"מתמזגת גם כדי לייצר תקווה לעובדים": לאיירון סורס לא נותרו הרבה ברירות מלבד מיזוג

בכיר בעולם האד-טק: "ללא מיזוג, גם אם הנתונים הפיננסיים של איירון סורס יהיו טובים מאוד, העובדים יצטרכו לחכות לפחות שנתיים-שלוש לעלייה מהותית בשווי, והרבה מהם לא יהיו מוכנים לכך ויעזבו"

מיזוג איירון סורס עם יוניטי / צילום: Shutterstock
מיזוג איירון סורס עם יוניטי / צילום: Shutterstock

בכיר בשוק האד-טק (פרסום דיגיטלי) שמכיר את איירון סורס  היטב, טוען כי לא הייתה לה ברירה אלא להתמזג, כשאחת הסיבות היא רצונה לשמר את עובדי החברה: "היו מנהלים ועובדים שנפגשו עם הרבה מאוד כסף בעסקת הכניסה של איירון סורס לוול סטריט, אבל גם רבים אחרים שלא. ההבטחה לאותם עובדים הייתה שהשווי של החברה יעלה ל-13-14 מיליארד דולר, ואז הם ייפגשו עם כסף בעתיד", הוא אומר.

"אבל עכשיו ברור שגם אם הנתונים הפיננסיים של איירון סורס יהיו טובים מאוד, העובדים יצטרכו לחכות לפחות שנתיים-שלוש שנים כדי לחזור, אולי, לשוויים כאלה", מוסיף הבכיר בשוק. "ברור שהרבה מהעובדים לא יהיו מוכנים לחכות כל כך הרבה זמן ויעזבו ממורמרים. אתה חייב לייצר איזושהי תקווה לאירוע נזילות בעתיד הנראה לעין".

לדבריו, אף שעסקת המיזוג עם יוניטי  אינה מספקת נזילות כרגע, היא בכל זאת נותנת תקווה כזו: "קודם כל זאת עסקה שמכפילה כמעט את שווי השוק של איירון סורס, כאן ועכשיו", הוא אומר. "ההערכה שלי היא שבאיירון סורס מבינים שאנחנו הולכים לפחות לשנתיים של דשדוש, והשווי החדש שהם מקבלים הוא נקודת זינוק טובה יותר לעתיד. כך שאחרי שהדשדוש יסתיים, המניות שלהם ביוניטי יהיו שוות 15 מיליארד דולר.

"בנוסף, איירון סורס הופכת לחלק ממשהו גדול, חלק מחברה שנתפסת בצורה חיובית בוול סטריט, עם היקפי מסחר גבוהים. היתרון של יוניטי הוא בכך שהיא מקבלת מכפילים של חברת טכנולוגיה שמוכרת תוכנה כשירות (Saas), ולא מכפילים נמוכים יותר של חברת מדיה ופרסום כמו איירון סורס".

לדעת אותו בכיר, במצב השוק הנוכחי להיות חברת פרסום והפצה כמו איירון סורס זה פשוט לא מספיק: "המשחק היום הוא מול גוגל ופייסבוק, שהן גם אימפריות פרסום וגם עושות עוד דברים רבים אחרים, לכן קשה לחברה להתחרות מולן. המהלך הזה הופך את יוניטי למשהו הרבה יותר גדול וזה גורם למתחרים האחרים בשוק, ואפילו לפייסבוק וגוגל, לחשב מסלול מחדש מול המפלצת שנוצרה כאן. לזכות איירון סורס ייאמר שהם חברה עם מספרי הכנסות אמיתיים ורווחיות, וזה עזר להם לקבל, בצדק, מחיר גבוה ממחיר המניה".

"לא רכישה, אלא שלב נוסף בהתבגרות"

הנהלת איירון סורס, כך נודע לגלובס, "נעמדה על הרגליים האחוריות" מול בכירי יוניטי על כך שעסקת המיזוג תתקיים במניות, ללא מרכיב מזומן. בהנהלה מאמינים שבדרך זו לבעלי המניות ולעובדי החברה הישראלית יתאפשר בהמשך אפסייד משמעותי: "בעלי המניות הגיעו למסקנה שעדיף להם להחזיק כרבע ממניות של חברת ענק, מאשר לשלוט בחברה בינונית", ניסח זאת מקורב לחברה. התקווה שם היא שהשווי המשותף של השתיים יעלה מכ-13 מיליארד דולר כיום, לכפול מכך ויותר בתוך שנתיים.

כמובן שמי שהשקיע באיירון סורס בעת מיזוגה ל-SPAC אשתקד מופסד כ-70% על השקעתו, אך מבחינת שאר בעלי המניות, והמייסדים שעדיין מחזיקים במניות, הם נהנים משווי נוכחי שעדיין גבוה מזה שזכתה לו זמן לא רב בטרם שהפכה לציבורית (בעת השקעה של קרן CVC בה ב-2019 קיבלה החברה תג שווי של 1.5 מיליארד דולר).

למרות שלראשונה מאז שנוסדה לפני יותר מעשור מאבדת הנהלת איירון סורס שליטה בחברה, היא תקבל תפקיד משמעותי בחברה הממוזגת: שלושה חברי דירקטוריון יהוו רבע ממועצת המנהלים, כאשר תומר בר זאב, מנכ"ל איירון סורס, יהפוך לנשיא החברה הממוזגת.

במיזוג ביניהן תיהנה איירון סורס מסביבת הפיתוח של יוניטי, שמשרתת 72% ממפתחי המשחקים כיום, בעוד שהחברה האמריקאית תיהנה מהדומיננטיות של החברה הישראלית בפרסום וביצירת הכנסות ממשחקים. מקורבים לאיירון סורס סבורים שמבחינתה אין מדובר ברכישה של חברה ישראלית על ידי חברה זרה, אלא בשלב נוסף בהתבגרותה והפיכתה לחלק משמעותי מפלטפורמת פיתוח המשחקים הגדולה בעולם.