שכן-טוב, דודו אלמליח, אבירן דלל, אבי דנוס וליאור פלקסר. לקבוצת המסים מונו רועי הרשקוביץ, שלומית דולה ואלון שרר. 

השותפים החדשים בפירמת PwC Israel / צילום: יח''צ
 השותפים החדשים בפירמת PwC Israel / צילום: יח''צ

רו"ח אורי בר חיים מונה לסמנכ"ל הכספים של קבוצת ייזום הבנייה בראל. אייל מורדי מונה לסמנכ"ל ביצוע.

אמיתי כהן מונה לראש תחום הדאטה בחטיבת הפיננסים והאנליטיקה של קבוצת Yael.

תומר סרולביץ מונה למנהל העסקים הראשי של רייזור לאבס, העוסקת בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית לשיפור תהליכי ייצור בתעשיות מסורתיות.

נטלי רייכמן, 34, מונתה לסמנכ"לית מכירות ושימור בחברת חשבים מקבוצת קו מנחה.

מאיה שוורץ מונתה למנכ"לית איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים. 

חדשות טובות

עמותת אלו"ט וארומה אספרסו בר משתפות פעולה למען העלאת המודעות לאוטיזם: כל סניפי הרשת נצבעו בכחול, הצבע הבינלאומי המסמל את האוטיזם, החל ממכסי המשקאות ועד למסכים המקרינים סרטונים בנושא.

המהלך נועד להעלות את מודעות הציבור להתמודדות שחווים הילדים שעל הרצף במהלך חופשת הקיץ, הכוללת תחושת בדידות וניתוק חברתי.