ניצחון לערוצים המסחריים: הרשות השנייה לא תקצר את מהדורות החדשות לשעה

מועצת הרשות השנייה החליטה סופית לאפשר לערוצים להמשיך לשדר את המהדורות עד השעה 21:15 • במועצה השתכנעו מהבטחות הערוצים, לפיהן ברצועות האקטואליה המשודרות מהשעה 15:00 יגוונו התכנים, ויועשר הנפח שניתן לתחומים כמו חברה, פריפריה, חינוך ותרבות

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בערוצים המסחריים יכולים לנשום לרווחה: מועצת הרשות השנייה החליטה סופית שלא ליישם את הפעימה השנייה בהחלטת המועצה הקודמת, לפיה יקוצרו מהדורות החדשות לשעה, ולאפשר לערוצים להמשיך לשדר את המהדורות עד השעה 21:15.

במועצה השתכנעו מהבטחות הערוצים, לפיהן ברצועות האקטואליה המשודרות מהשעה 15:00 יגוונו התכנים, ויועשר הנפח שניתן לתחומים כמו חברה, פריפריה, חינוך ותרבות; וכן מהכוונה להותיר במהדורות תכנים ייחודיים וחדשים שלא יופיעו ברצועות אחרות כמו תחקירים וכדומה.

נזכיר כי לפני כמעט שנה ולאחר תקופה ארוכה שבה הערוצים המסחריים שידרו מהדורות חדשות שארכו כשעה וחצי, התקבלה במועצת הרשות השנייה, שכבר סיימה מאז את כהונתה, החלטה לפיה יש לקצר את המהדורות בשתי פעימות: האחת למשך שלושה חודשים לשעה ורבע (עד 21:15); והשנייה, שאמורה הייתה להיכנס לתוקף ב-1 באפריל 2022, במסגרתה המהדורות היו אמורות להתקצר פעם נוספת לשעה.

ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתם של הערוצים המסחריים, שהתייחסו להחלטה כאל ניסיון בוטה להתערב בשיקולי העריכה ובחופש העיתונאי שלהם. בנוסף, ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתו של שר התקשורת יועז הנדל, שקידם אז תפישות של דה-רגולציה והתערבות נמוכה ככל האפשר בענייני הערוצים המשדרים. השר הביע את עמדתו בגלוי בתקשורת, אולם יו"ר המועצה דאז, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שהייתה הרוח החיה בהובלת מהלך הקיצור, התמידה במהלך למרות זאת.

זמן קצר לאחר ההחלטה הוחלפה מועצת הרשות השנייה, ולתפקיד יו"ר הרשות השנייה מונה עדן בר טל, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, שהיה לאורך כל הדרך המועמד המועדף על השר הנדל. לאחר שהמועצה התחלפה, הוחלט על קיום שימוע בנושא אורך מהדורות החדשות, אך במקום שהשימוע יתמקד בפעימת הקיצור הנוספת, החליטה המועצה לאפשר את פתיחת הדיון מחדש. במרץ הוחלט להשאיר את המהדורות באורך של שעה ורבע עד לקבלת החלטה סופית, שהתקבלה כאמור לאחרונה.