קונטנט סקוור הצרפתית מגייסת 600 מיליון דולר ומרחיבה את הפעילות בארץ

קונטנט סקוור הצרפתית, המעסיקה בישראל כ-250 עובדים, מגייסת 600 מיליון דולר לפי שווי של 5.6 מיליארד - כפול משוויה במאי אשתקד • את ההשקעה הובילה קרן ההשקעות האמריקאית סיקת' סטריט • עם הגיוס, בחברה מבקשים לגייס בישראל מאות עובדי פיתוח, מוצר ותמיכה בלקוחות גלובליים

שלומי חגי וג'ונתן צ'רקי / צילום: קונטנט סקוור
שלומי חגי וג'ונתן צ'רקי / צילום: קונטנט סקוור

קונטנט סקוור הצרפתית, הפעילה מאוד גם בישראל באמצעות חברה שרכשה כאן בעבר, מרחיבה את הדומיננטיות שלה בשוק ניטור תעבורת הגולשים באתרים ובאפליקציות ומגייסת 600 מיליון דולר לפי שווי של 5.6 מיליארד, כפול משוויה במאי אשתקד. סיבוב הענק כולל מרכיב של הזרמת הון לקופת החברה בתמורה למניות (אקוויטי) בסך של 400 מיליון דולר ועוד 200 מיליון דולר בקו אשראי.

את ההשקעה הובילה קרן ההשקעות האמריקאית סיקת' סטריט (Sixth Street) שבין השקעות העבר שלה מיליארד דולר ב-Airbnb ובספוטיפיי, וכן השקעה בת 360 מיליון יורו במועדון הכדורגל ריאל מדריד. הצטרפו אליה רשימה ארוכה של משקיעי צמרת שכבר השקיעו בעבר בקונטנט סקוור, בהם קרן הפרייבט אקוויטי KKR, ויז'ן 2 של סופטבנק ובלקרוק. את גיוס החוב הובילו הבנקים הצרפתיים BNP-פריבה, סוסייטה ג'נרל, קרדיט אגריקול וכן בנקי ההשקעות גולדמן זאקס וג'יי. פי מורגן.

קונטנט סקוור (Contentsquare) הפכה בשנים האחרונות לכלי עבודה מרכזי עבור סמנכ"לי שיווק בחברות הענק, לאחר שביצעה במהלך השנים שש רכישות כמו זו של הוטג'אר, כלי המנטר את האזורים הרווחיים ביותר באתרים שונים לביצוע פעולות שונות, ושל קליקטייל הישראלית - חברה שעברה ארגון מחדש ונמכרה לחברה הצרפתית בסכום שמעולם לא פורסם בשנת 2019. כיום מעסיקה החברה בישראל כ- 250 עובדים, המהווים כשישית מכלל עובדי קונטנט סקוור. עם הגיוס, מבקשים בחברה לגייס בישראל מאות עובדי פיתוח, מוצר ותמיכה בלקוחות גלובליים. שלומי חגי, ששימש כמנכ"ל קליקטייל בעת הרכישה ב-2019, משמש בשנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים של החברה הצרפתית.

בחברה שומרים על חשאיות סביב הנתונים הפיננסיים, אך מציינים בגאווה צמיחה של 100% בקצב ההכנסות השנתי (ARR) בתוך שנה, ובסך הכל כמה מאות מיליוני דולרים מאתרים ואפליקציות של מותגים כמו אמריקן אקספרס, סמסונג, זום, ספורה, כריסטיאן דיור, דקטלון, רקוטן ובמוו.

אתגרי פרטיות לא מעטים

קונטנט סקוור מנטרת את התנהגות הגולשים בתוך אפליקציות ואתרי מסחר אלקטרוני ומסייעת למנהלי השיווק לשפר את המבנה שלהם על מנת למקסם את ההכנסות. המוצר שלה מצביע, למשל, על כפתור קנייה שאינו ממוקם באופן מיטבי, או מתריע על נטישה המונית של מבקרים מעמוד מסוים. ממוצרים המנטרים את תעבורת הגולשים, פיתחה החברה יכולות הבנה של התנהגות, ואילו כיום היא יודעת לייצר המלצות מהירות מבוססות בינה מלאכותית על מנת לסייע באיתור תקלות או בבנייה נכונה של עמודים בתוך שניות.

בפני חברה שרושמת כל פעולה באתר עומדים אתגרי פרטיות לא מעטים. בעבר אף נטען כלפי קליקטייל הישראלית כי היא מסייעת לחברות לאסוף פרטי מידע באמצעות מעקב אחר הקלדת אותיות או תנועות עכבר. בחברה מדגישים כי "קונטנטסקוור אוספת מידע אנונימי לחלוטין. אנחנו לא אוספים פרטים אישיים של גולשים וחוסמים במקור כל מידע אישי שעלול להיות מוצג באתר. המידע שקונטנטסקוור אוספת נועד לבחון את חוויות המשתמש בפלטפורמות הדיגיטליות ולא נועד כדי לפנות למשתמש כזה או אחר. אנחנו מבצעים אגרגציה של המידע ובוחנים טרנדים. בנוסף, פיתחנו פתרון שלא שומר את המידע בעזרת עוגיות (קוקיז) כחלק ממה שאנחנו רואים כעתיד של התעשייה".