שלוש אוניברסיטאות רשמו הישג מזהיר: תוצאות בחינת לשכת עורכי הדין נחשפות

לראשונה, 100% מהנבחנים שניגשו בפעם הראשונה מאוניברסיטאות תל אביב, בר-אילן וחיפה עברו את בחינות לשכת עורכי הדין • שיעור הנכשלים בבחינת ההסמכה במחזור קיץ 2022 עומד על 57%

מבחני ההסמכה של לשכת עורכי הדין באוגוסט 2020 / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
מבחני ההסמכה של לשכת עורכי הדין באוגוסט 2020 / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

1,506 מתמחים ניגשו לבחינות לשכת עורכי הדין שהתקיימו ב-28 ליוני 2022, מהם עברו את הבחינות 43% ו-57% נכשלו. מדובר בירידה קטנה במספר הנכשלים מהבחינה הקודמת, אז עמד מספר הנכשלים על 60%. אחוז המעבר של הנבחנים בפעם הראשונה (597) גבוה משמעותית ועומד על 64%. 296 נבחנו בפעם השנייה מהם עברו 44%. 613 נבחנו בפעם השלישית, מהם עברו 21% בלבד.

לתוצאות המלאות לחצו כאן

גם השנה, כמו שנה שעברה, ניכרים פערים בין אחוזי המעבר באוניברסיטאות למכללות, אך השנה הם הצטמצמו. 87% מבוגרי האוניברסיטאות שניגשו עברו את הבחינה ו-41% מבוגרי המכללות. בבחינה הקודמת עמד מספר העוברים מהמכללות על 24%. חשוב להדגיש כי קיימים פערים באחוזי המעבר בין המכללות.

המכללות המובילות באחוזי המעבר: המכללה למינהל וספיר

המכללות המובילות באחוזי מעבר הן המכללה למינהל ומכללת ספיר. מבין הנבחנים בפעם הראשונה מהמכללה למינהל עברו 91%, ומבין כלל הנבחנים - 81%. המכללה מדורגת שישית בסך-הכול וראשונה מבין המכללות. מבין הנבחנים בפעם הראשונה ממכללת ספיר עברו 95%, ובין כלל הנבחנים ממכללה זו - 70%.

לראשונה, 100% ממי שנבחנו בפעם הראשונה בבחינות לשכת עורכי הדין מאוניברסיטת תל אביב, חיפה ובר-אילן עברו את בחינות הלשכה. במקום הרביעי מבין אלו שנבחנו לראשונה נמצאת האוניברסיטה העברית (95%).

האוניברסיטה המובילה גם במקום הראשון בממוצע הציונים וגם באחוזי המעבר הכוללים (כולל אלו שניגשו לא בפעם הראשונה) - 94% - היא תל אביב. אוניברסיטת בר-אילן ואוניברסיטת רייכמן ממוקמות במקום החמישי מבחינת אחוזי מעבר של כל הבוגרים שניגשו בפעם הראשונה, השנייה והשלישית (83%).

מי שסוגר את הרשימה עם אחוזי מעבר נמוכים אלו המכללה האקדמית כרמל, ממנה ניגשו 37 בוגרים ורק 8% מהם עברו, מכללת נתניה עם 35%, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים גם עם 35% מעבר ושערי משפט עם 36%.

ניתוח הנתונים לפי מקום ההתמחות מעלה כי אחוזי המעבר הגבוהים ביותר הם בפרקליטות הצבאית/משטרה (76%), במקום השני הפרקליטות על מחוזותיה עם 65%. מרבית הנבחנים הם מהסקטור הפרטי, שם עומד אחוז המעבר על 39% מתוך 1,163 נבחנים.

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד אבי חימי, מסר: "אני מברך את המצטרפות והמצטרפים החדשים למשפחת לשכת עורכי הדין, ואני גאה בכל אחת ואחד מכם על המסלול הארוך שצעדתם בו. תוצאות הבחינה מלמדות, גם במועד זה, כמו במועדים קודמים, כי הבחינות ניתנות למעבר, ובאחוזים ובציונים גבוהים מאוד. עורכות דין ועורכי דין מבוקשים היום כמעט בכל תחום, לרבות ענף ההייטק, השירות הציבורי, התקשורת והעיתונות. בכל מקום שתהיו, לשכת עורכי הדין תמשיך לעמוד לצדכם וללוות אתכם, החל מצעדיכם הראשונים במקצוע, ובמהלך כל שנות חברותכם בלשכה, באמצעות העשרה מקצועית, השתלמויות, פעילויות פנאי ורווחה, הטבות צרכנות וסיוע בכל תחום שיידרש".

אבי חימי / צילום: איל יצהר
 אבי חימי / צילום: איל יצהר