הקימו מערכת שמשפרת את השיח בין המנהל לעובד: "פוטנציאל לשינוי אמיתי באופן שבני אדם מדברים"

אורית שלומזון ותמי הירש מהוד השרון, שותפות מייסדות של חברת CUEZ.AI • "המערכת מקליטה שיחות בין מנהלים לעובדים ומנתחת אותן באמצעות שילוב של אינטליגנציה מלאכותית ומומחי תוכן אמיתיים"

ד''ר אורית שלומזון ותמי הירש, שותפות מייסדות של חברת CUEZ.AI / צילום: תמונה פרטית
ד''ר אורית שלומזון ותמי הירש, שותפות מייסדות של חברת CUEZ.AI / צילום: תמונה פרטית

ד"ר אורית שלומזון ותמי הירש עובדות יחד כבר 7 שנים. הן התחילו כשכירות, לאחר מכן הקימו חברת הדרכה, ולאחרונה לקחו את הידע המשותף בתקשורת בינאישית והפכו אותו למערכת טכנולוגית העונה לשם CUEZ.AI.

CUEZ.AI היא בעצם תוכנת קואצ'ר דיגיטלית, שמלווה מנהלים בשיחות העבודה שלהם ועוזרת להם להגיד את הדבר הנכון בזמן הנכון. שם המערכת נובע מכך שהיא מציפה בפני המנהלים את הרמזים והסימנים החשובים (cues & clues) שמעלים העובדים בשיחה, ברובד הגלוי והסמוי. הרמזים האלה בלתי נראים עבור רוב האנשים, אבל קריטיים לניהול נכון.

"המערכת מאפשרת להפוך את התקשורת הבינאישית בין מנהלים לעובדים לשקופה, צלולה וחיובית", אומרת אורית. "איך המערכת עושה את זה? היום ארגונים עברו לנהל חלק עצום מהשיחות באונליין. המערכת מקליטה שיחות כאלה, מנתחת אותן באמצעות שילוב של אינטליגנציה מלאכותית ומומחי תוכן אמיתיים, ותוך 24 שעות המנהלים מקבלים דוח אישי שעוזר להם להשתפר משיחה לשיחה".

תמי מציינת שהמערכת מאפשרת למנהלים להשתפר בלי התנגדויות. "דוח ניתוח השיחה מבוסס וידאו, המנהלים רואים את עצמם - כשהם עשו צעד מבריק מול העובדים שלהם, או כשהם עשו טעות, ובדרך כלל הרגישו את זה בבטן. היופי בווידאו הוא שאי אפשר להתווכח עם העובדות, זה מסיר התנגדויות ואנשים פנויים פשוט להשתפר".

במהלך היום אנשים בכלל, ומנהלים בפרט, מנהלים שיחות קשות. "חלק מתחילות כשיחות רגילות, ופתאום משהו משתבש. כמה פעמים מצאת את עצמך יוצא משיחה ואומר - 'אוי, למה אמרתי או לא אמרתי את זה ואת זה'. לשיחות כאלה אנחנו עוזרות להתכונן", משתפת אורית.

"נגיד שמחר בבוקר אתה צריך להגיד לעובד שלך שאתה לא מרוצה מהתפקוד שלו", ממשיכה תמי. "המערכת מאפשרת לך לפגוש לסימולציית אונליין שחקן/ית בשר ודם, לשיחה שקרובה מאוד למצב האמת, אבל באפס מחיר טעות. לאחר מכן גם תקבל דוח מפורט שעוזר לך להתכונן ולהשתפר".

באילו קשיים נתקלתם בדרך?

"כמו הרבה עצמאים, הקורונה ותקציב המדינה שהיה תקוע גרמו לבלימה בהתפתחות העסק. חוזים עם גופים ממשלתיים נעצרו. היה לנו למשל חוזה גדול עם לקוח מעולם התעופה והתיירות שפשוט נגדע ביום אחד. חוזים שעבדנו עליהם תקופה ארוכה הפכו ללא רלוונטיים", מספרת אורית.

גם העובדה ששתי נשים מנהלות את החברה מהווה אתגר. "יש לא מעט שוביניזם. בתור מי שמזהות 'רמזים וסימנים' בשיחות, אנחנו שומעות לא פעם ציקצוקים וסקפטיות. בעיקר של גברים. מבחינתנו זה כמו דלק שמניע אותנו להצלחה", משתפת תמי.

אך למרות כל הקשיים, הן מאמינות במה שיש להן ביד. "אנחנו חושבות שהכלי הזה יכול לעשות שינוי אמיתי באופן שבו בני אדם מתקשרים".